Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

  1. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

  2. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Köpte också ett sånt fast ett svart. Brukar inte alls gilla sånna här tpu skal, men måste fan säga att jag gillar detta skal. Beställde ett till, ett genomskinligt som du har för 32:- inkl frakt på ebay :)

    Skickat från min Nexus 4
     
  3. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har fått mitt nilkin (men ej köpt telefonen än, ironiskt nog). Skyddet verkar helt ok, dock är jag ute efter något med lite bättre grepp, mer likt N1/HTC-desires baksida eller nexus 4:ans kanter. Plasten är lite för glatt i min smak, går från en mindre lur (desire) till en större och vill ha bra grepp om den ifall jag får för mig att försöka använda de i en hand.

    Ni som investerat i andra skydd (ringke eller vad de nu hette), har ni hittat något med hårt plastskal med bra grepp? Är inte sugen på TPU. I värsta fall kanske det får bli en bumper, bryr mig inte så mycket om repor eller sprickor på baksidan, men vill inte repa glaset framför kameran.
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Kolla på ROCK och Spigens skal. Om ROCK är likadant som det var till min förra, HOX, så är det ganska glatt men ändå grovkornigt, lite åt sandpappershållet kan man säga. Spigen har jag ingen personlig erfarenhet av, men det verkar vara väldigt hög kvalitet på det skyddet.
     
  5. Scania_trucker

    Scania_trucker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5
    ROM:
    stock
    Jag har ett Ringke slim till min N4:a.
    Tycker det funkar bra, lagom strävt i ytan men kunde haft lite rundare kanter.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  6. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått min N4 än, men jag inbillar mig att det enda skyddet jag kommer använda är en såntdärn Copter-film på glaset på baksidan. Jag brukar inte tycka om att ha skal som gör telefonen utympligare, eller filmer på glaset som pajar känslan i touchen, när man ändå har reptåligt glas.

    Men en Copter-film (heter det så?) på baksidan skulle båda skydda baksideglaset lite från skador, och ge bättre grepp på telefonen (jag har hört att den kan upplevas som lite hal att hålla i annars).

    Någon som tänker likadant, och som hunnit prova och kan utvärdera?
     
  7. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag tycker telefonen är helt fantastisk att hålla i, ytan på sidorna gör att man får bra fäste. Funderar dock också på en skyddsfilm på baksidan, är allergisk mot repor.
     
  8. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Jag fick mitt skal från Rearth igår. Blev mycket besviken då skalet har dålig passform längs med hela vänstersidan. Mejlade till Rearth och påpekade att jag fått deras första modell och att jag vill ha den uppdaterade modellen. Fick detta svar tillbaka. Fattar jag rätt att jag har fått det omgjorda skalet så att skicka ett nytt skulle inte lösa mitt problem utan att de ger mig pengarna tillbaka ist? Mycket konstigt då det finns bevis på youtube att de har släppt en utgåva två av skalet och det är inte den jag har o_O

    Dear Robin,



    Thank you for contacting Rearth. I’m very sorry to hear, you're not completely satisfied with the revision of our new case.



    Not too long ago, our manufacturer notified us. Due to the round design of the Nexus 4, the revised case will not fit as tightly, as some would prefer.



    However, the revised version is our best design to date, from the expert designers at our manufacturing plant. There are several cases that use two major materials.



    The two materials are composed of hard plastic and TPU. There's an advantage to TPU.



    The flexibility enables it to tightly fit. It can be stretched, when placing your device into the case.



    Meanwhile, on the other hand, the hard plastic cases lack flexibility. So with that being said, it makes it that much more difficult, to produce a molding that holds onto the round edge.



    Because of the round edges of the Nexus 4, issuing a replacement case will be the same, end result. We are able to issue a refund without a replacement, to resolve the issue.



    Please indicate, if this is a suitable solution. Your patronage is appreciated.




    PS, please provide the order number. It'll be used for us to further assist you.




    Kind Regards,
     
  9. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Meh!

    För det första så finns det otaliga telefoner som har mer rundade former än vår nexus 4.

    För det andra, hur kommer det sig att andra tillverkare får sina skal att sitta som jag förstår det betydligt bättre än rearth-skalen?

    Det där skulle jag aldrig godta. Skicka tillbaka skräpet och beställ något annat.
     
  10. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag köpte 2 st för 34 kr, ett svart och ett genomskinligt. Det svarta är mycket snyggare enligt mig.
     
  11. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Haha jävla stuntprat. Kan andra tillverkare fixa det så borde ju fan rearth kunna fixa ett felfritt skal.:neutral:
     
  12. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
  13. strifeman

    strifeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har ett skal från Rock, använt det ca. en vecka, och jag måste höja en liten varning på kvaliteten på skalet. Bitar har börjat lossna uppe i hörnen och sprickor har bildats (och jag är väldigt försiktig med telefonen). Lite synd då det är ett förbannat snyggt skal.
     
  14. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Vilket skal och vilken färg? Jag har beställt ett vitt naked shell nämligen.
     
  15. strifeman

    strifeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER


    Det är nog samma fast ett svart.
     
  16. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Någon som har beställt officiella bumpern från NetOnNet som har något hum om den kommer eller inte?!
     
  17. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Dom vet inte själva...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  18. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Har fått tre mail om att den är försenad, så nu avbeställde jag den. Upptäckte att mitt Sena slim case till Galaxy Nexus fungerade ypperligt så jag kör med det.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  19. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Goda nyheter :D
    Fick mitt rEARTH skal idag från themobilestore, efter att klagat och det var felaktig design enligt rearth.
    Har satt dit det nu och sitter mycket tajtare vid vänster sida, inget glapp alls, vilket är toppen.
    Men märkte en annan grej, vet inte om det var så på gamla designen, men kanten uppe i vänsterhörnet, (den som sticker upp lite för att hindra skärmen att ligga plant).
    Den ska ju ligga precis över den kromade kanten, vilket den gör, däremot inte på högersida, utan det känns som den är för kort, och skyddar inte som dne gör på vänster.
    Men detta kan ju vara för att det ska vara lättare att få upp? Aja man får vara nöjd att den sitter bättre iafall:D
     
  20. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Lesson learned from denna tråd: beställ inget rearth skal... :-)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2