Fråga: Inkorgen för sms är tom med jämna mellanrum

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av anton__nygi, 20 mar 2013.

  1. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sen jag har fabriksåterställt min s3, och efter den har varit inlämnad hos Samsung, så har inkorgen för sms varit tom då och då. Jag har använt Go Sms och det står något i stil med "the inbox is empty right now" och jag har även märkt att en del sms jag får inte kommer fram.

    Innan har jag bara använt Go Sms och "avaktiverade processen meddelandehantering" vilket inte var så bra i och med att appen försvann. Men då funkade i alla fall sms som de skulle.

    Jag har testat att avinstallera go sms och rensat cachen i den vanliga sms-appen men jag får samma problem och tom inbox med den.

    Är det någon som vet vad det kan bero på? :neutral:
     
  2. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har du kollat så inte "Delete old messages" är i bockat under inställningar?

    Den inställningen rensar nämligen gamla sms när en viss gräns är nådd.
     
  3. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det var ibockat men problemet har varit att inkorgen bara är tom tillfälligt så smsen raderas egentligen inte utan alla sms kommer tillbaka nästa gång jag öppnar sms-appen.
    Nu har jag installerat om go sms och valt den som standard och än så länge (sen igår) har det funkat bra. Så det kanske var någon konflikt mellan stock-sms och go sms. :)
     
  4. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det hjälpte bara tillfälligt tyvärr. Inkorgen är tom flera gånger om dagen och massor av sms som jag skickar och får kommer inte fram. Nu kör jag bara med vanliga meddelandehantering.
    Jag har även problem med samtal. Mobilen tappar anslutning mitt i samtal, dialern buggar och parkerar samtal med jämna mellanrum och så vidare.

    Alla dessa problem började efter att jag har lämnat in den och fått kretskortet bytt så jag vet inte om verkstaden har gjort något fel.

    Ingen som har någon idé?
     
  5. sankad

    sankad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, är det någon som kan hjälpa mig.
    Min Galaxy S3 visar på hemskärmen att jag har 2 nya sms, vilket jag inte har. Raderat mappen o lagt till den igen utan framgång. fortfarande 2 nya sms. Detta visas bara på hemskärmens meddelandeikon. När jag startat om telefonen kommer det upp : kan inte hämtas nu, försök senare .. !?