iMito MX1

Diskussion i 'Android TV' startad av qsecofr, 10 nov 2012.

  1. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag också fixat Plex men får det fortfarande inte att fungera, pc:n och imiton hittar varandra och jag har valt vilka mappar jag ska dela men det dyker inte upp något i mapparna i imiton, jag testade även med min bärbara pc och där var det inga problem
     
  2. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag kör med es file manager och mx player. Funkar med 720p, ej testat 1080p. Streamar från nas. Om nu din bärbara funkar så ligger ju problemet i den andra datorn. Vad har du för os och brandvägg?
     
  3. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu minsann funkar det, det var nog kanske att det var dålig mottagning, jag har beställt en usb-ethernet adapter
     
  4. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag skaffat en usb-ethernet adapter och jag får inte heller detta att fungera, jag kopplar in den i ett av usb ingångarna men när jag försöker aktivera ethernet så går inte det, behöver jag någon drivrutin, det följde med en skiva men det finns bara drivrutiner till win 98, 2000 och xp. Adaptern heter TRENDnet - TU-ET100C - 10/100 USB 1.1
     
  5. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Fungerar det med USB 1.1?
    Kanske borde vara USB 2.0?



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jag har problem när stickan lämnar igång över natten så verkar den okontaktbar nästa dag, allt ser helt okej ut men den reagerar ej på något annat än koppla bort strömmen och koppla in igen för att starta om den.... någon som har samma problem?
     
  7. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelar det någon roll om det är 1.1 eller 2.0?, behöver jag installera drivrutiner isåfall hur, det är väl inte samma drivrutiner till windows och android
     
  8. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Oavsett kommer det väl att bli urusel överföringshastighet om man skulle få igång det med 1.1 (teoretiskt max 12 Mbps)? Borde väl bli mycket sämre än med WiFi.

    USB 1.0 och 1.1 lämpade sig bäst för möss, tangentbord, skrivare, scanner och dylikt när det begav sig i slutet på 90-talet.
     
    Last edited: 17 jan 2013
  9. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja, det är stor skillnad, exempelvis överföringshastighet - bättre med 2.0.

    Ja/Nej men det är inte helt enkelt Först måste du få tag i drivrutiner från tillverkaren och som fungerar på Android. Dessutom kompilera en ny Kernel/ROM med dina nya drivrutiner och som fungerar med USB 1.1.

    Rätt, det är olika drivrutiner på olika operativsystem.
     
  10. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det får bli en tur in till clas olsson i morgon för deras ethernet adaptern ska väl funka, men är det bara att koppla in eller behöver man installera drivrutiner?
     
  11. lexan

    lexan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hej
    Jag har samma problem med min mx1. Även med finless 1.5.
    Vet inte vad som är problemet. Får samma sak om min står ett par timmar. Dock verkar det Vera kopplat till att min tv odåga är av. Dock ej 100 på detta.

    Kanske skickar tebax den eftersom jag även har lite upplösningsproblem. Men är i valet o kvalet eftersom det odåga kommer kosta pengar och det är inte ett stort problem.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  12. TommyW70

    TommyW70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem med min Imito mx1, varje gång jag startar den så får jag ingen kontakt med nätverket men om jag går in i inställningar och väljer av och sen på igen på ehternet så får jag kontakt, någon som har något tips på lösning
     
  13. Bamse73

    Bamse73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min igår, lekt med den i en timme ca. Nöjd än så länge, tog hem vlc å provade en film från USB-minne, lite grynig i bilden.
    Ska kolla i kväll om den kan hitta min server. ..
     
  14. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 298
    Mottagna gillanden:
    3 265

    MINA ENHETER

    Finns nu även hos oss blingskal.com om ni vill handla från en svensk butik och slippa tänka på om försändelsen skall fastna i tullen osv och hur lång tid det tar innan ni får hem produkten. Dessutom svensk garanti och service :)

    iMito MX1
     
  15. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    betalade 350 för min, 829kr tycker jag personligen är ett hutlöst pris. 62usd ca 400 kostar den på geekbuying och in4dealz. den sistnämnda har rätt snabb frakt ca en vecka. fri frakt från båda. men visst svensk garanti och service kanske lockar många. det är jävligt smidiga maskiner även om det finns lite att önska.
     
  16. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Last edited: 26 jan 2013
  17. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

  18. lexan

    lexan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena
    Vilken instruktion följde du för att fixa antennen?

    Lexan

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  19. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    murak gillar detta.
  20. mrmx1

    mrmx1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trök

    Har införskaffat en mx1 å det är bara problem.
    Wifin är verkligen inte bra flyttade rautern närmare (en meter) ifrån ,fick jätte bra värden med bredbandskollen över 35/10MBit .
    Men det hjälper föga .
    Den tappar wifi i alla fall .så jag köpte en usb till ethernetkabel på clasolsson .
    Kopplar den till otg porten och får jätte bra värden på bredbandskollen men inte hjälper det,la in finless rommen 1.5 spelar ingen roll den startar om i alla fall när man tittar på 720p film.Det underligga verkar vara att när jag la in en 1080 film på minneskortet så verkar det funka hur bra som helst ,nu har jag inte kollat på hela filmen .
    Svt appen verkar inte heller funka kollade i tio minuter så la den av provade att byta nät agg än den som följde med men hade ingen stor nog den var på 1A .Verkar som man måste ha 2A .enligt någon annan här på forat.
    Det som händer är att ibland så startar den om helt å ibland så kommer man till start skärmen .Det spelar ingen roll vilken spelare jag använder den som följer med eller tex mx player osv.
    Är det bara min som är ett måndags ex eller