10" surfplatta för filmtittande på bussen.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Feffe, 11 feb 2013.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska gå in på pandawill.com, de har en bra sök/filtreringsfunktion. På denna länk har jag listat alla deras 10.1" tum plattor med 1280x800 upplösning (du verkar ju prioritera film) samt RK3066 chip (erkänt bra dual-core processor), sorterat på pris lägsta till högsta. Där har du 20 alternativ, så väljer du den som du tror på. Eller så ändrar du sökningen själv :)

    Av dessa hade jag nog valt Pipo M3, då det är ett hyfsat etablerat märke som brukar få bra kritik. Skulle satsa på dual-core iaf, tror det blir för slött med single-core, även om du mest ska titta på film.

    Sen behöver du ju inte köpa därifrån men jag tror att de har hyfsade priser, och många som handlat därifrån verkar nöjda. Har dock ingen egen erfarenhet. Annars verkar gadgetsgreats.com också bra, eller dealextreme som du nämner. De borde ha hyfsat liknande utbud av plattor.
     
  2. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    Fan va jag känner mig snål men jag tyckte alla dom var för dyra för att vara kinaplattor och då man "skippar" garantin :D
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    :) Det är för att 10.1" är något udda. Väljer du 9.7" istället så kommer du ner på $155 som billigast :)
     
  4. smartphonee

    smartphonee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    finns vist garanti på dom det är 1 år garanti på dom precis som på det mesta annat från kina
    varenda gång nått jag köpt från kina så har jag antigen fått produkten lagad eller fått en helt ny
    är bara att skicka till kina till företaget man köpt av så lagar dom och skickar eller skickar en helt ny och frakten från kina till sverige och från sverige till kina är väldigt billig

    jag brukar använda mej oftast av dhl de är billiga och snabba
    frakten med dhl för en 10,1 tums tablet tex ligger bara på ynka 20 dollar
    och när man köper nåt från kina så brukar företagen skriva att man betalat mycket mindre än man egentligen betalat för vara/varor + frakt så moms/tullkostanden brukar bli väldigt låg när jag köpt tablets eller mobil från kina tex så brukar moms/tull kostnaden bara ligga på runt 9 dollar bara
    oftast när jag köper från kina så brukar jag köpa runt 10 st varor då blir frakten bara runt 4 usd per vara med dhl och moms/tullkostnaden bara runt 30 kr per vara
    så allt man köper från kina blir jämt billigt
    billiga priser
    billig frakt
    låg moms/tull kostnad

    spelar ingen roll om man köper 1 vara eller fler blir alltid billigt men blir självklart alltid billigare desto mer man köper
     
  5. smartphonee

    smartphonee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    jo du värkar väldigt snål
    för grejer från kina är as billiga
     
    Last edited: 13 feb 2013
  6. smartphonee

    smartphonee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    det är bra pris
    blir bara runt 300 kr billigare om du köper en med samma liknade specifikationer direkt från kina