TF300 seg?

Diskussion i 'ASUS' startad av Wetterholm, 17 dec 2012.

  1. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag köpte för några månader sedan en TF300.
    Allt eftersom tiden gick så blev den mindre och mindre använd. Nu ligger den och samlar damm.
    Jag ville tycka att den var bra i början. Men handen på hjärtat. Den är så ooootroligt seg. Min HTC one X hanterar surf mycket bättre.

    Jag börjar undra om det är fel på min, upplever någon annan detta?
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Varenda transformer platta har det här problemet var en av anledningarna till varför jag inte köpte den http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833021 för att fixa det måste du låsa upp din bootloader (din garanti rycker då) och lägga in en annan kernel -.-
     
  3. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    "Varenda transformer platta har det här problemet..."
    Nej, jag har det inte. Den flyter på som smör och har inte haft några som helst problem, speciellt inte efter senaste uppdateringen.

    Att generalisera utan att verkligen kunna påvisa att det stämmer är bara dumt, oavsett vad man pratar om...
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Dumt? Har du ens läst det jag länkat till? Det är dumt att prata om något man inte har koll på dock...

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  5. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag kan bara konstatera att jag inte har problemet och att du sedan då påstår att ALLA har detta problem stämmer alltså inte...
    Sedan kan du hänvisa till hur många länkar och sidor dom helst

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Du kommer råka ut för problemet förr eller senare, det är oundvikligt
     
  7. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Konspirationer och en övertygelse som inte kan bedömas ha goda skäl till att grunda det på.
    Jag känner många med tf300 som är mycket nöjda och lider inte av problemet med seghet. Jag har till och med en tf101 och inte ens den är seg. Dessutom, den länken du angav var inte direkt någon med tf300 som bekände att den var långsam, utan tvärtom.

    Till trådskaparen, när är den seg så kanske vi kan utreda detta?

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
    Last edited: 18 dec 2012
  8. Pelleponken

    Pelleponken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha! Först tänkte jag att du satt och hotade stackars hawah, men sen insåg jag att du menade att han oundvikligen kommer få problem med sin surfplatta.

    Hur som helst, jag har haft min tf300 några månader nu och använder den väldigt mycket, varje dag, och jag upplever inga sådana problem. Å andra sidan har jag inte knökat in massvis med appar som kanske ligger och segar ner i bakgrunden.
     
  9. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Det ligger nått i det ASR säger.

    Jag tror dock det handlar mycket om hur kräsen man är. Tjejen tycker min tf300 är grymt snabb och märker inte av något lagg (hur det nu är möjligt) medan jag knappt vill använda den längre på grund av allt lagg så fort plattan får jobba lite.
    Sjukt störande! Jag har testat "typ" alla browsers men stock är tyvärr bäst.

    Denna platta är billig så jag hade inte höga förväntningar.
    Men jo! Plattan laggar som satan (stock).

    Kan tillägga att polaren har exakt samma platta med exakt samma problem...
     
  10. Microhulken

    Microhulken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också samma problem med att den är seg som sirap att surfa med och även jag har testat flera browsers.
     
  11. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Många som har en tegraplatta upplever lagg vid surf på webben, och det beror oftast på att flash är aktiverat. Då är liksom all reklam, banners, bild/videolänkar en belastning på uppladdningen. Det går att avaktivera flash på den webläsare som kommer med från start hos Transformer. Sen finns det andra webläsare som har det semiaktiverat kan man säga, som Opera och Firefox. Där kan du klicka på själva klippen, reklamen etc och välja själv vad som webläsaren ska ladda upp. Prova det och se om det hjälper. Det brukar vara en enorm skillnad vid scrollningen och in-utzoom.
    De e klart. Många appar kan ligga och störa. Då är advanced task killer att föredra för att stänga ner program som ni slutat använda. Olikt Gingerbread så stängs inte alla appar ner efter att backa bort från dem.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har aldrig upplevt någon ''seghet'' med min xoom som har tegra 2 chip. Det gäller bara att gilla läget och inse fakta att transformers plattorna har problem med IO schedueler, googla gärna om ni vill läsa mer



    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
    brodiniozo gillar detta.
  13. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det ju så :-\

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
     
  14. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Det är ingenting som jag själv sitter och hittar på, ni kan gå in i Transformer prime forumet och läsa om exakt samma problem där. Det är fakta. Vare sig ni inte märker av det eller inte, detta går att lösa genom att köra en annan kernel
     
  15. Plajz0r

    Plajz0r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Inte för att jag har några som helst problem med min platta men jag vet ju att telefonen blev bra mycket snabbare med annan kernel, nån som har tips på någon bra?

    Rootad men ingen custom recovery
     
  16. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Förlåt för sent svar. Plattan är jättebra' förutom vid surf. Oavsett browser så laddar den sidorna sjuuuukt sakta. Jag sitter då i ett 100/10 fiber nätverk. Problemet ligger alltså i plattan.

    Att vad som är segt och inte är högst personlig uppfattning inser jag med. Men den levererar sämre än min gamla htc incredible. Det kan inte vara friskt
     
  17. bragen

    bragen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min var också oerhört seg vid surf. Som exempel, Aftonbladet tog c:a 20 sekunder att ladda. Jag testade några andra webbläsare, och det var väl några som var något snabbare, men inte mycket, och alla jag testade verkar dessutom ha andra nackdelar.

    Sedan testade jag att köra in browser2ram som enligt uppgift skulle göra underverk, vilket det inte gjorde. Det blev snabbare, men inte dramatiskt. Aftonbladet c:a 16 sekunder, ibland så bra som 12. Dock laddar min Galaxy S3 den på 6 sekunder.

    Sedan hittade jag orsaken till lagget: Javascript. Stängde av det och nu laddas sidan på 3 sekunder. Går jag nu in på en sida som behöver det, sätter jag på det igen, eller använder en annan webbläsare.

    Jag vet dock inte om det är avstängningen av javascript som ensamt löste problemet, eller det i ihop med browser2ram. En stor nackdel med browser2ram är att att Bokmärken verkar sparas i RAM-minnet, vilket innebär att de försvinner när man startar om. Jag har inte orkat forska mer i det, plattan fyller sitt syfte för mig ändå.
     
    Microhulken gillar detta.
  18. Microhulken

    Microhulken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade just att slå av javascript i chrome och jävlar vilken skillnad, nu blev den ju användbar igen. :) Tack!
     
  19. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Nån som vet om man byter kernel försvinner lagget samt ibland när man trycker på länk så hamnar man nån helt annanstans ibland, eller måste man byta rom oxå?
    Kör just nu med orginal rom 4.1.1
     
  20. Kuddkrigaren

    Kuddkrigaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker tf300 är skitdålig, sålde min och köpte en ipad ist och satan vilken skillnad. Så mitt råd till dig är att göra dig av med skiten fort som fan och köp en ipad