[ROM][GT-P5xx] CyanogenMod 10.2 - Jelly Bean

Diskussion i 'Samsung' startad av -Henric, 3 nov 2012.

  1. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Härligt att det löste sig. Hoppas du blir nöjd!
     
    luddwig gillar detta.
  2. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    HELNÖJD !! nu är det jag som bestämmer ha ha
     
  3. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag är också en lycklig ägare till denna uppdatering men även jag undrar om man kan flytta HOME-knappen mm till vänster och även statusbaren högst upp (där man ser batteritid och klocka) vill jag ha i nederkant som på originalet. Går det och i såna fall, hur gör jag?
     
  4. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Skulle prova följa guiden och laddade ned ROM manager, men något blir fel för när jag öppnar programmet ser bilden ut som följande:

    Vad göra? Står att man måste ha root på telefonen för att ROM Manager ska fungera. Superuser kunde inte hittas på "/system/bin/su" or "/system/xbin/su

    Och vilken gap ska man ha sen förresten? Senaste eller anpassat efter att min platta har androidversion 4.0.4 och därav välja den?
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 8 maj 2013
  5. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du hoppade alltså över steg nummer ett i guiden?? Dvs det steget som beskrev hur du rootar telefonen? Om så föreslår jag att du börjar om och gör alla steg i guiden.
     
  6. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    När det gäller gapps skall du naturligtvis ha den som gäller för den rom du installerar vilken är CM10.1, du kan inte välja gapps till CM9 vilken bygger på 4.0.4. CM10.1 bygger på Android 4.2.2.
     
  7. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ah just det. Men jag fattar knappt instruktionerna där. Känns som att instruktionerna är skrivna för någon som har mer koll på läget än en som ska göra det första gången, iaf för en gröngöling som mig. :)

    Ah, 4.2.2 då. Väljer jag en stable här som första val under processen? http://get.cm/?device=p5110
     
    Last edited: 9 maj 2013
  8. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Okej, vad gör jag nu då...? Kom igenom alla moment, kommit in där man ska välja de två filerna för att "formatera om" den. Men då CyanogenMod-filen skulle börja installeras kom den bara halvvägs så skedde följande:
    E: failed to verify whole-file signature
    E: signature verification failed.

    EDIT:
    Puh, lite panik jag fick!! Trodde plattan pajat fullständigt när jag provade starta om den eftersom inget funkade. Den frös först i evigheter och inget hände, provade igen och då startade den om som när den var ny och orörd.

    Men vad blev fel? Jag drog ned cm-10.1.0-RC1-p5110.zip och 20130301
    b7e53e96e1c8b1a1c4865bf29418c8e0 och jag valde i clockwork den med 3x nånting efter att jag valt P 5110. Skulle jag ha valt 2x? Jag har android 4.0.4 på plattan. Skulle jag ha valt något annat av dessa?

    Fast nåt skumt är det, om jag inte inbillar mig helt (eller bara är glad att den inte pajade) för plattan känns rappare även fast det är samsung och touchwiz och tror det är färre förinstallerade appar haha =P Eller så inbillar jag mig som sagt..
     
    Last edited: 9 maj 2013
  9. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Du borde kanske vänta med att syssla med detta tills du har fått mer kött på benen? Men men, när du laddar hem filer osv. som behövs så spelar det ingen roll vilken Android version du kör med från början innan du ska börja lägga in en ny rom. Det som är viktigt är vilken version du skall installera för att undvika att problem. Dubbelkolla med alla filer innan du börjar installera så du är 110% säker på att du har rätt filer för ändamålet.
     
  10. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Fast hur vet jag det? Jag följde instruktionerna som var på sidan. Valde allt för P5110 osv. Det enda som var nytt var det om 2X och 3X i Clockwork, som inte finns nämnt här. Iofs fast plattan är rotad har jag inte kunnat välja Flashgrejen på CW, tror jag, osäker då appen är på svenska. Men jag kunde gå in där och installera Clockwork mode eller vad det hette. Vad har jag missat?
     
