ParanoidAndroid

Diskussion i 'Google Nexus' startad av twk99, 29 okt 2012.

  1. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Om du menar utvecklarna av ParanoidAndroid så har de hittills varit snabba. Det bör inte ta många veckor, efter release, innan de släpper en stabil version. Eftersom att det är en Nexusenhet har de tillgång till drivrutiner och liknande. För andra androidenheter kommer det att ta längre tid.

    Det är enkelt att gå tillbaka till stock android. Jag använder inte toolkits men det bör finnas en funktion som möjliggör även det.
     
    2l8 gillar detta.
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Härligt!

    Är du säker på att du inte har tillgång till Google Now från låsskärmen? Har du inte en liten prickig cirkel längst ned på navbaren? Det kanske spelar roll om du använder Tablet UI eller vanliga.

    Det beror på hur stora skillnader det är. CyanogenMod, AOKP, och PA brukar vara bland de snabbaste. När 4.2 släpptes tog det kanske en månad innan CM hade släppt sin första nightly för Galaxy Nexus. Nexus 4 var något tidigare vill jag minnas. Hur det var med AOKP och PA vet jag inte. Men så länge det inte blir en gigantisk uppdatering som när ICS släpptes bör det inte ta mer än en månad kan jag tycka? De brukar vara snabba :) Annars kan man som sagt gå tillbaka till stock. Det är som förra skribenten sa väldigt enkelt att återgå till stock. Jag gick tillbaka till stock på min Galaxy Nexus när 4.2 släpptes för att få tillgång till photosphere lite snabbare.
     
    2l8 gillar detta.
  3. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Ingen prick vad jag hittar:-(


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle gissa att det beror på att du använder Tablet UI. Jag röstar på Widgetlocker. Då kan du lägga till egna genvägar i cirkeln i alla fall
     
    2l8 gillar detta.
  5. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag passar på att ställa en till fråga då du verkar ha bra koll:-)
    Jag installerade adobe Flash men webbläsaren crashar efter att jag trycker igång flash videos. Riktigt störande! Nu är det inte något stort problem då jag knappt behöver flash. Men det är alltid bra att det fungerar.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Lite off topic, men det har kanske att göra med att Adobe bestämde sig för att sluta utveckla Flash Player för Android. Jag trodde att man inte ens kunde ladda ned Flash Player från Play Store med Jelly Bean?
     
  7. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det finns på Adobes hemsida för nedladdning :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Där ser man! Dessvärre vet jag inte. Du skulle kunna prova att rensa data för webbläsaren och Flash Player och se om det hoppar igång
     
    2l8 gillar detta.
  9. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Förlåt att jag tjatar :-)
    Men hur fungerar det när paranoid android kommer med en ny version? Måste jag flasha in den igen och förlora allt eller uppgraderas det som stock:-)
    Nu när jag har installerat allt jag vill ha kan jag då göra en nandroid backup i recovery för att sedan använda den i nya versionen av paranoid android? För att slippa installera alla appar och göra alla inställningar igen?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    har man rootat kan man installera titanium backup ist... jag tycker personligen att jag behöver göra nå nandroids alls efter att jag skaffat titanium.. jag kör backup på apps+data sen blåser jag luren.. installerar rommen... gör initialsetupen där man skriver in sitt googlekonto osv... installerar titanium...återställer appar + data.. done..

    tar någar minuter bara.. sen lägger jag kanske 5 min på systemsettings jag tycker oftast inte man behöver så mycket mera än platstjänster och lite systemljud etc.. det går rätt fort.
     
  11. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det är olika, men för det mesta behöver du inte wipa när du ska uppdatera samma rom. Jag brukar inte göra det om inte utvecklaren säger att man bör göra det. Däremot bör du alltid wipa när du byter till en helt annan rom. För att spara appar och inställningar finns t.ex. Titanium Backup.

    Nandroid är en backup av allt som ligger på /system (romen) och /data (appar och inställningar) men inte av minneskortet, vilket kan vara bra att veta. Om du uppdaterar en rom och sedan återställer en nandroid kommer /system och /data att skrivas över med innehållet i din backup. Så om du uppdaterar och sedan återställer din backup kommer du ha samma rom (och version av rom) och samma appar och inställningar som innan du uppdaterade. Så du kan inte återställa en nandroid efter en romflash om du vill ha den nya romen.

    Däremot ska du alltid se till att du gör en nandroid backup precis innan du uppdaterar en rom, byter rom eller ändrar i systemfiler. Det kan ju hända att den nya uppdateringen av romen är instabil och krashar eller gör att du hamnar i bootloop. Då kan det vara bra att ha en nandroid att återställa till
     
  12. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Adobe Flash player fungerar inte med alla webbläsare, kan vara därför det krashar. Testa firefox eller dolphin, de ska fungera.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  13. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    TACK! Fasiken vad glad jag blir :-) verkar smidigt!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  14. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Har du titanium backup liggandes i plattan eller i molnet? Finns det risk för att backupen försvinner när man lägger in en ny version av tex paranoid android?
    Fungerar titanium backup bara inom damma rom?
    Många frågor blir det:-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag gör en schemalagd backup varje onsdag kl 12 som jag sedan synkar till Dropbox. Jag har alltså en lokal kopia och en i molnet ifall något händer.

    Backupen ska inte försvinna när du flashar romar. Själv tanken med Titanium är att man ska kunna göra en backup, wipa, flasha en ny rom och sedan återställa. Tänk dock på att inte återställa systemappar om du byter rom. Det kan bli problem då

    Titanium funkar på alla romar med root, dvs även stock om du rootar

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  16. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Tack ska du ha:-)
    Är det bara och starta titanium backup och välja detta alternativ som jag ringat in i bilden?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  17. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag brukar välja att bara göra backups av användarappar (de med vit text i Titanium). Att göra en backup av systemappar (röd och grön text), flasha en rom och sedan återställa systemappar ska man inte göra så jag brukar sällan göra en backup av dem

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
    2l8 gillar detta.
  18. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Är det någon fler än jag som inte kan expandera notifikationer utan att behöva pincha om jag använder Tablet UI?

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
     
  19. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem när jag hade ett program som visade snabbkontroller i statusfältet. Jag hade den inställd på pinned at top då expanderade inte notiserna.

    Du pinchar väl inte notiserna när du kan använda två fingrar och dra? :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  20. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Men det här gäller alla expanderbara notifikationer, inte bara från vissa appar.

    Vad är skillnaden? :-P jag trodde det var det som kallades pincha? Men det jag helst vill är att kunna expandera med ett finger som man kan på telefonen. Man drar bara nedåt för att expandera och drar lite nedåt och sedan uppåt för att stänga igen.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD