Är det något fel på min Optimus 2x eller gör jag något galet?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Jaxione, 11 dec 2012.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Börjar misstänka att det är något galet med min Optimus 2x. Det verkar inte spela någon roll vad jag försöker lägga in på den för det är alltid någon bugg eller något som händer som gör att man inte kan använda den som vanligt.

    För det första så lyckas jag inte installera den officiella ICS uppgraderingen för telefonen. Har följt återställningstråden här på forumet och lyckas återställa den till stock. Men när jag sen ska installera uppdateringen så får jag kommunikationsfel vid olika % och får inte telefonen att uppdatera. Installerade sen ICS 28g från XDA och trodde allt var frid och fröjd men telefonen startar om sig självt när man svarar på samtal, inte alltid men ofta. Nu åker snart telefonen ut genom fönstret för har lagt så mycket tid på den här skittelefonen nu men den funkar inte vad jag än gör.

    Finns det något att göra? Missar jag något när jag återställer? Varför kan jag inte uppdatera till LG ICS??

    Mvh J
     
  2. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Dra hem den officiella .KDZ filen och flasha in den... Nemas Problemas :)
     
  3. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    När du sen har lagt in den officiella så får du förbereda dig på att ta av bakstycket, i/ur med batteriet. Varför? Skiten hänger sig om man ska ladda ned om inte skärmen är tänd när du stoppar i micro usb kabeln... Logiskt?

    LG... hoho!!

    Tog bara ett år ett leverera skiten? Är den funktionsduglig? NEJ.
     
  4. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Vad hittar man KDZ filen?

    Tänkte att det på något sätt måste gå att få telefonen att funka åtminstone OK! Men ger snart upp.

    Mvh J
     
  5. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    LG och drivrutiner... suck...
    Dottern hade en LG för ett tag sedan som jag skulle uppdatera.
    Installera deras program
    Installera drivrutiner med mobilen påslagen
    Installera drivrutiner med mobilen avstängd
    Installera drivrutiner med mobilen avstängd och batteriet urtaget

    Skojar inte, det installeras drivrutiner vid varje scenario
    Har för mig att det även installerades en drivrutin med mobilen avslagen, batteri och SIM urplockade ur mobilen... men kan inte svära på det..
     
  6. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    1. Hämta hem den officiella versionen av ICS för P990 från LG:s server: V30A_00.kdz

    2. Packa upp V30A_00.kdz för att få p990_ap.bin och P990_CP.FLS med hjälp av All-In-One P990-Toolkit

    3. Flasha in med smartflash
    VIKTIGT!!! När flashningen startar, sätt i batteriet annars stängs mobilen av innan flashningen kommer igång.

    Eventuellt kan man använda DENNA guiden för att flasha V30A_00.kdz. Men jag har inte testat denna metod.
     
    Last edited: 11 dec 2012
    Jaxione gillar detta.