Tips, Tangentbords telefoner.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av runfunc, 11 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. runfunc

    runfunc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag skulle vilja få lite tips på Android telefoner med inbyggda tangentbord, jag blir tokig på min nuvarande med endast touchscreen.

    Ge gärna tips på bra nuvarande på marknaden och ev närliggande kommande modeller.

    o_O
     
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    De telefoner som är mer etablerade på svenska marknaden med tangentbord är Sony Xperia pro, mini pro, HTC desire Z. Tror att Samsung och Motorola har en variant också, men aldrig sett en i verkligheten och inte hört något speciellt om dem att lägga på minnet. De tre förstnämnda är väl de jag rekommenderar. Känner folk med respektive modeller. Av jag hört från de som har Xperia pro är att de valde den framför Desire Z för att HTCn hade gångjärns- problem. Den kille jag känner med HTCn vet jag är hans jobbtelefon/förtroendeuppdrag och antar då att den inte var hans aktiva val. Jag tror Pro och mini pro har ICS. Däremot finns det en version som heter X10 mini pro som inte uppdateras från gingerbread och den har jag aldrig hört rekommenderas framför vanlig mini pro.

    Själv gillar jag inte heller touch-tangentbord. Men t9 är bekvämligheten för mig :-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    runfunc gillar detta.
  3. runfunc

    runfunc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok då lutar det lite åt att få tag på en Xperia pro, mini pro är nog för mini för min smak, om inte nya telefoner av den här typen är på ingående dvs.

    Vet ni några rön i nyhets djungeln får ni gärna tipsa mig.
     
  4. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Önskade att jag visste det. Det känns dock som att efterfrågan är för låg för utvecklarna, konstigt och tråkigt nog...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  5. the dude

    the dude Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad har du för telefon nu?

    Är väl ganska stort spann på kvalitén av touch från den billigaste till den nyaste, åk ut till valfri stormarknad och be om att få prova olika modeller, enda sättet egentligen för att få en uppfattning om vilken telefon "som är bäst" för dina händer.
     
  6. runfunc

    runfunc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon Xperia lur från igår, det går att se på film och filma i HD med den. Värdelös batteritid dock och själva touchen är väl en aning överkänslig.

    Poängen är att jag inte gillar att skriva på touchscreens oavsett hur väl de klarar av att navigera sin position, för jag är något sämre på att navigera en exakt position. Så det är mer en fråga om den mänskliga faktorn.

    På ett fysiskt tangentbord går det inte att misslyckas på det sättet för du känner knapparna med fingrarna, plus att det är mer behagligt.
     
  7. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Mini Pro är en efterföjare till X10 Mini Pro och är aningen bättre, med snabbare processor, större arbetsminne och högre skärmupplösning. Den nyare kan dessutom uppgraderas till ICS, vilket inte X10 Mini Pro kan. Båda modellerna finns i en version utan "Pro" som då är betydligt tunnare men saknar det utdragbara tangentbordet. Även om mini pron är lite större, så dras båda med en bedrövligt liten skärm, både avseende fysiska mått och antalet pixlar dock. Det är ytterst tveksamt ifall det går att få tag på nån av dem nya numera. Möjligen att man kan hitta ett hyfsat välbehållet exemplar på begagnatmarknaden.
     
  8. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det visste jag redan.

    Faktiskt såg jag idag en kille på mcDonalds i Kista med en mini pro i plomberad låda, med prislappen 700kr på sig. Mer kan jag inte säga eller bör tolka vidare. Kan betyda vad som helst. Jag tror nog det finns att få tag på :)

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.