Fråga: Vilken Rom kör ni numera?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 21 maj 2013.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Tycker det är väldigt dött här mot andra lurars forum. Vad kör ni grabbar för Rom numera? Funderar på en aosp men vill inte tappa kamerans kvalitet.Hur funkar kameran i aosp numera? Och pennan för den delen. Annars får d duga med project aosp :)

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  2. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Precis nybliven note II ägare och också lite förvånad över hur stilla detta forumet är..
    Är inte en av de bästa lurarna som finns där ute? Tycks även finnas en hel del spännande alternativ därute om man kollar XDA. Men de flesta kör nog TouchWiz och är nöjda eller? Debatterar med mig själv om det är värt att roota och börja testa ROM:ar..
    Garantin ryker förståss. Finns det något lätt sätt att återställa totalt så att det inte går att detektera att luren har varit rootad om något skulle gå snett?
    Om jag bestämmer mig för att roota, vilken ROM och Kernel rekommenderar ni? Vill gärna behålla pennans funktioner så långt som möjligt..batteritiden är också viktig, vill inte minska den riktigt bra batteritiden som finns med touchwiz..
    Har också hört talas om "sudden death syndrome" för note II, hur vanligt är det och bör man vara orolig om man rootar luren?
    Lite för dyr investering för att bricka den och inte kunna reklamera..
     
    Last edited: 23 maj 2013
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sds är ju mest ett S3-problem.. har du en ny note 2 så borde man nog kunna vara hyfsat lugn över att man har en riktig fungerande mobil.

    Gällande rommar så finns det ju en mängd som bygger på stock samsung men med aosp-looken på.. project aosp som jag kör nu är tex väldigt fin.
    Jag kommer nog dock köra in paranoid android igen det är utan tvekan den bästa rom jag nånsin kört på nån telefon nånsin. JAg fullkomligt avgudar den romen :D

    Papyrys kan du installera för att köra med pennan det finns lite specifika grejer för just s-pen i den med.
     
    retro123 gillar detta.
  4. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar wanam. stock-baserad med lite mer flojt i.
    Om du behöver lämna in den på garanti, gör du bara att du lägger in stock recovery, samt stock rom, använder triangle away, finns guider på xda.
     
    retro123 gillar detta.
  5. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tack för svaren har nu kört wanamlite ett par dagar och är mycket nöjd!
    Boeffla sound - suverän ljudkvalitet, byta låt med långtryck på volym, stänga av slutarljud på kameran är bara några av de saker som uppskattas. Riktigt bra flyt dessutom.
     
  6. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Det som förbryllar mig är att jag inte har någon "clear all" knapp i notfikationsfältet utan får swipa varje händelse en och en..
    Har också simplistic framework installerat om det har någon betydelse. Ni andra med wanamlite har ni "clear all" alternativet i notifikationsrullgardinen?
     
  7. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    finns en inställing för det i simplistic framework appen. kommer dock inte ihåg vad det heter. kör miui nu så kan inte kolla.
     
  8. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Är du säker på det? Ingen meny som jag inte har undersökt,dessutom tycks fler ha samma problem då jag googlat runt. .
    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
     
    Last edited: 11 jun 2013
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ingen som har provat på pacman eller paranoid androids senare releaser?
    lite sugen på att gå till aosp igen... även om man redan vet att stabiliteten blir lidande ;)
     
  10. Davido

    Davido Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Paranoid Android Port 5 för LTE och med 4.2.2

    Min första rom på Note 2 sedan root. Tycker den fungerar bra.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag använder nästan aldrig multiview.. pennans funktioner behöver jag inte och har eg bara testat dom lite lätt.. gester stängde jag av samma dag som jag fick den... det enda som eg sätter käppar i hjulet är väl 2 saker.. batteritid och kameran... aosp-kameran är ju inte lika bra som samsungs egna som faktiskt är jävligt bra.

    Har du nån uppfattning om ovanstående ?
     
  12. Davido

    Davido Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Multiview vet jag att det inte fungerar men pennan fungerar i Paranoid Android 3.56 Port 5. Det går att hantera skärmen och vill du göra anteckningar så använder du Papyrus.

    Men många funktioner är ju borta som är speciellt för Samsung och S-pen.

    Batteritiden verkar ok tycker jag. Varken bättre eller sämre än stock för note 2. Har dock bara haft den i knappt en vecka.

    Kameran gör sitt jobb. Mycket mer behöver i alla fall inte jag. Men jag saknar en genväg till galleriet i kameran, eller har jag missat det?

    En sak som jag tycker är mycket bättre jämfört med stock rom, det är ljusstyrkan på skärmen. Med PA får jag en ljusare skärm än med stock, det märkt väl ute i dagsljus. Eller hallucinerar jag, någon som tänkt samma?

    Och Halo tycker jag är fränt! http://www.youtube.com/watch?v=d5WljHcOyXs

    Det var en del inställningar att göra innan man blev nöjd med romen. Men tycker den är mycket bättre än stock.
     
  13. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Stort minus att exFAT inte tycks fungera på PA. Alltså inga filer över 4gb. Har ett 64gb kort formaterat som exFAT, skulle gärna provat PA om det inte vore för det.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    enda anledningen skulle väl vara filmer då och det är ju rätt handkappat att ha på mobilen iaf...

    exfat stöds väl inte på aosp överhuvudtaget? dvs inte i vanilla heller det är väl propertära grejer om jag inte minns fel.
     
    Last edited: 14 jun 2013
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det här visade sig bli ett helt sjukt svårt beslut...

    project aosp
    wanamlite
    paranoid android
    pacman
    cm 10+

    hur fan ska man kunna välja lixom :/
     
  16. Perpotator

    Perpotator Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2013
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Använder mig av stock rom sen jag upptäckte ROMCleaner för att ta bort bloatware och xposed framework för dpi. Diverse modz på det och perseus alpha 36 kernel. Har aldrig vart så nöjd med Note2 :)

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  17. Borttappad

    Borttappad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag använder nu Pacman, och jag kan rekomendera att prova den... Kankse inte passar alla men jag älskar den :P
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hur står sig pacman mot paranoid android om du nu testat den?
    hur funkar kameran på aosp och hur är batteritiden?
     
  19. Borttappad

    Borttappad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker att pacman är mer stabil än vad paranoid är... finns mer inställningar i pacman också. Kameran funkar men inte så mycket mer... Du kan ta kort och filma, thats it :P Jag använder den inte så ofta. har nästan alltid med mig systemkameran. Batteritiden tycker jag är bra... Jämfört med paranoid så tycker jag den är mycket bättre, men ej hunnit testat fullt ut.
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kameran måste funka som stock mer eller mindre för att det ska var intressant.. fattar inte varför det ska vara så svårt att få till kameran? snikar samsung på koden där med och inte bara cpun?