Diskussion: Nexus 10 - Reflektioner från de som testat den

Diskussion i 'Google Nexus' startad av kallt_kaffe, 19 nov 2012.

  1. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fick min igår. 32gb varianten. Det var med bruten plombering. Och med tummad skyddsfilm. Va ska jag göra? Verkar inte vara någon BLB.
    Går det att söka på serienummret?
     
  2. elector

    elector Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Snälla nån. Förlåt, men, om plattan funkar som den ska, så använd den. :) Att ödsla en massa energi på att byta ut något som kanske funkar perfekt bara för att en plombering är bruten och skyddsplasten har några fingeravtryck känns lite onödigt, tycker jag.

    Min platta hade samma sak. Jag använder den och är hur nöjd som helst med den. Funkar perfekt. Jag tror inte att någon har startat den före mig.

    Visst, man ska vänta sig en oförstörd och ny förpackning när man köper något, men tänk på att det finns massor av elektronikfirmor som tillämpar öppet köp på produkter. Lämnas dessa tillbaka går de ut till kund direkt igen. Se det här på samma sätt. :)
     
  3. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Exempelvis Webhallen säljer såna ex till lägre pris. Det är inte ok att sälja varor som annan kund haft hemma till fullpris!
     
  4. elector

    elector Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Visst, visst. Jag säger inte att ni inte har rätt, i sak. Men varför orkar ni bråka, om plattan verkar fungera bra? Njut av den istället för att hålla på och skicka tilbaka och skriva arga kommentarer. :) Det är ju snart jul och ni har fått nya, coola leksaker som man kan göra jättemycket kul med. Tänk så istället (under förutsättning, som sagt, att plattan fungerar som den ska och inte se använd ut på något sätt annat än på plomberingen och smutsig skyddsplast)!
     
  5. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det är ju en returerad enhet som någon har ansett lida av ett fel som ska täckas av garanti, i ett sånt fall ska plattan tas bort från försäljningsledet. Jag är inte beredd att betala fullpris för en begagnad surfplatta, då kan jag lika väl pruta på en som ligger på ute på blocket...
     
  6. elector

    elector Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, så behöver det inte alls vara. Någon kan ha köpt den på öppet köp, ångrat sig och lämnat tillbaka den; utan att det är något fel på den.

    I det här fallet, med Bazula som skickar ut många plattor med bruten plombering, kan det vara t ex tullen som har öppnat, kollat och stängt igen. T ex.

    Eller så är det som du säger, att det är fel på den, och då ska du så klart ha en ny.

    Poängen är att du inte vet det. Du inte kan inte säga det bara genom att se en bruten plombering. :)

    Som sagt, testa era plattor. Funkar de bra, behåll dem. Varför krångla i onödan? :) Ni slösar bara energi.

    Nej, jag är inte på något sätt knuten till Bazula eller någon annan återförsäljare eller tillverkare av surfplattor. :)
     
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det MINST troliga är att tullen öppnat dem.
    Som tidigare sagt skulle jag aldrig köpa från små skitföretag som ingen känner till. Jag har levt tillräckligt länge för att veta bättre.
     
  8. Galmas

    Galmas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mahti gillar detta.
  9. swegon

    swegon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Hej köpte en nexus 10 från swedenmobile, jag undrar om det finns någon risk med att ladda den med en vanlig androidladdare direkt ur el-uttaget, fick inte med nån adapter, någon kunnig som kan svara? Provade ladda med usb-sladden till datorn men den laddar knappt något.
     
  10. laxen2

    laxen2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha, min hade bara genomskinlig tejp på båda sidor... Fejkplomb...!

    Skärmen är lite mörkare på långsidan där kameran sitter. Tänker på det ibland ibland när man läser text på vit bakgrund. Trodde inte jag skulle bry mig om det men börjar störa mig mer och mer.
    Någon annan som har samma problem?

    Synd när det är en riktigt göttig platta :(
    Får dra ett mail till bazula...

    Ska man bry sig om att unroota? Det på påverkar väl inte garantin?
     
  11. sluggis

    sluggis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Jag har nu kollat en del videos på youtube där de packar upp enheten och jag har aldrig sett svart samsung tejp eller en kliserlapp med att man enbart ska ta emot den om den ej är öppnad. Alla har haft den genomskinliga tejpen som även jag hade, så jag tror inte att bazula har gjort en sådan fuling här.

    Edit: Fast samtidigt så undrar man varför vissa enheter kommer dammiga, smutsiga av fingeravtryck och som i mitt fall, både smotsig och illaluktande av mögel.. Känns ju som att sådant inte borde ske i en fabrik med finelektronik?
     
    Last edited: 22 dec 2012
  12. kricket

    kricket Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det ska inte vara någon fara att göra så, men det kommer troligen knappt ladda, du har ingen sådan här sladd hemma? http://www.kjell.com/sortiment/el/e...ablar/apparatkablar/apparatkabel-svart-p39231
    Jag använder en sådan som adapter till min, fungerar skitbra!
     
    Last edited: 22 dec 2012
  13. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Jag hade unrootat, bazula är ett litet företag, det finns stor risk att de kontrollerar och säger något om att den är rootad :)
     
  14. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Då kan jag berätta för dig att de som gjort youtube reviews har fått enheter som google skickat ut och kontrollerat för att de ska vara felfria :) Därav den genomskinliga tejpen, det är förmodligen google som har fått in rma enheter som i sin tur satt på den genomskinliga tejpen för att sen skicka iväg enheterna igen. Detta eftersom att google fått så många returerade enheter, denna tråden tar upp mycket av det här : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1969890&page=2
     
  15. Rularn

    Rularn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min 32 gb idag från Bazula, originalplomberad endast lite background bleeding vid nedre högra hörnet inget
    Som stör så känner mig nöjd.
     
  16. sluggis

    sluggis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a 5g
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Okej,där ser man! Har någon kontaktat dem ang detta? Har nu haft min i en månad och har inga problem med min, men men inte tusan vill jag betala fullpris för en returnerad enhet, sedan är det väl ett brott att göra så? Skall kontakta dem och höra om varför jag inte haft originalplombering samt att min enhet luktade mögel..
     
  17. Twiztidrob

    Twiztidrob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som märkt av att plattan blir riktigt varm baktill, typ vid kameran, vid spelande eller så? Spelade monopol på min och den blev rätt varm alltså..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  18. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja, den kan bli rätt varm, likaså blir min galaxy nexus varm. Men med plattan så märker man det inte lika lätt när man håller den vid "kanterna"..
     
  19. Twiztidrob

    Twiztidrob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lyckades även hänga den idag. Gmail och chrome igång utan att "skärmsmäckaren" går igång i typ 30-40 min, med lite fotande innan då en polare provade den. Sen gick det inte att göra något, förutom att stänga av. Sen gick den inte igång, fick smått panik, men efter några minuter hoppade den igång igen.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  20. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag kör paranoid rommen och plattan säger sig lite titt som tätt.
    Är det någon som får den att hänga sig rätt ofta eller är det bara jag?
    Vill gärna veta om det är fel på rymmen eller plattan.