Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

  1. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    I våra butiks-system (Siba) så står det beräknat datum för leverans 12-12-14
    Så det blir nog att vänta ett par dagar till. :(

    Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
     
  2. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Förstod inte? Vad menade du? :)
     
  3. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    742
    Mottagna gillanden:
    531

    MINA ENHETER

    Hmm, lite mycket glögg :-)

    Om du beställer saker med olika leveranstid så kan webhallen skicka dem efterhand som de kommer in. Det blir då många sändningar från dem: 1,2,3... Osv. Eftersom du bara beställt en pryl kommer allt i första leveransen till dig. När den leveransen skickas till dig är dock högst oklart :-)
     
    ftangstrom gillar detta.
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Lite intressant att se att lite olika datum, men ändå känns det som att v50 känns mest aktuell.

    Alla har lite olika, såg att proshop hade 7 december, comviq 3 dec, även 10 .
    Men såg en annan grej på inwarehouse, står följande på produktsidan.
    "Tillgänglighet: 100+ st på väg in 16.dec.2012. Datumet är preliminärt."

    Alltså över 100st, nu vet jag att det är osäkert på hur mkt som kommer, men hur mkt tror ni att varje butik beroende på hur stora de är får in? 100+ är ju relativt liten kvanite
     
  5. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    100 stycken är väl en, eller möjligtvis två pallar. Tror det blir likadant hos dom flesta återförsäljare.

    Menar nu inte 100 stycken för t.ex. hela Media Markt-koncernen, utan 100 stycken per butik. :P
     
  6. screamcast

    screamcast Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har för mig att de kör samma system som sina ägare komplett.se och om de inte ändrat system så räknas den där siffran ner allt eftersom folk bokar. Säg att det hade varit 101 på väg in och 2 bokar telefonen, då kommer det ändras till 99 på väg in, alternativt 90+ eller vad de kallar det, det syns bättre när det är färre på väg in och man beställer nåt :)
    Så 100+ i det här fallet kan ju innebära 200 obokade telefoner eller fler. Om inte annat så mer än 100.

    Sent from my HTC One X
     
  7. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Så om jag förstått det rätt så är siffran 100+ efter förbokningarna? Förlåt, förstår nog inte vad du menar riktigt.
    Men känns som det är att de beställt 100+ och sen om det är 40 st som förbokat så blir det istället 60 st som ligger i lager och väntar på att säljas?
    Aja, bara man lyckas vara inom gränsen 100 om det stämmer för alla butiker så får man förhoppningsvis hem sin inom snar framtid:D

    Förstod nu vad du menade:) Så om alla butik(iafall de lite större) får in 150st så många få dem iafall:)
     
    Last edited: 30 nov 2012
  8. screamcast

    screamcast Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Exakt, om de inte har ändrat hur systemet visar saldo så får de just nu in 100+ som inte har blivit bokade, de telefonerna kommer synas som "i lager" när den väl är i lager och redo att skickas. Nu har de nog sin högsta lagernivå satt till 100+ så oavsett om de får in 101 eller 1000 så står det 100+ tills tillräckligt många har blivit bokade för att hamna i någon av deras andra kategorier. Nu har väl Inwarehouse och Komplett bara 1 lager som syns i saldot så de får säkert fler enheter än vad tex en enskild Media Markt-butik skulle få, även om Media Markt totalt kanske får in fler. Dock står det preliminärt så antalet telefoner samt datumet kan ju komma att ändras men man får hoppas att LG är någorlunda tydliga mot återförsäljarna med antalet enheter de blivit tilldelade.
     
  9. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ja det får vi verkligen hoppas. Man tycker ju att LG borde veta betydligt mera än vad som kommit fram, det vill säga inget.

    Tycker verkligen att det är vår tur nu, och med vår tur menar jag alla i hela världen som LG kommer att tjäna pengar på och inte Google Play store anhängare
    :-)

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
  10. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    742
    Mottagna gillanden:
    531

    MINA ENHETER

    Just nu står det på LGs Fb-sida:

    "Vi räknar nu med att få de första leveranserna av Nexus 4 till Sverige före jul, mer exakt än så kan jag inte vara i dagsläget."

    Så några lurar borde kunna levereras i år. Bara att hålla tummarna!
     
  11. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ja hoppas verkligen det stämmer. Däremot är jag orolig om hur många lurar som comviq kommer få:( Men känns som jag ligger ganska så bra till i kön så att säga:D Och bara för att inte låta självisk, så hoppas jag att alla här inne på swedroid som har FÖRBOKAT kommer att få in juvel innan jul:) Resten får vänta:D:cool::cool:
     
  12. Oskar.

    Oskar. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Oj, jag som hela tiden hoppats på mitten av december. Verkar vara att bara lägga ner dom tankarna då.
     
  13. Irlut

    Irlut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Mitt leveransdatum hos Comviq var (som kanske bekant) 29/11 - vilket då var igår. Ringde nyss och den förväntade leveransen är i mitten av december. Kundtjänstaren sa att det skulle komma leveranser den 14:e respektive 19:e december. Tyvärr är det väl bara att sitta ner i båten.
     
  14. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Fast hon skriver ju före jul.
    Vilket kan också stämma på mitten av december. Det är väll före jul då?:P
     
  15. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Då får vi hålla tummarna och hoppas på en tidig julklapp ;)
     
  16. Knopp

    Knopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag beställde från Halebop igår. Frågade deras support vilken i ordningen jag var i kön och när de förväntade sig första leveransen och om jag skulle vara med på den.

    Svaret jag fick var:
    Den första leveransen beräknas dyka upp i mitten av December. Tyvärr vet vi inte hur stor leveransen beräknas bli. Men jag kan se att du har plats nummer 173 i kön.

    Bidrar kanske inte med så mycket ny information men det verkar inte vara någon som har koll på när den kommer iaf. Får hoppas att Halebop får fler än 173 lurar vid första leveransen bara. :)
     
  17. lindman

    lindman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Härligt att höra, jag beställde också igår från halebop, så jag borde nog ligga mellan 170-175. Någon som har koll på ungefär antal lurar man brukar få per leverans?
     
  18. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    På Tele2 har de nu ändrat ner till 1-2 veckors leveranstid :)
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Alltså, ett tips som jag kom på idag är ju att ni kan gå in till en Elgiganten och förhandsboka de exemplar som de beställer till varuhusen. Jag vet inte vilket datum alla butiker får in men det rör sig om samma vecka tror jag. Jag kunde inte få fram ett datum när jag själv kollade idag men det beror nog mest på säkerhetstänk inför annonser :)

    I det varuhus jag arbetar har vi beställt fem stycken som kommer så snart LG eller vilka det är som distribuerar skickar ut dem. En av de är bokade och det är en telefonsäljare som skall köpa en. Jag kommer antagligen bli nummer två.

    Man får tänka på att de flesta som väntar på den här telefonen, inte köper men väntar, är geeks. Normalt folk kommer absolut att köpa telefonen men först när den släpps. Och vart sitter geeksen och förbokar? Internet. Det är ingen geek som ens tänker tanken på att vanliga fysiska butiker får exemplar som inte säljs via respektive företags hemsida. Butikslagertelefoner alltså. Jag arbetar på ett varuhus, och är uppenbarligen geek eftersom jag väntar som ett litet barn på Nexus 4:an, hade inte ens kommit på tanken att jag kunde lägga undan en helt själv genom att knappa lite på min dator :P
     
    Arnie gillar detta.
  20. Mikdroid

    Mikdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Svaret jag fick från Comviqs chatt var att kontakta Brightpoint om jag vill veta hur jag ligger i kön, men de är väl bara distributörer?