Lista på roms - vilken ska man välja?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av flexbusterman, 4 jun 2012.

  1. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inte ifall någon fortfarande hänger i den här tråden, men installerade Zelly Cream igår och det känns väldigt lovande. Det verkar som många är rörande överens om att Xperia Pro fungerar bäst med GB-roms, men ICS har så många sjukt bra funktioner så tänkte ge mig på det igen och Zelly Bean verkar vara bland dom bästa.

    En sjukt irriterande grej jag upptäckt dock är att det går jääääääättelångsamt att kopiera filer via USB. Jag misstänker att det har att göra med att romen läser filer från SD-kortet samtidigt som jag försöker skriva till det. Visst, det är smidigt att ha tillgång till SD-kortet både från telefonen och datorn samtidigt, men ifall det är på bekostnad av stort sett all hastighet känns inte det värt det. Jag flashade tillbaks till GB men insåg sen att jag skulle ge den ett till försök så det har blivit en del flashande sista dygnet, hehe. Jag får helt enkelt kopiera filerna genom CWM-bootloadern ifall ingen har något annat bra förslag? Provade överföra filer över WiFi, men det var lika segt.

    Kan verkligen rekommendera romen ifall någon är peppad på ICS!
     
  2. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, visade sig att bero på romens SD Cache-storlek, och hittade en app ifall någon annan skulle ha samma problem :D
     
  3. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har kört ICS med http://freexperiaproject.com sedan ett bra tag tillbaka, deras rommar är varken sega eller har några (iaf få buggar) buggar. Tycker du borde testa den! :D
     
  4. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Såg zelly rommen nu, såg klart intressant ut! blir nog att installera den om någon dag :D tack!
     
  5. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, grymt! Jag körde deras GB-rom innan den blev officiell CM7.
    Men ärligt talat, det blir faktiskt tillbaks till GB, fått det bevisat för mig själv ännu en gång att jag föredrar prestanda framför fancy stuff.

    Zelly hade faktiskt jättebra batteritid men mobilen började lagga en del nu efter några dagar, så tänkte testa X-GAMER (GB) eftersom den verkar vara lightweight, känns inte den mitt i prick blir det tillbaks - tråkigt men sant - till CM7 : )
     
  6. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Lagg har aldrig varit en issue med xperia x project rommarna! den senaste har dessutom inga buggar :D
     
    flexbusterman gillar detta.
  7. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp, det blir FreeXperia CM9.1 tillslut. Blosics laggar mindre med den här rommen som har ICS än vad den gjorde med den "superslimmade" X-GAMER-romen som var GB så då är det taget ; )

    Romen känns stabil än så länge, allt verkar funka och lagom mycket funktioner, tack för tipset!
     
  8. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Varsegod :D
    Upptäckte nu att buggen för att ta bort ljussignal fortfarande är kvar, samt att den ringer upp samma person som senaste samtalet ibland igen (så måste ringa alla kontakter 1 gång extra innan den ringer rätt)

    Sen om du stör dig på dom 2 vita dioderna som sitter mellan meny, home och back-knapparna på framsidan så går det att stänga av, dock så görs det med hjälp av utforskaren ^^ säg till om du behöver hjälp med det :D
     
  9. electraX

    electraX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på att testa någon rom,då mobilen blivit relativt seg efter ICS updateringen, trots att jag tagit bort en massa sk "bloatware". Frågan är om det finns någon rom där det fysiska tagentbordet funkar felfritt,samt ÅÄÖ. och att även Google Play butik och kameran funkar utan några buggar. :) Tacksam för tips!!
     
  10. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Alla roms jag har testat har funkat med det svenska tangentbordet iaf :D bara att köra på :)
     
  11. electraX

    electraX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    och inga problem med google play butik/Android market heller? Vad kör du för rom nu? :)
     
  12. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nope, inget what so ever! :)
    Just nu kör jag FXP208
    https://sites.google.com/site/projectfreexperia/download/cyanogen-mod-9
    https://sites.google.com/site/projectfreexperia/download/progress

    Personligen gillar jag 9.1 rommarna, men 10 fungerar säkert minst lika bra.
    Rommarna är baserade på Cyanogenmod.

    Blir sällan sega, bra batteritid osv! :)

    Kom ihåg att flasha in ny kernel varje gång du uppdaterar rom (boot.img)
    Är det något du undrar över kan du lägga till mig på skype. Slänger ett meddelande med mailadressen!

    Mvh
    Rickard
     
  13. flexbusterman

    flexbusterman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter ett missöde på dansgolvet var jag i behov av ny mobil så jag försvinner härifrån, nörda lugnt!
     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    I want to see them moves ;)

    Skickat från min GT-I9305 med Tapatalk 4 Beta
     
  15. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gick ungefär samma öde till mötes och spräckte displayen på telefonen :(
    Vart en S4a istället för en ny display.
    Trodde aldrig det skulle ske men man vänjer sig fasen med touchskärm :D
    RIP pro <3