  11. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Ett tips är att du läser igenom tråden och se om fler har haft samma problem. Om du tittar på en sida tillbaka så har du en med precis samma felmeddelande. Och en lösning.
     
  12. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har försökt mig fram med det men nu kan jag inte komma in i recovery mode längre. Det står bara Samsung Galaxy Tab 2 och sen lyser det så men inget händer. Provade flasha in det som beskrevs men nåt har uppenbarligen blivit fel. Sen kräver det flera omstarter innan jag kommer in i plattan igen, tillbaka som det ska vara. Har försökt googla mig fram. Så vad gör jag nu? :)

    EDIT, det löste sig när jag körde in CF-Auto-Root-espresso10wifi-espresso10wifixx-gtp5110 igen. Men då får jag alltså problem med det här tipset:
    Ta hem den recovery som du har där: recovery.tar.md5
    Nej du flashar in Recovery i PDA-fliken.

    För man ska väl flasha in recovery.tar.md5 precis som man gjorde med CF som jag förstår det när jag googlat runt. Men någonting efter det skiter sig. Hittar ingen förklaring till just det i tråden. Hilfe! =P

    Och tack för alla svar så långt!
     
    Last edited: 10 maj 2013
  13. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Kan mitt problem ligga i att jag måste avinstallera CWM-appen först, att den förstör för filen recovery.tar.md5?
     
  14. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag hade också väldiga problem att komma till recovery mode så jag följde guiden "återställa till stock/original ROM" (plattan är fortfarande rootad) och sedan tog jag hem ROM Manager, la in recovery.tar.md5 via ODIN, tog jag hem appen "Quick Boot" och via den så kom jag in i recovery mode. Sen följde jag guiden på denna sida. Så lyckades jag och jag är minst sagt skitnöjd med min "nya" platta. Hoppas det hjälper.
     
  15. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tack, ska prova! :) (och hålla tummarna!)
     
  16. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Skumt, har gjort som du beskrev men när jag ska boota om så funkar inte Quick Boot. Inget händer när jag trycker på alternativen i appen. Och när jag la in Stock/Original var den inte rotad längre då varken ROM Manager-appen eller Quick Boot ville acceptera användning (däremot funkade det att att trycka på alternativen i Quick Boot då, men inte sen när jag lagt in recovery.tar.md5 igen). Så fick rota om den, prova om allt från början men det gav inget. Så vad gör jag nu? :(

    Så hur jag än försöker vägrar plattan starta i recovery eller nåt annat när jag lägger in recovery.tar.md5.

    EDIT: Provade följa denna guide, efter att jag installerat stock rom och installera recovery.tar.md5 INNAN jag rotade med det gick inte heller. Eller skulle jag haft appen Rom Manager installerad ändå efter att jag kört stock (stod inget om det i den guiden)?
    http://www.android.gs/install-cwm-recovery-on-samsung-galaxy-tab-2-10-1/
     
    Last edited: 14 maj 2013
  17. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

  18. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    installerade widgeten samsung application monitor (programskärm), men det behagar inte fungera. någon som har någon lösning ?
     
  19. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Dumma frågor, men innan jag fick in CM tillslut gjorde jag en recovery på allt och började om med Samsungs installation. Sen försökte jag installera CM men fastnade på bootloggotypen, kom på att jag glömt radera data utan bara valt cachealternativen. Efter att jag botat om i recovery och tagit bort de två valen på cache och data så gick det bra. Kan något av första försöket att få in CM finnas kvar i systemet eller blev det en ren installation där bara min recoverybackup finns sparad men inget annat?

    Vid start efter Samsungloggan passerat flimrar en helt krunchad bild i massa färger förbi innan CM-snurran. Är det normalt som konsekvens av rootning osv?
     
    Last edited: 17 maj 2013
  20. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det där med crunchade flimret beror på att du har fel bootloader installerad. Har jag för mig iaf. Så är det med CM10 på 75xx-plattorna.

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2