Problem: JB till HTC ONE X via TRE??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av DV76, 18 dec 2012.

  1. CJG

    CJG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan det finnas något samband med att Tre inte längre säljer några HTC-mobiler på hemsidan?
    /Konspirationsteoretikern
     
  2. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Fattar inte vad dom håller på men jag har gett upp eftersom jag varit inne i min lur och lödit lite och har därför ingen garanti så blir de att roota min lur ikväll.
    Visst mobilen fungerar ju utan jb men man vill ju alltid ha de senaste.



    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått kan vi inte flasha in JB-customs förrän 3 släppt sin JB och den blivit hackad typ.. det är vad jag väntar på iaf!
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yep så är det och köp aldrig mer en brandad lur !
     
  5. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tro mig, det kommer inte hända igen..
     
  6. matte03

    matte03 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    279
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här. helt stört sjukt dåligt
     
  7. Snurpan79

    Snurpan79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy tab S7+
    Jag har försökt vänta tålmodigt men bristen på kommunikation stör mig något fruktansvärt. Varför kan de inte bara vara ärliga och säga vad problemet är och ge ett nytt uppskattat releasedatum istället för att inte säga ett dugg vettigt på snart två veckor. Första och sista gången jag, som många andra, tog en brandad lur.
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nejdå det finns inget sätt just nu, HTC kommer inte att läcka sin privata nyckel eller diag-filen.

    Sammanfattning finns i inlägg 2.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2057105

    (obs pro-tråd där inget "klotter" tillåts)
     
  9. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Va illa, funderade oxå på custom rom men det går alltså inte innan 3 släppt sin. Nåja aldrig mer brandad lur för mig
     
  10. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har vi några som helst juridiska möjligheter? Android har väl 18månaders uppdateringsgaranti?
    Jag tycker det är riktigt läskigt hur 3 skött det här. Som tidigare nämnt har de inga HTC telefoner längre :s
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har inte haft koll på det, men det är ju sjukt att dom inte har en enda HTC i sitt sortiment längre. Kan å andra sidan förstå det. Kan ju inte har varit en bra affär med vare sig One S el One X, med tanke på de problem som var med de modellerna. Deras kundservice lär väl ha gått på knäna, så dom passar sig nog för att ta in HTC på ett tag.

    Vet inte om det kan ha att göra med det svala intresse som de verkar ha med att få ut JB till One X..... :(
     
  12. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är det som oroar mig! Börjar frukta att vi inte får någon uppdatering. Är inte normalt att ta bort en tillverkare från sortimentet...
     
  13. bananapa

    bananapa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så hände det med Samsung S8500 wave hos 3. De hade den bara i sortimentet några månader, sen tog de bort den, och de gav de fullständigt fan i att supporta den längre. Så det kom inga uppdateringar överhuvudtaget, vilket verkligen behövdes för den var buggig som satan. Så jag fick sälja telefonen istället och köpa en annan.

    edit: Naturligtvis kom det flera uppdateringar från Samsung till de obrandade telefonerna.

    Vi kan nog räkna med att även om vi får denna uppdatering, kommer vi inte få några i framtiden. Jävla 3.
     
  14. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Har en polare som jobbar på Tre. Anledningen att de tog bort HTC från sortimentet va just alla fysiska fel som kunderna hade med HOX. Det blev långt ifrån lönsamt att skicka telefoner till reparation tre gånger för att sen ändå lämna ut en ny, som förmodligen också hade felaktigheter.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du hann före mig med precis samma tanke ;) Tycker att det vore rimligt att skicka ut en obrandad version och blåsa 3:s egen bloatade version. Kommer väl aldrig att hända, men det vore en otrolig goodwill för både 3 och HTC som sagt. Båda har i dagsläget noll på mitt förtroendekonto :mad:
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    äntligen börjar andra här förstå att det inte går att lita på tre, jag har i flera månader haft tanken att det aldrig kommer en uppdatering, eller ens en goodwill för oss ledsna kunder.
    Så pass lång tid det tog att ens ordna till mig en HOX med mitt krånglande abonnemang ger jag inte ens 1 öre på ett vad om att ens något händer..tror de har lagt ned det här med HTC.

