Android 2.1 med Telia & Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarJ, 5 apr 2010.

  1. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Nja, bara en gammal version av NPS som inte hade stöd för Spica skulle jag tro. Anledningen till att jag tyckte du skulle ominstallera var för drivarnas skull, dom är inte som dom ska va, men i den jag länkade dig verkar dom funka hyfsat.

    Då har den nog tappat connection till din telefon när den startade om sig, kan funka att slita ut batteriet och hoppas att "nödåterställning" kommer upp :P Men innan det här ska jag nog sluta ge tips så inte jag får skulden om något går snett.
     
  2. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag lyckades :):):):):)
     
  3. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Exakt det som hände för mig, den stod still på steg 3. Skärmen blev svart förutom texten Samsung.

    Jag slet ut batteriet och stoppade in det igen, stängde NPS via aktivitetshanteraren och startade om från början så fungerade det till slut. Det tog en 4-5 gånger innan jag kom förbi detta steg. Jag fick aldrig upp nödåterställning utan körde bara enligt ovan så fungerade det till slut.

    Edit: Ser att du fick det att fungera till slut, grattis!
     
  4. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    tog mig 9-10 gånger:P
     
  5. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    asså jag funderar verkligen påatt lämna in den hos telia, men problemet e att jag e liiite beroende av mobilen :P haha ja klarar mig itne utan den i minst 1 vecka ( har haft den inne en gång o det var så jobbigt haaha).
     
  6. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    trägen vinner!
     
  7. Kaffeperkulator

    Kaffeperkulator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Byte av hörlursuttag/högtalare. Uppgradering av programvara. Test OK.
    hoppas på 2.1 när min lur kommer tillbaka
     
  8. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara lägga in en länk till lite stämningsfull musik i hoppet om att lyckas med uppdateringen....

    http://www.youtube.com/watch?v=xlCi6xcFxww

    Förresten.... såg att du "LIZZEN" hade haft din inlämnad.... det har jag med...kan det kanske vara detta som ställer till det? Har servicenissarna gjort något med luren? Skulle vara intressant att höra fler med samma problem (kan inte uppdatera = tidigare inlämnad)

    /Berka
     
  9. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har haft min inlämnad på service hos dem och ja kan inte updatera.
     
  10. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, .så då är det det som är problemet :@
    Snällt av telia. ..
     
  11. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågan är då om de kommer att ta betalt om man lämnar in den igen. Tror typ jag läste sist att de tar en avgift på 340.- om de inte hittar något fel, vilket jag är rädd för att de kommer att ta om man lämnar in den....

    Någon som lämnat in sin och vad kostade det?

    /Berka
     
  12. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag behövde en hard reset efter lite prob med min. De skulle ha 740 kr av mig för att det var sk "användarfel". Yada Yada Yada, till slut tog telia den kostnaden.
     
  13. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    vill sig inte :(

    har försökt ett tag nu, men när jag uppdaterar så fastnar den på steg 3 och en samsung logga på mobilskärmen bara:S sen står det att den misslyckats efter en stund :( den ska la väll gå in i downloading läge? när den uppdaterar? om de blir rätt så att säga. Sen när den är på steg tre o loggan dycker upp på telefonen, så står det ''installerar enhetsdrivrutiner'' sen står det ''enhetsdrivrutinerna kunde inte installeras'' nere i högra hörnet, ska de va så? :S
    förövrigt så kör jag windows 7 32bit.
     
  14. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    shit 740?!

    man kan ju alltid klaga på ngt :P haha

    men nu gjorde ja en fabriksåterställning eller vad det heter men jag får fortfarande upp samma jäääääävla meddelande : Det behövs ingen uppgradering.

    fortfarande ingen som lyckats (som haft mobilen inne på service och tidigare fått detta meddelande)?
     
  15. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    nps funkade inte för mig på windows7 men jag körde med 64 fick köra hos en kompis och då fick jag uppdatera 9-10 gånger innan det funka
     
  16. Zumna

    Zumna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lyckats uppgradera både min och min sons telefon tidigare, men fick inte alls det att fungera med min brors idag. Enda skillnaden mot våra egna är att den inte är uppgraderad till den senaste versionen av 1.5. Jag har dock inte koll på vilken versionen han kör på och ska kolla med honom imorgon vilken version han faktiskt kör på. Han har i vilket fall som helt inte uppgraderat något alls under 2010. Är det månne något som kan spela roll? Någon mer som har problem att uppgradera som inte har senaste versionen av 1.5?
     
  17. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    lånar tråden lite känns onödigt att skapa en ny. Var inne på android market och så hittade jag en akvarium-bakgrundsbild som jag laddade ner. Men nu hittar jag inte den någon som vet vart jag hittar den så att jag kan sätta den som bakgrundsbild?
     
  18. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Efter 24 försöket lyckades det hos kompisens "riktiga" PC, Vista(ingen emulerad mac-PC)
    Men jag var tvungen att fabriksåterställa skiten först och då funkade det till slut. Fatta vad glad jag blev. Men glädjen blev kort. Jag installerade HelixLauncher 2 och det gick inte at få bort det felmeddelandet som kom upp. Men efter en hel dags försök att få bort skiten så lyckades jag avinstallera den. Så nu har jag android 2.1 och det flyter på sjukt mycket bättre än innan.
    Så nu är jag glad, mycket glad :)
     
  19. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    fan skkönt för dig, men ja har också fabriksåterställt mobilen och provade på mammas dator men jag har inte lyckats får samma jävla meddelande helatiden. hur gjorde du exakt?
     
  20. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag antar att det är ett Live Wallpaper. Samsung har tagit bort möjligheten att använda dessa, då deras egen launcher (Pantheon) inte stödjer det. Går att få tillbaka om man rootar luren, men annars så går det inte att använda.