ZTE Blade III (3) Custom Rom's (länksamling)

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av The Door, 4 jan 2013.

  1. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Det finns ju en massa bra länkar i första posten i den här tråden, du bör hitta all info du behöver där.
     
  2. discomega

    discomega Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2013
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    160
    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 16.6
    Telefon 2:
    Poco X3 Pro
    ROM:
    Android 13
    Info:
    Evolution-X
    Ny update!

    Sent from my N7.
     
  3. The Door

    The Door Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har jag missat ngn viktig på förstasidan menar du?
     
  4. discomega

    discomega Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2013
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    160
    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 16.6
    Telefon 2:
    Poco X3 Pro
    ROM:
    Android 13
    Info:
    Evolution-X
    Sorry. Var väldigt otydlig. Konstant har uppdaterat sin cm 10.1 mod.

    Sent from my N7 using Tapatalk HD.
     
  5. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    http://www.modaco.com/topic/360389-recovery-clockworkmod-6031-for-zte-blade-iii/
    och sen
    http://www.modaco.com/topic/360513-devrom184-cyanogenmod-10-android-412/ för CM10
    eller
    http://www.modaco.com/topic/360987-devrom184-cyanogenmod-101-android-422/ för CM10.1
     
    skrewie gillar detta.
  6. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har lite problem när jag ska flasha CWM. Har root så jag tänkte göra detta steget i guiden >

    If you have already gained root access with some other root method, you can flash recovery using Terminal Emulator:
    1. copy recovery-cwm6031-atlas40.img to the root of your phone's sdcard
    2. execute following commands in terminal emulator
    su
    dd if=/sdcard/recovery-cwm6031-atlas40.img of=/dev/block/mmcblk0p17'

    Men det händer nada... su funkar och jag får upp SU och tillåter access. Men sen när jag skriver in dd if=/sdcard/recovery-cwm6031-atlas40.img of=/dev/block/mmcblk0p17' så händer det inget. Skriver jag fel ? dd är det mellanslag eller nått ? luddig guide faktiskt :(




    Eller funkar det att flasha in recovery-clockwork-6.0.3.1-atlas40.zip via stock recovery ??
    Hade ju varit smutt ! :)
     
    Last edited: 20 apr 2013
  7. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, jag har en ZTE Blade 3 och är nöjd förutom att endast de medföljande hörlurarna funkar, testat 3 andra och ljudet blir fullkomligt skit, kan ha med att de ser ut att kontakten ser lite längre ut.

    Hursomhelst, det var en lite otydlig tråd, tänkte fråga om det fanns någon jelly bean eller inte? Vore kul att installera en ren rom och kanske överklocka lite men orkar inte heller mixtra för mycket. Den är ju inte supersnabb.
     
    Last edited: 6 maj 2013
  8. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen. Såg att det fanns och såg också att man behöver ladda ner en satans massa filer för att fixa 4.1.2-versionen som verkar trevligast i mina ögon med clockworkrecovery etc men tänkte bara fråga om någon vet om man kan skippa att installera Android SDK på 400 mb för att CWR ska gå att installera?

    Det står "2. download and install Android SDK tools and platform-tools to get adb and fastboot"

    Men vet ej om dessa saker är nödvändiga eller ej.
     
  9. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag gjorde det, men får inte skiten att fungera iaf. Får luren i fastboot sen när jag ska skriva in flash kommandot så "waiting for device" och inget händer :/

    Nån som har bot på detta ? Har läst på Modoco sidan men ingen lösning på mitt problem......

    Btw nån som vill tjäna några kronor som bor i sthlm och vill lägga in CWM åt mig ? Vore mkt tacksam !
     
  10. tealine

    tealine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    För mig blev det så att jag fick installera drivisar igen när jag var i fastboot. Fick gå in i kontrollpanelen -> devices, leta upp den okända enheten och välja att installera generiska adb-drivisar, sen hittade Windows mobilen i fastboot

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  11. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    När jag rootade en Blade 3 var jag tvungen att göra något liknande, alternativt ladda ner senaste drivrutinerna.

    Följ den här guiden och ladda ner allt som står så ska det funka utan problem: http://www.modaco.com/topic/360389-recovery-clockworkmod-6031-for-zte-blade-iii/
     
  12. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Btw, funkar era hörlurar bra? För mig funkar endast de som fick med, testat 3-4 andra högkvalitativa och blir pissljud
     
  13. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag försöker installera lite mods för min ZTE blade 3 med hjälp av denna guiden (http://www.modaco.com/topic/360389-recovery-clockworkmod-6031-for-zte-blade-iii/) och har installerat SDKs etc och det funkar finfint tills jag kör

    fastboot boot recovery-cwm6031-atlas40.img

    Och vad som händer då är att det står "waiting for device" hela tiden. Verkar gå bra när jag kör bootloader för då byter skärmen till android-gubben men väl där händer inget. Sökt lite men svaren verkar vara för folk med samsungs som installerar samsung-drivers etc så känns lite farligt köra på den lösningen.
     