    Om det händer något eller händer inget, det är bara att vänta och se.

    Mitt ljudkort i telefonen är nog också defekt, kvittar vilken rom jag använder så säger super SU att ljudkortet har blivit inaktiverat och omstartat pga ett hårdvarufel, sen får jag starta om musikspelaren igen.
    Vet inte hur många gånger det hände igår på hemresan, ..nej jag ger inte mycket mer till det här. Känns som telefonen rasar ihop mer för varje dag, även tre och htc har konstiga idéer för sig.
    Hoppas på att det kommer några roliga nyheter men just nu ser det dött ut :neutral:
     
  17. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hade tidigare ett profil-abbonemang hos Tre, som heter 3 First. Det var stort när det kom, och påminde om dagens totalabb. Allt ingick, och man fick till en början plocka ut fyra mobiler om året (ändrades senare till 1, wonder why). Det var ett abbonemang för artister och andra typer av personer/företag som man ville identifiera sig med, och även om jag fick mitt abb uppsagt (jag var inte i ropet längre :)) så har jag kvar mitt nr, så varje gång jag ringer kundtjänst så brukar dom påpeka att jag varit gammal First kund, och det har en viss tyngd.

    Har tidigare talat med Tre och sagt att jag med största sannolikhet kommer att byta till en annan operatör om det inte blir bättring med si och så, och har då oftast fått någon typ av erbjudande för att stanna.

    Ska höra av mig igen och utrycka mitt missnöje, men antagligen skiter dom i vilket. Känns som om Tre gjort sitt när det kommer till nöjda kunder. Hade kunnat tänka mig en N4 som kompensation, men jag ser att dom inte för den heller i sortimentet. Det är bara Apple, Samsung och Nokia för hela slanten nu :(
     
    fwipfiwp gillar detta.
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag känner igen din situation helt och hållet, de ville erbjuda mig det ena och det andra...men vad fan, jag kunde inte ringa, jag hade ingen täckning när jag kunde se masten på vattentornet i karlskrona och jag hade fri havsutsikt.
    Hotade jag med att säga upp abonnemanget lovades jag att träffa chefen i karlskrona, timmarna gick och nej. Den personen sitter i möte, där tog det stopp, de stackars anställda fick order om att inte släppa fram någon som mig bakom dörren där chefen gömde sig.

    Jag blev även lovad att jag skulle lämna tillbaka allt nästa dag, bryta kontraktet och lägga ned abonnemanget, nästa morgon satte chefen stopp för det också.
    Inte heller fick jag ett namn på vad chefen hette, om det var en man eller kvinna.

    När jag fick goodwill att hämta en ny telefon, ringde jag och ringde. Till slut blev jag förbannad och sprang in i huset och slog på dolt nummer, när de såg att någon ringde med skyddat nummer svarade de i butiken på första signalen och svarade glatt att "jo visst vi har en vit HTC one X i lager".

    När jag väl stod i butiken var det ett par praktikanter i butiken varav en tjurig blondin fräste åt sin kollega "fyfan vad tråkigt det är att stå där ute!".
    Att hela butiken var full med praktikanter var den stora anledningen att jag ens fick tag på en HOX som goodwill för återköp av min blackberry.

    Jo ...det har varit mycket, blivit skickad till Lindorff inkassoföretag för obetalda räkningar som det visade sig att jag fick rätt efter fyra månader att det var goodwill från kundombudsmannen som heter mikael heimelenen (något liknande finskt namn av något slag).

    ..nej de är luriga och de anställda har en skrämmande utbildning som inte vilken kund som helst kan få sin önskan igenom eller vad man ska kalla det. De är duktiga och de kämpar för att slå ned dig som kund med ord och ordar från sina chefar, ett förskräckligt företag när man får se vad som egentligen pågår bakom kulisserna.
     
    fwipfiwp gillar detta.
  19. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag lyckades få en N4a från Tre, men efter första omgången bestämde dom sig för att inte ta in fler. Tycker det är sorgligt att se vart dom är på väg :/

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  20. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    tycker jag ser ett samband mellan apple och tre, de går åt samma håll..