Bluetooth headset - Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WeeMaan, 29 apr 2010.

  1. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fast jag tror att det rätt så låg förbrukning på mobilens batteri... jag ser inte direkt att batteriet går snabbt åt.

    Jag har haft min Desire nu i 14dagar.. laddar den i stort sätt varje dag... (svårt att inte kunna göra det)

    Fast lyssnar man på Spotify dår går det åt !!
    Fast jag lyssnar mest på mina egna MP3 på minneskortet och då är batteritiden mycket bättre
     
    Last edited: 8 maj 2010
  2. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ah, skönt att höra! Var lite orolig att blåtanden skulle påverka batteritiden för mycket

    Ja, Spotify drar en del i onlineläge med streamad musik, MEN - om man gör spellistorna tillgängliga offline och väljer "force offline" i Spotify-menyn så drar det däremot extremt lite kräm :)
     
  3. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Som sagt.. Du kommer märka med tidens lopp att Du har köpt en kanonprodukt. Inget som man behöver ångra.
     
  4. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske blir att köpa en sån här, eller finns det några andra tips ?
     
  5. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag valde mellan denna och Jabra BT3030. Kan inte uttala mig om hur den är men kan nog vara värd att kolla upp :) finns några här på tråden som nämnt den också.

    För mig föll valet på MW600 för att jag hade läst mer positiv respons om den, och den var dessutom en hundring billigare :D
     
  6. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    helst hade jag velat ha en HTC, är sån att jag gärna vill ha sakerna i samma märke och stil :D
     
  7. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Använder ett SE IS800 till min Desire och det funkar bra. Faktiskt är bluetooth mottagningen bättre mellan IS800 och Desire än den var med min gamla SE W980 mobil. Batteri tiden på IS800 är ju som sagt dålig men å andra sidan så är ju headsetet väldigt litet och lätt. Max 3 timmar musik får man ut. Men ljudet är riktigt bra tycker jag. Desire har inga problem med att det inte finns volymknapp på headsetet, telefonens volymknapp styr volymen i headsetet. Svara knappen kan styra play/pause i musikspelaren och Spotify.
     
  8. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  9. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ne dom va inge snygga, ne blir till att köpa en MW600
     
  10. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Innan jag slår till med MW600. Hur funkar dom i motionsspåret? Vill inte ha hack och lagg när man är ute i spåret. Funkar alla funktioner som välja låt och svara i telefon? Kör även programmet cardiotrainer "vilket är helt underbart" men det ska väl inte vara några problem med BT-headset?!
     
  11. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag springer typ en runda varje dag. Testade MW600.. abslout inget hack alls.. lyssnade endast på MP3 låtar som jag hade i telefonen. Alla funktioner fungerade bra som dom ska.. spolning fram och bak.

    Spotify använder jag nästan inte alls.. trots att jag har ett års gratis premium...
    Ibland brukar Spotify hänga sig.. tyvärr !! Har man typ 7000 MP3 låtar i sin samling då behöver man inte alls ha Spotify eller vara orolig att man skulle bli utan bra musik. :cool:

    Har ingen speciell applikation när det gäller löpning så jag kan inte svara på detta..
     
    Last edited: 9 maj 2010
  12. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Då kommer jag att köpa MW600!
     
  13. WeeMaan

    WeeMaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bara för mig som MW600 tappar kontakten rätt så ofta?
    Har en desire. Mestadels när jag går (rör på mig).
     
  14. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några sådana problem med mitt i alla fall. Enda strul jag upplevt är att den ibland endast ansluter för media- eller telefonljud istället för båda, men det brukar bli rätt om man bara kopplar ihop dem på nytt. Att den tappar kontakten tror jag inte jag varit med om nån gång faktiskt så kanske kan det vara nåt fel på just din enhet?
     
  15. pdahlberg

    pdahlberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MW600:an har funka mycket bra i några veckor ändå till idag. Laddade den under natten och efter ca 15 min lyssnande på morgonen LÅSTE sig. Har aldrig varit med om något liknande. Displayen är frusen med batteri-ikonen aktiv och den har inte svarat på några kombinationer av knapptryckningar under hela dagen. Antar att jag får vänta ut det nyladdade batterier :(
     
  16. pdahlberg

    pdahlberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det tog ca 30h för den att ladda ur och nu funkar den igen...
     
  17. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte mig en Jabra BT-3030 som funkar utom när det gäller en sak, ljudkvaliten. Den är fullkomligt urusel. Det låter inte helt olikt en hårt komprimerad MP3:a. Jag har prövat headsetet på två iphones och det låter ok så jag drar slutsatsen att problemet ligger hos min Desire.
    Jag har prövat olika musikspelare och nu vet jag inte var problemet kan ligga.

    Är det någon som kan ha en susning om vad det här handlar om?
     
  18. Jokern

    Jokern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HBH-DS980

    Har ett par HBH-DS980 som jag använder till min htc, enda problemet jag hittar med dom lurarna är att när jag lyssnar på webbradio så går de inte att ringa till mig utan man blir skickad till röstbrevlådan. Nån som har samma problem?
     
  19. emssal

    emssal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MW600 verkar vara restnoterad överallt. Någon som vet om den finns i lager någonstans? Eller iaf där den kommer in inom någon vecka?

    Eller: Någon som har tips på likvärdig produkt i samma prisklass? In-ear ska det vara. måste också vara bra medialjud i den så Jabra BT-3030 är inte av intresse om det är så dåligt ljud som sägs ovan.
    Jag kan t o m tänka mig icke-bluetooth om det bara är ett headset som är smartare och smidigare än standard som desiren levererades med (jäkla skitlurar IMHO...)
     
  20. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    ja fan mw600an är slut i hela stan förutom på teknikmagasinet som tar 599:- får vänta till elgiganten får in dom för 479:- lagom pris