Diskussion: Jelly Bean?

Diskussion i 'Xperia U' startad av botze, 27 sept 2012.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hej! Dålig fart i detta forum, är det verkligen så få som köpt Xperia U?? Jag stör mig på vissa grejer i telefonen men överlag så är det ju en otroligt prisvärd telefon, finns det någon annan med liknande prestanda till så bra pris??

    Till saken: Sony har ju pratat länge om ICS -uppdateringen, som skulle komma "i slutet av Q3", och nu är det tre dagar kvar av Q3... läste någonstans "första veckan av oktober"... vad tror ni, när ramlar den ner?

    Personligen är jag mer intresserad av en eventuell JB -uppdatering, då jag prioriterar flyt och laggfrihet, och just det ska ju JB vara optimerad för med det berömda Project Butter...bryr mig inte så mycket om utökad funktionalitet utan mer om flyt och användarupplevelse. Funktionellt tycker jag GB duger bra (var ju stor skillnad mellan 2.1 och 2.2, men sen tycker jag inte det kommit några revolutionernade features).
     
  2. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tycker i stort sett lika. Jag kan gott hoppa över ICS.Den var inte speciellt märkvärdig(jo kanske Flashen).Jag har nu JB i min GN och den flyter på som smör i solsken. Endast Html 5 dock,
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Enligt lösa rykten i den här tråden så kommer Xperia U få JB. Frågan är när.....
     
  4. mjoelner

    mjoelner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  6. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ^ Tycker det står att U inte kommer att få JB i det inlägget. Ricktigt illa från Sony sett, speciellt eftersom go och P kommer att få JB, och de är mer eller mindre identiska telefoner då de är baserade på samma plattform.

    Blir nu att byta över till CM när de nu släpper en skarp version för U.
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Menar du CM10? För vad jag kan se på XDA jobbas det bara på CM9. Fattar inte varför det inte finns någon hemsnickrad JB -ROM?? Jag är inte intresserad av någon annan ICS -ROM. Eller har jag missat något?

    CM10 har väl funnits ett tag så fattar inte varför inte någon portar den...
     
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  9. mjoelner

    mjoelner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Xperia U kommer inte få JB om inte SONY får massiv kritik.

    På ett sätt kan jag förstå SONY, att uppdatera gamla lurar med ny mjukvara är en förlustaffär på kort sikt. Å andra sidan bränner man sina broar om man inte gör det och det är en förlustaffär på lite längre sikt. Jag tror att det är dyrare att inte uppdatera än att uppdatera, men frågan är om SONYs kassaflöde klarar av den kortsiktiga förlusten.

    Det jag tycker är kasst är deras motivering;
    Samsung S3 mini och XPeria U bygger på samma platform. En skillnad är dock mängden internminne, där S3 mini har 1GB och levereras med JB, medan Xperia U har 512MB och kör ICS.

    Lite märkligt att SONY tycker att XPeria U skulle funka bättre med ICS än med JB. Är inte en av poängerna med JB att den klarar sig med mindre minne? Isf borde den ju funka bättre med JB än med ICS.

    SONYs motivering till att inte uppgradera XPeria U till JB låter som rent och skärt trams. Jag tycker faktiskt att dom kunde vara ärliga och säga att det kostar för mycket för dom.

    Fast jag är glad att jag fick reda på detta innan Jul, för nu får morsan en S3 mini i julklapp istället.
     
  10. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ja det är en oerhört löjlig motivering de kommer med. Man får läsa mellan raderna.

    Hur gör andra tillverkare? Har bara erfarenhet från SE (vad gäller Android -telefoner). Man kan ju rimligen inte uppdatera en telefon i all oändlighet, så någonstans finns en brytpunkt. Men var går den hos andra tillverkare?

    Märkligt att man är så inkonsekvent med vilka telefoner man uppdaterar, hade varit lättare att förstå om man drar en linje i tiden och säger "alla telefoner tillverkade innan detta datum kommer inte att uppdateras". Nu uppdaterar man VISSA telefoner, med luddiga motiveringar...
     
  11. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skulle de kunna fixa bort allt lagg i ICS uppdateringen, så känner jag själv att JB inte känns jättenödvändig, men det är bara vad jag tycker.

    Tycker dock att det vore bättre om Google själva hade stått för hela operativsystemet och telefonmakarna bara gjorde en "info" fil om varje telefon som specificerade telefonens hårdvara, som Google själva kunde använda till att skräddarsy en uppdatering till alla telefoner så att de snabbt kan få bra uppdateringar.
    Sen om tillverkarna vill lägga in egna launchers och appar så kan de gjöra det som tillval.
     
    Mini Android Mobile gillar detta.
  12. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER