Fråga: schemalägga omstart? bästa metod

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av glemmy, 12 dec 2012.

  1. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Efter några dagars användning blir min razr sirap i vissa lägen. T.ex när jag går tillbaka till hemskärmen laddas widgets först efter 3 sek, går in i app drawer och det tar 5 sek innan apps visas. Tangentbordet dröjer att visa sig, webbläsarens autocomplete för adresser segar osv.

    Bästa lösningen jag hittat är en reboot. Lite segt att göra det manuellt när den väl börjat sega, så jag tänkte att det kanske kan schemaläggas på natten.

    Har root och ICS, tänkte att smarta åtgärder + en app kanske är enklast (om det finns). Finns någon annan bra metod?

    Tack på förhand
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    hmm kan man inte göra detta med smart actions?
     
  3. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Såvitt jag förstått är detta ett problem som uppkommer pga cache/ram blir fyllda med skit/skräp och detta orsakar seghet och redraws. Testa att använda supercharger v6, när du väl har kört igenom hela processen kan du via script manager göra en widget som du trycker på för att tömma cache så slipper du starta om telefonen.
     
  4. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  5. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för era svar!
    ASR: hittade ingen funktion i "smart actions" om detta.

    Biopower: Det kan vara så, dock inte så sugen på detta just nu eftersom jag är rädd att det kommer att kräva merarbete. Inväntar Jelly Bean då jag vill blåsa om allt :)

    th0d: Låter rimligt! Ska testa detta, om det är så enkelt så vore det skönt :)
     
  6. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    jag hade typ samma problem innan. och jag använde cahce och ram grej som killade och bootade det blev snabbare fast den blev lika seg igen. en dag så använde min bror min telefon så sa han att han tror att det var smarta åtgärder som gör telefonen seg. så jag provade ta bort smarta åtgärder inställningar och så. min telefon är rapp hela tiden nu :)
     
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Kan mycket väl vara det, angående smart actions

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  8. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag använder supercharger v6 och det hjälper något, men telefonen blir fortfarande rätt seg.
    Hmm, ska testa att stänga av smarta åtgärder då... Jag använder det varje dag men det är ju inte jättejobbigt att göra samma saker manuellt (ljudlös och flightmode på natten).
    Tack för tipset!
     
  9. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kört utan Smarta åtgärder ett bra tag och det hjälpte inte tyvärr.
    Nu väntar jag väl tills JB kommer så får vi se om det blir bra :)
     
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har du provat en annan launcher eller kör du motoblur?
     
  11. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har kört apex sen jag la in ICS. Tyckte det fungerade perfekt i början. Kan ju vara boven i dramat också.
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Apex kör min bror på hans sgs och han har en del problem med den, prova gärna nova launcher prime, kör nedden just nu är mycket nöjd

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  13. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej tack för tipset! Hört gott om den också.
     
  14. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Testar just nu gratisversionen av Nova på min Razr Maxx och visst går det undan. Ingen hemskärmsomstart än...peppar peppar...:)

    Något jag stör mig på är varför jag inte kan se namnen på widgets i listan? Ser bara en miniatyrbild. När man han samma widget fast olika storlekar (tex widgetsoid) att välja mellan så blir det väldigt rörigt eftersom alla ser likadana ut. Blir det samma för er?
     
  15. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Ingen aning, jag kör med prime och jag kan se namnet på mina widgets. Kanske en begränsning i gratisversionen?
     
  16. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Texten blinkar till precis när jag trycker och ska välja widget. Annars ingen text. Testade Apex launcher men samma sak där. Testade apex på en äldre Sony Ericsson men där syns namnen...skumt.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 13 jan 2013
  17. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Väldigt konstigt, antar att du redan provat att starta om luren? Isf kanske en återställning via recovery kan vara aktuell?
     
  18. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har inte widget-problemet men minns att jag hade det första gången jag testade nova för cirka ett halvår sen. Kan det bero på root/icke root? Har rootat min sen jag testade vet jag.

    Nova verkar ha löst det mesta av seghetsproblemen faktiskt!
    Kanske 1 sekund fördröjning innan skrivbordet ritas upp men allt är mer responsivt.
     
  19. DaemonChild

    DaemonChild Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det där med Widget-text har jag också i min GO Launcher. Det är inte att texten inte finns där, den är bara lika vit som bakgrunden och syns därför inte. Håll inne på en widget du funderar på så markeras valet och du kan läsa, sen scrolla vidare upp/ner utan att välja den. Lite störande, men det funkar.

    Ang. seghet upplever jag samma, har aldrig kört med smart actions eller liknande, mest för att jag inte vet vad jag ska ha det till. Men jag körde Safestrap och dualbootade till en JB-rom ett tag och jag tyckte prestandan var sjukt mycket bättre. Mer av vad jag förväntar mig av en dualcore från 2011 (ärligt talat tycker jag RAZR stock ICS-rom är under all kritik). Den romen hade en del andra småbuggar, men flytet var fantastiskt, så jag hoppas att Motorolas egen JB-rom håller måttet.
     
  20. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    btw ett tips om ni vill ha mobilen på hela tiden men inte vill stänga av den så använd funktionen "vila" håll i strömknappen och då får ni tre alternativ, stänga av, vila samt flygplansläge. Jag har använt funktionen ett tag nu och den är riktig grym. Notera dock att inga samtal/sms kommer vidarbefodras eftersom telefonen stänger av all anslutning såsom wifi/3g m.m för att väcka telefonen igen håll in strömknappen i 2-3 sek så startas den:)