Hur hanterna hemskärm med många "prylar"?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Brödrost, 24 apr 2013.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    När man kikar på skärmdumpar över hemskärmar så har många en väldigt snygg och stilren hemskärm. Det skulle jag också vilja ha, men har insett att det inte fungerar. Jag har många kategorier av appar som jag vill kunna starta, och är inte förtjust i att sprida ut widgets och genvägar över flera sidor man bläddrar vilse bland. Använder mobilen mycket, ofta och till många olika saker.

    Någon som har tips på en lösning för att proppa in så mycket som möjligt på en hemskärm utan att det ser allt för illa ut och inte kräver för många "pek" för att komma fram till det man vill se/starta?

    Kör nu med (se skärmdump) standardkataloger (vars plottriga utseende och funktion jag inte gillar) indelade i kategorier.

    Vill helt enkelt ha lite inspiration och tips om hur andra "power users" hanterar sitt multiverktyg till telefon.

    Kör för närvarande Apex Launcher, men är öppen för olika launchers, widgets, tasker lösningar osv.

    Skärmdump:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Sleepwalk gillar detta.
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    så läser du avpixlat.. oh the humanity.

    sorry för OT men alltså ja. var tvungen att avreagera mig någorlunda.
     
  3. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ja? Läser Ekot, BBC, Al Jazeera english och svenska Rysslands Röst också. Med tanke på hur dåligt ställt det är med objektiviteten inom mediebranschen så gäller det att ta till sig olika källor om man ska få någon koll på hur världen ser ut och fungerar.

    Det skulle du fått se om jag bara kunnat trycka in fler RSS-fönster på huvudhemskärmen. Man kanske skulle släpa runt på en sjutumsplatta som mobil istället.
     
  4. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jag har länge använt mig av Nova launcher och ordnat foldrarna i app drawern på ett fiffigt sätt. En swype upp på skärmen så har jag tillgång till de 25 apparna jag använder nästan dagligen. Lägg till en swipe åt höger så finns allt som har med kontor att göra.

    Jag tycker det är ett mycket mer praktiskt och snyggt sätt att hantera apparna på än att ha dom i mappar på hemskärmen, som jag då istället håller helt clean med endast 4 ikoner och google now.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  5. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Om du orkar, kolla upp action launcher. Jag kör med hemskärmar en såhär fast med mappar/appar på sidan http://img17.imageshack.us/img17/1259/screenshot2013042421183.png och en andra med kalendern på övre halvan och tillfälliga anteckningar mm på undre.
    Så har man allt två klick bort och du kan även ha kalender widgeten under ett cover. En ganska speciell funktion i launchern som gömmer en widget under en ikon, så om du klickar på ikonen så får du upp appen och om du sveper från den så får du upp widgeten.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 24 apr 2013
  6. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Launcher Pro trivs jag med. Framförallt för att jag kan trycka in fler ikoner på startsidan. Jag kan alltså Väla "ikonbredd" till max 10 ikoner. Ser att du har 6 i bredd...
     
  7. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Är det som att ha olika kategoriserade sidor inne i app-lådan alltså? Blir så mycket pekande om man först ska gå in i lådan. Fast att svepa upp, ner, vänster och höger på hemskärmen för att tas till olika sidor vore kanske inte så dumt. Och oavsett var man är så kommer man alltid till samma sida om man sveper uppåt. Borde gå att göra i någon launcher.

    Köpte Action Launcher när den lanserades, och hade lite kontakt med utvecklaren. Tröttnade ganska fort eftersom det var långt mellan uppdateringarna och den var inte finslipad nog för daglig användning för mig.

    Låter som att det hänt en del, och det är dags att prova den igen. Har du märkt av några störande buggar?

    Jag kan ändra upp till tio i Apex också, men då måste jag dra ner ikon-storleken och till slut blir det mycket felpekande för att allting är så smått.
     
  8. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Japp, olika kategorier. Ett svep upp så kommer jag hit:

    [​IMG]

    Du ser mina kategorier där uppe.
    Därifrån sveper man höger eller vänster då om man vill tillbaka. Man kan också ställa i så att man automatiskt hamnar i den senaste besökta kategorin. Tycker som sagt att det är smidigt med svepfunktion, man trycker aldrig på en ikon förrän man vill in i en app.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  9. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Förklara?
    Menar du att du har lagt till alla dina appar i drawern i dom olika mapparna?