Diskussion: Frågor och svar. Kolla här först innan du ställer en ny fråga.

Diskussion i 'Xperia V' startad av chompiz, 2 dec 2012.

  1. dewalt1995

    dewalt1995 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Väderapplikationen som finns med i mobilen då man köper den har slutat fungera efter att jag uppdaterade mobilen.
    Oberoende vilken stad jag söker på så säger den att platsen inte hittas.
    Finns det någon som har en lösning på det problemet?
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du är långt ifrån ensam om detta utan skulle tro att varenda person som använder den lider av detta problem just nu. Skulle tro att felet ligger hos Accuweather eftersom detta felet verkar ha drabbat alla som använder Sonys väderwidget. Så bara att sitta ner i båten, ta det lugnt och invänta att Accuweather fixar detta eller så får du byta widget.
     
    dewalt1995 gillar detta.
  3. Xpanded

    Xpanded Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har idag hört av mig till Dustin om att skicka mobilen till service angående usb-luckan samt att den låser sig i stand by. Håller tummarna då jag tycker den är grym i övrigt..

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
     
  4. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har samma problem med luckan. Undra hur Sony tänkte där egentligen.
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    De tänkte väl "Vi måste skydda portarna" :) Alla sådana dära flärpar blir alltid sladdriga till slut. Vad och hur de än gör dem, så är det dessa delar som går sönder först.
     
  6. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då kan väl dom göra luckorna tillgängliga och lätta att byta ut samt skicka med några extra!
    Eller varför inte skicka med en sån där fiffig laddningsstation?
     
    Last edited: 3 jan 2013
  7. Sandro90

    Sandro90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men luckan högst upp är ju skitbra. Den sitter ju fast som tusan. Den på sidan, not so much. Vet inte om jag ska byta telefon om man visar upp den. Jag har ju försäkring på den och vill ju att den ska vara vattentät.
     
  8. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  9. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    En månad för sent tycker jag, jag har haft min i en månad nu. Sen der där med antal kärnor tycker jag är fruktansvärt tröttsamt att höra på, annars kan jag känna igen min på en del punkter.
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vilka punkter då? Nyfiken? Jag tror inte ett dugg på den där oron som de skrev om att den troligen kanske skulle råka illa ut å vara i en ficka och då få sprickbildningar likt arc. Jag tror däremot att om du tappar luren, så kommer den troligen bara att studa likt en studsboll och knappt har en skråma, just för att den är lite mjuk. Och detta evenerliga snack om att kunna läsa ifrån en skärm om den ligger vis sidan av mig på ett bord. Hallå, man kan lyfta upp luren å låsa som man brukar. Det fanns mycket i detta som kändes som de inte lagt manken till. Några skrev i kommentarena nedan att detta troligen inte alls är recensionen, utan snarare en närmare titt på luren. För vad är benchmarken, och alla andra tester. Kändes mera som en ripp-off ifrån IDG-recensionen.

    Börja faktiskt bli lite trött på den här liknelsen att knarrar det bara en aning i luren så betyder det usel kvalité. Finns det något bevis på att så är fallet? Finns ju i princip inte en endaste drop text, eller något annat kul som överdriver vad en telefon kan råka ut för. Jag har tex tappat min Xperia S 2 gånger redan och inte en endaste skråma. Hittade några utlagda videos på några som misshandlade Xperia S. En dränkte den, men problemet var, att det såg inte ut som att han verkligen doppade den helt och fullt i vatten. En annan tappade luren i golvet och slog på den med ett antal tillhyggen. Men inget som visade att den ens var en fungerande enhet. Däremot såg man att denna Xperia S var i princip hel förutom i skärmen. Och någon annan vågade knappt hamra på luren. Alltså inga värst bra klipp för att se hållbarheten. XPeria V har inga tester alls hittills. Men det jag skulle vilja se är hur bra Xperia V eller Xperia S skulle klara ett sådant extremt test mot t ex Samsung G SIIIoch iPhone 5
     
    Last edited: 4 jan 2013
  11. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Mycket text :)

    Jag tycker det finns väldigt lite material om Xperia V, om man kollar youtube t.ex. finns det inte nåt vidare mycket.

    Några av sakerna jag håller med om

    * Sidonapparna är lite små (endast volymknappen jag har reagerat på)
    * Jag gillar knapparna i gränsnittet
    * Bra skärm (Att betraktningsvinklarna inte är bra skiter jag fullständigt i)
    * Batteritiden över förväntan
    * Snabbt gränsnitt
     
    Soccom83 och dragontrumpetare gillar detta.
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag tycker också det är väldigt konstigt att det knappt finnas någonting om luren i fråga på youtube, men däremot ganska mycket om Xperia TL. Det känns som varenda film handlar om iPhone 5 och Samsung G SIII just nu
     
  13. Shadowraiin

    Shadowraiin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det med att låsa bootloadern igen? kommer det synas att man varit och pillat ?
     
  14. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Föresten apropå Facebookappen, någon annan som har problemet att inte kunna kommentera eller skriva på sidor kopplade till kändisar och företag? För jag kan då inte skriva saker på Sony Mobile SE eller Asus svenska facebook sida. Däremot går privatpersoners sida jättebra att kommentera i.
     
  16. Xpanded

    Xpanded Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har inte haft några problem med att kommentera på företags sidor..

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok skumt, för varje gång jag skall kommentera något, så får jag nätverksproblem? Men aldrig när jag skall skriva på min egna sida, eller någon väns. Ups kom precis på att jag nästan är oftare i Xperia v delen än för den lur jag har själv... haha. Det kanske är ett Xperia S specifikt problem... hehe Borde kanske fråga samma fråga där istället. Sorry people.... :)
     
  18. Xpanded

    Xpanded Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Zimmerman gillar detta.
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Den var liksom MObil mer positiv i sin summering. Han verka tycka att den helt klart är värd att köpas trots sitt pris. Men även den här testaren nämner lite av det som IDG och Swedroid säger. ICS, gammalt os samt kanske inte lika kraftfull. Men helt klart mer positiv, lät lite som han skulle vilja ha en själv. När det gäller Swedroid märker man lite att de är mer på Samsung och HTC nu även LGs nexus lur. Samsung bygger ju också lurar på samma sätt som Sony, plastiga, men de klagar inte lika mycket på saken som de faktiskt gör på Sony. Slår vad att Samsunglurar knarrar lika mycket. hehe
     
    stevraex gillar detta.
  20. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Helt rätt, det är en telefon ingen j*vla TV som hela familjen ska sitta och glo på samtidigt.
    Jag tycker det är bra att betraktningsvinkeln är liten, jag vill inte att folk runt omkring mig ska se allt jag gör på min telefon. Man kan säga att Sony tänkt på den personliga integriteten när de begränsade betraktningsvinkeln.
     
    dragontrumpetare gillar detta.