  14. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har du installerat ZTEs drivrutiner?

    Om du har det, gå in på enhetshanteraren när telefonen är inkopplad, om det då är en varningstriangel eller dyl. på telefonen så ska du dubbelklicka på enheten, välj uppdatera drivrutin, "Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" och välj sedan de ZTE-drivers du laddade ner.

    Drivrutinsnedladdningslänk (vackert ord?): http://api.viglink.com/api/click?fo...=USB drivers&jsonp=vglnk_jsonp_13684538802786 från http://www.modaco.com/topic/360389-recovery-clockworkmod-6031-for-zte-blade-iii/
     
    Last edited: 13 maj 2013
  15. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borde såklart lagt till vad för saker jag gjort, sorry. Ja! Jag installerade först drivrutinerna som stod och sen såg jag också han snubben och laddade ner dessa drivisar. Grejern var bara att min mobil redan hade hittats (dock ej som ZTE Blade 3 utan tror den bara hette E:\) och drivisarna är ju inte i exe. Dock så när jag går in på enheten, ta uppdaterar drivisar och sen visar den till mappen och klickar på OK så står det att windows har bestämt att jag redan har fungerande drivisar och det finns inget alternativ att installera ändå.

    Ska testa att avinstallera och kanske göra om och hoppas att det funkar.
     
  16. Flip

    Flip Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en zte blade iii och drog in CWM och Cyanogenmod 10.1 på den. Funkade bra några dagar, men nu startar den om sig några gånger per dag. Ibland behöver jag inte skriva in pinkoden utan den kommer "direkt in" i operativet. Detta sker typ 3-4 gånger om dagen. Vid vissa tilfällen rapporterar den felaktigt väldigt lågt batteri. Startar jag om den ordentligt (och plockar ur och sätter i batteriet) så visar den korrekt batteristatus igen...

    Någon som har förslag på åtgärd? Tack på förhand <3
     
  17. lejnoss

    lejnoss Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem ungefär. Någon skrev på modaco att dennes omstarter slutade när hen slutat använda den laddaren som följde med och använt en annan istället. Det ska tydligen vara en rätt dålig laddare som inte ger tillräckligt med ström - vilket även är orsaken till varför touchskärmen fungerar så dåligt när man laddar med den.

    Hur som helst så testade jag att använda en annan laddare, och för mig har telefonen fungerat mycket stabilare sedan dess. Får se om det håller i sig.. Sen är det viktigt för stabiliteten att rensa från tidigare firmware innan installationen, men det har du säkert gjort! :)
     
  18. shabik

    shabik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag hade samma problem på en annan telefon med cyanogenmod men kan tänka mig att det är liknande grej. Det är någon inställning med "wifi sleep" som man tydligen inte ska göra. Det fixade mitt problem.

    Men grabbar, ingen som har någon lösning på mitt problem? Jag har installerat drivisar och liknande för min zte blade och man hittar även ps770 eller något i den stilen när man skriver adb services list (kan vara annan text men iaf) men det fastnar som sagt på "WAITING FOR DEVICE" för evigt. Någon som kan hjälpa?

    EDIT: Jo jag ska lägga till igen att jag hittade de där driversarna som någar länkar till men jag kan inte uppdatera tills dessa utan när ajg klickar "install new drivers" och sen väljer de där filerna så står det att jag redan har de senaste drivisarna.
     
    Last edited: 21 maj 2013
  19. Flip

    Flip Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag installerade faktiskt en app för att stänga av wifit när jag inte är i närheten av för telefonen kända accesspunkter (Y5 battery saver). Den har småstrulat lite, så det skulle kunna vara felet. Tack för tipset!

    Jag hade ett liknande problem som du på min stationära dator, men fungerade utmärkt på en gammal windows xp-burk jag hade liggandes. Det ska så klart fungera på nyare datorer, men om du vill låta bli att strula så kanske det kunde vara en idé att testa?
     
  20. The Door

    The Door Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Lade till en MIUI länk.


    ---Edit---

    Det var min sista uppdatering här, för tillfället. Beställde en Xperia Z idag istället för denna lilla leksak som bara strular mer och mer.

    Fick alldeles för många spontana reboots som jag inte hittar skälet till, och har ej tid att leta just nu.

    Iofs så kan jag passa på att flasha och testa allt nu på Bladen :) när jag får en telefon som kanske håller bättre :)
     
    Last edited: 5 jun 2013
    DaLemon gillar detta.