Nån som testat THL?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av TobyOne1974, 19 feb 2013.

  1. TobyOne1974

    TobyOne1974 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är sugen på THL W5. Istället för att betala dubbla eller tredubbla för Galaxy S3.
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Prestandan kommer inte precis vara på S3-nivå heller, utan som Optimus 2X eller sämre...
     
    TobyOne1974 gillar detta.
  3. TobyOne1974

    TobyOne1974 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förmodligen inte, men bra skärm och upplösning (4.7", 720p)
    Om man inte spelar avancerade spel kanske prollen räcker?

    Tänkte mer på andra aspekter, om nån har kollat byggkvalitet, uppkoppling mot nät, flyt i gränssnitt osv...
     
    Last edited: 21 feb 2013
  4. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Processorn är ju Cortex A9 dual core däremot verkar den grafikkretsen kommit ut 2006 och presterar väll därefter också...
     
  5. smartphonee

    smartphonee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    den är nog bra thl är ett av de bästa kinesiska mobil telefon fabrikaten,deras mobiler håller väldigt hög kvalite
    jag köper jämt mina mobiler från kina de är väldigt mycket mer prisvärda än mobiler som finns att köpa i sverige
     
    Last edited: 10 mar 2013
  6. dinmin

    dinmin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem min THL W5 som jag köpt från dealextreme i början på veckan så har hunnit o använda den några dagar nu. Det jag kan säga kort om den är:

    Ingen monsterprestanda men den funkar. Gick från en iphone 4s och den är ju inte alls lika rapp i menyerna som iphonen men helt klart godkänt. Enda egentliga störningsmomentet är väl att det är en delay på 0,5-1s efter man trycker på unlock knappen tills det att skärmen tänds. Har inte testat några krävande appar eller spel än men kommer troligen göra det under helgen.

    Skärmen är riktigt bra, rent spontant tycker jag inte den är mycket sämre än iphonens. Skarp, bra färger och bra betraktningsvinklar.

    Batteriet klarar sig en dag vid, för mig, normalt användande. Dvs. ett par samtal, lite surfande, ircande, etc. Då har jag även två simkort aktiva, både jobb och privat. Vilket var en av de största anledningarna till att jag köpte den och det fungerar även som förväntat.

    Inga problem med språket, svenska fans väl inte som val men jag kör som alltid engelska på os:et och sen drog jag in SwiftKey med svensk ordlista och du fungerar utan problem.

    Byggkvaliten är över förväntan faktiskt, hade jag fått den i handen utan att veta vad du var har jag aldrig gissat att det var en kinatelefon. Kollegorna på jobbet som har klämt på den har alla förundrats över hur en så billig telefon kan kännas så välbyggd.

    Kameran är inte i toppklass men för min del är det ingen dealbreaker. Den funkar men erbjuder inget extra.

    Så ja, för vad den kostar är det en riktigt bra telefon. Kosta sist jag kolla 1400kr inkl. Frakt från dealextreme com.

    Ska väl se om jag inte kan knacka ihop en mer genomgående recension i helgen då det dels är ett par stycken på jobbet som är intresserade och dels säkert några här. Det som verkar dra mest på jobbet är dual-sim funktionen då många av oss springer omkring med dubbla mobiler.

    //dinmin



    Sent from my ThL W5 using Tapatalk 2
     
  7. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  8. TobyOne1974

    TobyOne1974 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för att du delar med dig. Uppskattas mycket!
    Ytterligare fråga ang dual SIM-funktionen, hur använder man detta rent praktiskt? Switchar man mellan dem bara, eller hur funkar det?

    Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
     
  9. dinmin

    dinmin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är två knappar för att ringa och skicka sms. En för varje kort som antingen kan visa de fyra första eller sista siffrorna i nummerna eller vad man valt att döpa korten till. Man får även välja vilket av korten som datatrafiken ska gå på.

    Jag kör med Handcent appen för sms och där finns det bara en skicka-knapp. Vet inte om den automatiskt väljer kortet i slot 1 eller om den tar det kort man valt att tilldela kontakten. Jag skickar bara sms till de nummer som jag har tilldelat mitt privata kort som sitter i slot 1.

    Funktionsmässigt fungerar det utan problem iallafall. Det är ett krav eftersom jag använder telefonen i jobbet och hittills har det inte varit några problem alls.

    Sent from my ThL W5 using Tapatalk 2