Problem: Skärmen får myrornas krig och telefonen är lite seg

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Kaphe, 11 mar 2013.

  1. Kaphe

    Kaphe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har ett litet problem med min HTC Sensation XE. Igår kväll så råkade jag fastna med foten i laddningssladden till min HTC. Telefonen föll med sladden i 40 cm, från mitt nattduksbord ner på min ryamatta på golvet. När jag tog upp dne och skulle trycka i gång den så hade skärmen fått myrornas krig. Svart,vitt och massa färger över hela skärmen. Jag drar ut batteriet och försöker starta om den. Den hade fortfarande myrornas krig. Så jag drar ut batteriet och går där ifrån en stund. Kommer tillbaka stoppar i batteriet och låter den ladda under natten utan att vara igång.

    I morse startade jag upp den igen och den funkade utan några tillsynes större problem. Men nu är det så att om den får ligga lite länge utan att jag är och petar på den så kommer kriget tillbaka för en stund och sen är den nästan som vanligt bara lite segare. Jag undrar om någon vet något trix och fix för att kunna hjälpa den tillbaka så jag blir av med kriget och segheten. Jag har ingen garanti kvar för den är över ett år gammal.
     
  2. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Garantin gäller väl dock 2 år på HTC's produkter tror jag :)
     
  3. Kaphe

    Kaphe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det står på kvittot att det bara gällde ett år. Sen vet jag inte hur mycket ett sånt fel skulle kosta att reparera.
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    HTC har två års garanti vad återförsäljaren säger gäller inte utan två år som gäller.
     
    Kaphe gillar detta.
  5. Kaphe

    Kaphe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även om man har varit tvungen att göra ett glasbyte på telefonen.
     
  6. Droid119

    Droid119 Guest

    Ja i ditt fall ja:)

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
  7. Kaphe

    Kaphe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dock har telefonen nu fixat sig själv och krånglar inte alls längre. Utan funkar felfritt igen.