Tips: DarkyRom fick igång min telefon - nåt som Samsung service inte kunde!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av maxgoswedroid, 7 sept 2012.

  1. maxgoswedroid

    maxgoswedroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag kämpade med telefonen, min kära Samsung galaxy S! Men trägen vinner!
    "Jag" löste problemet - inte Samsung service!

    Sedan en tid tillbaka: Jag "förlorade" mitt "basband" + Imei, kunde inte ringa! Jag försökte flasha all slags rom, även 2.1 / 2.2. Och sen 2.3. Men det gick inte. Jag lämnade till slut in telefonen på Samsung service ( hade kvar lite garanti). De kunde inte återställa telefonen! Dock hittade de en "vattenskada" och skyllde sen allt på denna. Fick betala för att få tillbaka den!
    Och nu: Jag flashade DarkyRom 11.0 Black edition (Android 4.0.4 ICS) och telefonen vaknade till liv - med basband och allt! Helt fantastiskt att få igång telefonen!
    Fantastiskt!:):)
    Samsung service ...:ehm::(:money:
     
  2. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Låter som att de helt korrekt avvisade ditt garantiärende. Serviceverkstäderna får betalt av Samsung för varje giltigt garantiärende, kan de inte laga får du en ny telefon. Detta kostar Samsung pengar, inte serviceverkstaden. De har inget att vinna på att hitta på ursäkter för att slippa göra något med din telefon.

    Kul att du fick igång den igen dock. :)

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  3. maxgoswedroid

    maxgoswedroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även Samsung service på Filippinerna försökte återställa min telefon - med basband/ Imei.
    Via Odin. Det misslyckades så klart. Jag hade ju försökt så många gånger själv.
    Samsung service, Kista "uppdaterade" telefonen till 2.3.3. Men likväl med inget basband / Imei. Det var lättare att bara skylla på "vattenskada" ...
    När jag uppdaterade till DarkyRom - pang - allt fungerade direkt!
    Finns det nån expert här som kan förklara varför?
     
  4. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Skulle tro att det funkade med DarkyRom för att den använder en annan partitionslayout, men det kan helt säkert vara tusentals andra orsaker också.

    Men allvarligt, om de inte fixar att flasha luren är det mindre besvär att byta ut moderkortet än det är att tala om för kunden att telefonen inte täcks av garanti pga vattenskada. Är det en vattenskada på riktigt kan man inte byta utan att riskera problem med Samsung (och i sämsta fall sparken), det ska vara en ordentlig högprofilkund för att det ska vara värt det. Dessa konspirationsteorier är skrattretande och kan möjligen stämma bara om man betett sig som ett arsel mot dem och de helt enkelt inte VILL laga problemet, och då får man faktiskt skylla sig själv.

    Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!
     
  5. rvnlrd

    rvnlrd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon har blivit riktigt mongo de senaste och det kanske att det är detta problemet jag stött på.

    Får ingen uppkoppling till något nät även om "staplarna" kan vara fulla. Efter en återställning funkade det i några timmar, för att sedan gå tillbaka till att inte fungera igen. Kan alltså inte ringa/sms:a eller ta emot samtal/sms. Telefonen används just nu bara som mp3-spelare och ev. lite Facebook när jag är hemma och har WiFi tillgänligt.

    Har jag samma problem som maxgoswedroid här ovan tro? Är det värt att testa även för mig med någon custom ROM?

    Edit: Jag kör just nu Samsungs vanliga firmware, Gingerbread 2.3.3, utan massa fixar och dyl.
     
    Last edited: 14 dec 2012
  6. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har du möjligtvis tappat din imei?

    Sent from my S3 using CyanogenMod 10.1
     
  7. Ösregn

    Ösregn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter ju som det, men IMEI borde väl inte försvinna bara sådär om man har stockrom?


    Nåväl. Jag förlorade mitt IMEI när jag skulle göra en recovery till en gammal ROM, hände inget när jag gjorde recoveryn tyckte jag, så jag ryckte batteriet mitt i, kanske inte så smart ;)
    Men jag löste det genom att flasha stock med hjälp av Connys eminenta guide här någonstans på forumet, tar nog ett tag till jag rootar igen :cool: