Fråga: Reklamera Nexus 4 till LG

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av najs, 15 jan 2013.

  1. najs

    najs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min Nuxus 4 är stendöd efter drygt två veckors användning. Jag märkte redan när jag fick telefonen att det var problem att ladda den. Ibland kände telefonen inte av att laddsladden var i stoppad. Misstänker att batteriet nu är helt urladdat och att telefonen inte känner av att jag försöker ladda den.

    Har ni erfarenhet av reklamation till LG. Är dom snabba?
    Kan jag hävda Dead On Arrival?
     
  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Du reklamerar till den återförsäljare som du köpt den av. De anlitar i sin tur olika verkstäder som utför själva servicen/bedömning om reklamation. Vanligtvis är det Anovo som de anlitar, vilka är sämst i hela världen :)

    Vet inte om detta gäller alla LG:s produkter men enligt denna: http://lgchannels.in/DOA_Policy_Guide.pdf, gäller DOA-perioden i 15 dagar.
     
  3. najs

    najs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

  4. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Då har du ju tur att det inte är Anovo iallafall. Verkar vara några som heter Infocare för LG, aldrig hört talas om tyvärr..
     
  5. Markus1

    Markus1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle bra gärna vilja ha bevis på att Anovo är sämst i världen, i så fall har de nyligen intagit förstaplatsen från Infocare - som är så dåliga att Sveriges Radio's Ekoredaktion till och med gjorde ett inslag om hur dåliga de är. Jag skulle säga att få företag lyckas bliså skändade i radio som de blev.

    Antar att de orsakade något fiasko när de skulle laga en eko-journalists rödvinsmarinerade laptop. :eek:
     
  6. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Personliga erfarenheter :-)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  7. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    När jag ska köpa my mobil har jag som princip att alltid fråga vilka dom anlitar vid reparation. Anovo=dealbreaker
    Köper oftast på elgiganten btw.
     
  8. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    När jag hade min LG Optimus One, så fick jag skicka in till anovo.
    Har inget att klaga på där egentligen. Tog 1 vecka. Dock när de skulle ta bort damm innanför glaset så lyckas dem göra ett fint fingeravtryck istället.
    Men det löste sig lätt genom att de bytte hela fronten:)
     
  9. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Anovo finns inte längre, nu heter de Regenersis, (världens svåraste ord ??) men är lika dåliga på att laga som alltid.
    Infocare brukar sköta sig, men har gjort en hel del stora klaver-tramp.

    Om det inte finns någon möjlighet för dig som privatperson att kunna få en garanti service utförd är det återförsäljarens ansvar att få den lagad. Det är ju inte meningen att du som privat person ska ringa runt och jaga verkstad.

    Lycka till. :)
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    med tanke på att jag har kännedom om hur regenersis jobbar och hur saker och ting ser ut som komemr dit så tycker jag att användarna per default är dum,ma i huvet och inte bolaget och dom agerar efter satta regler. Sen finns ju alltid mänskliga faktorn när det gäller en felaktigt utförd reparation såklart.

    Överdrivet negativt från idioter imo, och nej jag jobbar inte där jag jobbar som unixtekniker i sthlm ;)