Garantifrågor (24 månader fabriksgaranti inom EU)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 9 jan 2010.

  1. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    behövde bara betala frakten TILL england, gratis med DHL till mig sedan. Dock hade jag säkert fått de första gratis oxå om jag bara frågat om det i telefonen när jag snacka med dom.
     
  2. DkY

    DkY Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Skickade min till England idag.

    Skickade min telefon för reparation till England idag.

    "On/Off/funktion"-knappen på ovansidan ballade ur mer och mer, registrerade
    knapptryckningar lite som den själv ville.

    Skickade med "färdigfrankterat" kuvert ala Posten med rekommenderat på det.
    Inte gratis direkt, hamnade runt 160 riksdaler.

    Ska bli spännande att se hur lång tid det tar att få tillbaka den....
    Otroligt påfrestande att behöva gå tillbaka till en SE P1... :ehm:

    /DkY
     
  3. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    min tog 7-8 dagar tur o retur :) 24h för htc o laga, men frakten tog desto längre tid...
     
  4. Mute

    Mute Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem! Sjukt irriterande. Låt oss veta hur länge det tar för dig att få det fixat. :)
     
  5. tjompa

    tjompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Härligt att läsa. Min on/off-knapp har också ballat ur totalt. Blir till att kontakta HTC asap i morgon.

    Ser på div forum att det verkar vara hyggligt stora problem med just den delen av hårdvara. Illa.
     
  6. tjompa

    tjompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lite off-topic men ändå. Hittade en tråd på google där en lirare beskrev problemet med on/off-knapp och kopplade det till div task-program. Avinstallerade Task Killer (eller Task Manager kanske det hette) och det verkar ha löst biffen. Eller så är det placebo så det stänker om det.
     
  7. hampa2k

    hampa2k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vart mejlar man (HTC UK?)för att ta reda på om man kan få ut reparationen på garanti? Mina kontroller på headsetet har lagt av helt nämligen...
     
  8. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  9. bartmen

    bartmen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjena!

    Jag har en liten fråga till er här, kan ni verkligen bekräfta att garantin gäller även utan ett inköpskvitto? För att jag är sugen på en telefon, och hittat en som säljer, men han har bara ett kvitto från själva frakten från usa, alltså inget kvitto från google/htc.

    Men jag skrev till HTC och fråga ifall det gick att få tag på ett nytt, men ja, fick ett svar att jag skulle kontakta den amerikanska hotlinen för just garantifrågor.

    Men har någon varit med om att inte ha ett kvitto eller så? Och vet att det finns nån som säljer en nexus one med kvitto från I-O, och detta verkar vara ett giltigt intyg på att garantin gäller?

    Mvh bartmen
     
  10. tjompa

    tjompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick det kända problemet på min lur med on/off-knappen. Pratade med HTC Sverige som la upp ett ärende hos HTC i England. Fick ett mail med adress etc. samt att de frågade när jag skulle skicka ner enheten. Kostnaden tog jag, handlade inte om så många kronor. Väl där nere sköttes servicen på några dagar. Hade den på ett flyg hem igen efter ca. en arbetsvecka. Inga konstigheter, ett bra bemötande och service.
     
  11. illicit

    illicit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vad bra! :) men det är klart.. det är ju en utvecklar telefon nu så de vore konstigt om garantin försvann för att man skulle göra det som var tänkt med telefonen
     
  13. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Den tråden länkar ju till "Full Nexus One Warrenty" som säger att man inte behåller garantin.
     
  14. illicit

    illicit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för att du läste det jag skrev.

    Ja, jag skrev det, och funderade samtidigt på ifall de kanske inte uppdaterar "Full Nexus One Warranty" lika ofta. Varför skulle de annars ta bort det från garantiöverblicken?
     
  15. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo tack, jag läste det du skrev och du skrev inget om att de båda dokumenten hängde ihop. Jag har inte varit inne på den sidan innan...

    Men till din fråga; jag tror inte man kan dra den slutsatsen. Det kan vara så lätt att de tog bort den punkten då "vanligt" folk inte har en aning om vad "unlocking the bootloader using the fastboot program" betyder. Men skulle uppskattas om någon drog iväg ett mail för att se hur det ligger till.
     
  16. illicit

    illicit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Said and done. Får se vad de svarar.
     
  17. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Lustigt att du inte själv kunde göra det. :)

    /Söder
     
  18. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kunna är en sak... :) frågan är inte så viktig för mig så att jag själv skulle sitta och maila om det.
     
  19. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som lyckats göra en "device-swap", dvs de skickar en ny nalle innan man har skickat den trasiga så man slipper vara helt utan (om man som jag har en partiellt fungerande mobil)?

    Står "only available in US" så antar att det betyder att det räcker med att man har en adress i USA som man ju ändå i någon betydelse var tvungena att ha för att göra köpet från början..

    Har precis mailat supporten via webformuläret, vad kan man vänta sig för svartstid?

    Love
     
  20. nikk

    nikk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska skicka in min Nexus idag, startknappen har gett sig. Det står i mailet jag fick att kvitto ska bifogas. ehrm... jag har inget kvitto då jag köpt den begagnad. hoppas verkligen att det lirar iaf :ehm: