Diskussion: Padfone 3/Infinity

Diskussion i 'Padfone Infinity' startad av eal, 25 feb 2013.

  1. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
  2. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Såg ju faktiskt ganska trevligt ut, inte minst designen på själva telefonen (nu i unibody aluminium), som i mina ögon är bättre än HTC One. Men priset var ju galet högt (även om man fortfarande får bra grejer för priset). €999, 8 tusen. Verkligen?

    Sedan känns det som att de ändå kommer släppa en ny Padfone till hösten med Tegra 4.

    Är det förövrigt någon som vet hur stort batteriet är på själva telefonen?
     
  3. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Vill helst inte betala mer än 7k, men fyfan vad sugen man blev :-P
    2400mah är batteriet på.
    Nja jag kan tänka mig att Asus kommer släppa en ny PadFone om året för att möta exempelvis Samsungs årliga uppdatering av Galaxy S serien.


    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  4. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Nu har de ju släppt 3 padfones på mindre än ett år (snarare halvår om man räknar på lanseringsdatum i Sverige). Förhoppningsvis väntar de till nästa år med att släppa ännu en Padfone, men jag tror fortfarande på en Tegra 4-version till hösten.

    Och ja, såg onekligen trevligt ut. Men jag skulle inte ens vilja lägga till de 3k som fattas om jag fick pengarna tillbaka för min Note II i nuläget. :P
     
  5. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ettan var ju prototyp så det bara skrek om det, tvåan var ju riktigt nice men släpptes ju precis innan man började använda 1080p skärmar, något som tvingade Asus att snabbt släppa en ny för att hålla takten med konkurrenterna.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  6. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Iofs, men jag tror att 1080p på tablets kommer vara "dåligt" om ett halvår. Det återstår att se vad ASUS gör dock. Blir tyvärr ingen PF Infinity för mig i alla fall, även om jag har ett extremt vill-ha-begär just nu. :P
     
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Det är ju faktiskt 1920x1200 ;)
     
  8. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vart f*n är tangentdockan? Min enda fråga.
     
  9. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Den ser faktiskt sjukt intressant ut!
    Men som ni skriver, 8k för det är väldigt mycket men samtidigt får man tänka på att man får en mobil och en surfplatta..
    Om det skulle legat i pris med typ Nexus 4 och Nexus 7/10 tsm alltså typ 6-7k skulle det vara mycket mer intressant, men ändå! :)
    Jag vill sjukt gärna ha den men priset matchar inte riktigt en student plånbok.. :(
     
    Last edited: 25 feb 2013
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Fast Nexus 10 + Nexus 4 = 8000kr, och då matchar de inte PadFonen på en enda punkt bortsett ifrån upplösningen på Nexus 10.
     
  11. islandmountain

    islandmountain Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad var det som var dåligt med den, funderar på att köpa den då de andra inte har tangentbord...
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    När den kom var den väl ok, men man måste nog vara galen för att köpa den idag.

    Jag undrar också när Asus tänkt släppa sin nya Transformer serie.
     
    Last edited: 25 feb 2013
  13. islandmountain

    islandmountain Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER


    Om man ser till prestandan så är den ju bättre än de flesta mellan och lågpris-mobiler. Och som sagt, det finns inget annat alternativ med den formfaktorn...

    Men finns det några andra problem med den förutom låg prestanda, typ kvalitetsbrister?
     
  14. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Köp en Infinity och ett BT tangentbord :)

    Kolla i PF1 delen här i forumet, där står det lite om hur den upplevs.
     
  15. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah okej jag kollade bara hastigt på Prisjakt måste läst 3,9 som 3k så jag fick det till 7k..
    Men jo den verkar grymt bra, men med tanke på att de säljer 2 i 1 så känns det som att priset borde vara lite lägre eftersom att det borde vara billigare att tillverka en slags 2 i 1 än att göra 2 separata enheter så att säga...
    Men men, man kan ju komma på nästan 6k om man köper N4+N7 och enligt mig är det mer värt..
    Men fortfarande så är det en väldigt bra, smart och innovativ produkt så jag ska inte klaga mer på priset :)
     
  16. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Fast du jämför ju äpplen och päron. Nexus 4 motsvarar ungefär en PadFone 2, och Nexus 7 är ju en low/mid-end tablet med gamla Tegra 3 och 1280x800 upplösning, 1 gig ram osv.
    Så du jämför verkligen fel enheter, menar du att du hellre skulle köpa en N4+N7 för lite drygt 6k än en PadFone Infinity för 8k?

    Min fråga är snarare om man ska köpa HTC One, eller PadFone Infinity. Återstår att se vad SGSIV har att bjuda på. Men One har ju en så jävla dålig placering av startknappen, dessutom så är Asus UI galet mycket bättre. Däremot så är det möjligt att HTC'n har en bättre skärm. Vad tycker ni andra, om vi bara tittar på telefondelen, HTC One eller PadFone Infinity?
     
  17. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Utan att räkna med tablet-delen, så säger jag fortfarande PadFone Infinity. Jag är faktiskt inte så överdrivet förtjust i designen på HTC One, främst på grund av storleken i förhållande till skärmen. Specsen kommer i princip vara identiska på enheterna ändå, förutom PF Infinitys större skärm, vilket är ett plus för mig.

    Det som skulle avgöra det för mig är nog ASUS snabba uppdateringar jämfört med HTC.

    EDIT: Kamerorna kommer ju självklart skilja sig också. Har ingen större koll på dem och det är inget superviktigt för min del heller.
     
  18. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Själv skulle jag säga HTC One och endast pga storleken på skärmen. 4,7 " är smärtgränsen för mig (visst en telefon kan ju ha stora mått ändå). Detta är ju förutsatt att HTC One är fysiskt mindre än Asusen. Men alla andra fall hade jag föredragit Asusen.

    Helst hade jag självklart sett en 4,3" skärm med smidiga mått på telefonen som är lätt att ha med sig när man inte behöver ha en platta. Sedan när man väl behöver en större skärm så är det ju då man dockar den. För mig är det självklart att det är så konceptet skulle göra mest nytta och ser ingen som helst anledning till varför de går upp till 5" ;(.
     
    Last edited: 26 feb 2013
  19. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Icelandmountain, det verkar bara vara Liath och jag som har hajat formfaktorn med PF1 i detta forum. Vi har förstått vitsen med Laptop, Padda och telefon i samma enhet. Tyvärr verkar inte marknaden förstå det och ASUS är väl inte dummare än att dom vill maximera vinsten och går på senaste modetrenden - så stor och snabb telefondel som möjligt!
    PF2 var en stor besvikelse formfaktormässigt då tangentbord + minneskort försvann och telefonen började växa i storlek. PF3 är en ännu större besvikelse. Telefondelen håller nästan på att ersätta paddan i storlek !
    När jag kör min PF1:a märker jag att jag i särklass använder telefondelen eller tangentbordet mest - nästan aldrig paddan. Varför då? Jo ett tangentbord ger överlägsen ergonomi när man sitter eller ligger ner med enheten, hela skärmen kan utnyttjas, batteritiden blir grymt bra (flera dagar), tangentbordet skyddar paddan, en och samma laddare, EN pryl att hålla reda på !!!
    Paddan är egentligen bara bättre än tangentbordet i trånga situationer som i bilen/båten eller om den ska flyttas runt hela tiden mellan olika personer eller olika rum.
    Annars i 90% av fallen, Mobilt bruk: Telefon. Stationärt bruk: Tangentbord !
    På Padfone Club i USA har vi däremot betydligt fler anhängare av PF1-konceptet än här !
     
  20. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag väljer nog Padfone 3 över HTC One. Enligt mig är designen bättre än förgående Padfone 2 och trevligt att dom bytt ut plastbaksidan.

    Inte helt omöjligt att det blir en sån här. Men Tableten skiter jag i!


    Hands-on och lite benchmarks, ser bra ut!
    http://www.gsmarena.com/asus_mwc_2013-review-899p2.php
     
    Last edited: 26 feb 2013