När jag slutade använda telefonen började den äntligen fungera...

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Anka, 15 jan 2013.

  1. Anka

    Anka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte en Optimus 2X vid release. Sedan starten hade jag problem med random omstarter i princip varje dag. Hade aldrig en upptid på över 120 timmar, hade den inte startat om innan 100 timmar så gjorde den det då...

    Köpte sen även en S2:a som jag använde parallellt.

    I augusti 2012 slutade jag använda LG:n. Då la jag den bara i en hylla, påslagen med laddkabeln i. Sen dess har den varit igång. Ca. 3500 timmar and counting...

    Så ett tips till er som fortfarande använde skräpet; sluta, så ska ni se att den börjar fungera som det är tänkt...
     
  2. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    ...eller så flashar man in en bättre rom :)

    Du skriver inget om du har stock i och vilken version du har. Min gissning är att du har Stock v10a som från grunden är ett gigantiskt problembarn. Egentligen var ju hela Froyoserien urkass då LG låtsades satsa på Gingerbread (iofs så är ingen stock så vidare bra skriven).

    Mitt tips är att aldrig mera stödja LG... :)
     
  3. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Eller så installerar man senaste ICS 4.04 - för mig är den faktiskt den första fungerande rom:en.
    Efter 970 timmar så var enda "felet" lite segningar och att gps:en inte kunde starta.
    Fullt godkänd med tanke på vilka fel den drogs med tidigare.
     
  4. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Mnjao... iofs, men en del liksom jag har haft en och annan "random reboot" och någon bsod med den.
    Pengus77's custom funkar en aning bättre. har jag bara wifi avstängt passerar jag lätt 1-2 dagar i batteri :) Jag utnyttjar min telefon en del :)
     
  5. orangesanfransisco

    orangesanfransisco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sant...tycker att den är ganska stabil