ROM: Stock ROMs - Galaxy Note 2

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av dt33, 30 okt 2012.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har laddat upp stock ROM hos anonfiles som har snabb upload/download hastighet och bättre än slöa hotfiles. Men den har begränsning på 500MB/fil och har delat upp ROM filen.

    N7100XXALJ1_N7100OXXALJ1_NEE:

    4up: N7100XXALJ1_N7100OXXALJ1_N7100XXALIH_HOME.tar.7z -
    Dropbox: https://www.dropbox.com/s/b4wpxf61bc44jaa/N7100XXALJ1_N7100OXXALJ1_NEE.zip


    N7100XXALJ3_N7100OXXALJ4_NEE:

    Dropbox: https://www.dropbox.com/s/dv2jh16qb07k7zh/N7100XXALJ3_N7100OXXALJ4_NEE.zip

    Freeuploads: http://www.freeuploads.fr/?f=pavK1nHeyMqknHKaicvSn8qaqnA%3D

    edit:
    På nåt märkligt sätt blir filerna korrupta efter har laddat upp till anonfiles.Ska nu testa ladda ner alla efter laddat upp dom. Ser till det faktiskt fungerar innan lägger upp nya länkar igen.
    Tror nu det har med att anonfiles byter filnamn efter uppladdning och fungerar då inte med filer i flera parter.
     
    Last edited: 3 nov 2012
    sydeu, themagnus och Thunder gillar detta.
  2. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kanon att du ville lägga ut denna så snabbt.
    Får att jag har nytt att hämta, men får inte hämta då jag kör rootad och har flaggan custom som inte triangel away vill ta bort.

    btw.
    Undrar också hur man ska koppla ihop filerna, vet ju att det är jag som missar något, men trodde det skulle funka med 7zip, men får bara upp att filerna är korrupta när jag försöker packa upp.
     
    Last edited: 30 okt 2012
  3. Viktors

    Viktors Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ska jag hämta alla dessa filer? Och sedan klippa ihop dem? Hjälp?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  4. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Finns det någon changelog på skillnader mellan LJ1 och LJ4?
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Ja, ladda ner alla 3 part filer och räcker sen med öppna 1 för extrahera. De anda parter öppnas automatiskt.
    Tyvärr, så hittar jag inegnstans vad som är nytt. Det enda jag känner till är första updaten, kommer med multiview och lite buggfixar + optimeringar. Det senaste verkar som bara buggfixar och optimeringar.

    Stämmer, de första länkarna jag lade upp var korrupta på nåt konstigt sätt. Men har laddat upp nytt och testat. Ska inte vara några problem nu. Zip, rar filer i flera parter, öppnar man alltid den 1 part filen för exrahera och de andra följer med automatiskt.
     
  6. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Stämmer, de första länkarna jag lade upp var korrupta på nåt konstigt sätt. Men har laddat upp nytt och testat. Ska inte vara några problem nu. Zip, rar filer i flera parter, öppnar man alltid den 1 part filen för exrahera och de andra följer med automatiskt.[/QUOTE]

    Aha, därav det inte funkade då :) testar att ladda ner på nytt och testar igen.
    Tack än en gång.
     
  7. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Filerna blev ändå korrupta. Läs första posten.
    Använder ny host och inte lika snabbt som anonfiles, men ca 2-5MB download beroende tid. Har testat ladda ner hela filen och zippat upp. Inga problem.

    Om nån känner till nån gratis filehost som har snabb upp/ner laddnings hastighet. Får gärna tipsa.
    anonfiles har obegränsad hastighet, kan maxa ut min lina med 100/100, men tyvärr funkar inte med flera filer, som jag märkt nu och finns det nån annan som anonfiles?
     
    Last edited: 3 nov 2012
  8. Omnibox

    Omnibox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det dom här man ska använda med cwm om man vill gå tillbaka från en custom ROM eller om man vill ta bort root? (Förlåt men jag är en total gröngöling på sånt här...)
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Man ska flasha med Odin och går tillbaks till stock ROM. Detta tar bort CWM och root.
     
  10. Omnibox

    Omnibox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok schysst!
     
  11. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Tackar för uploaden! Nu håller vi tummarna för att det fixar min bootloop :)

    Funkade, stort tack!
     
    Last edited: 26 jun 2013