Problem: Garantiproblem gällande mobil hos DustinHome! Råd önskas

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av FuckVlingo, 30 maj 2013.

  1. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Nu är det så att jag köpte en Motorola Razr xt910 för ca ett år sedan helt nytt i förpackning, kvitto, garanti osv i andrahand av en person på Tradera, nu börjar dock mobilen ge sig och den stängs av stup i kvarten. Så jag valde att ringa Dustins kundservice och förklarade hur det var och de sa "Okej men då skickar vi en returadress till adressen du angivit på ditt konto hos oss." Men sen när jag berättade att jag köpt mobilen i andra hand och att jag inte kunde logga in på den förra ägarens konto för att ändra adress och dylikt sa dem att jag inte kunde göra något åt det. De kunde inte heller överföra köpet av telefonen till ett annat konto.

    Så min fråga till er är hur ska jag lösa det? Kan jag ringa och ljuga om att jag glömt bort lösenordet på min(hans) Hotmail och konto på deras sida, kan jag få någon polisanmälning för det? Och jag är tacksam för all hjälp och råd jag kan få av er.

    Problemet är att mobilens batteri håller endast i 1-2h MAX, sedan hoppar den ner till 5% eller till och stängs av och går ej att göra något med tills man laddar den igen och då är den full laddad på ca 20 minuter. När det kommer till täckning är inte det heller någon höjdare, mobilen tappar täckning till mobilnätet minst en gång per dag men detta löses med att jag kör med "flygläge" i ca 5 minuter. Men ibland så går inte det att lösa på detta sätt och enda lösningen är då att stoppa mobilens simkort i en annan mobil för att få mobilen att kunna ringa, skicka och ta emot sms/mms med.

    Ber om ursäkt ifall detta är fel tråd för ämnet, mod får väldigt gärna flytta den till rätt plats isf.

    Tack på förhand!
     
    Last edited: 30 maj 2013
  2. matte03

    matte03 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    279
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är ganska säker på att garantin följer med kvittot. Rätta mig om jag har fel :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har kvar garantin på mobilen, men problemet är att de vägrar skicka "returlappen" till min adress och att de kommer endast skicka den till det adress som den förra ägaren har angivit på hans Dustin konto. Så där är mitt problem:ehm:
     
  4. Mosik

    Mosik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ring dom igen. Så svåra kan de väl inte vara eller?

    När jag reklamera eller klagar på produkter/tjänster så ringer jag alltid till en ny handläggare om jag inte blir nöjd med det första svaret.
     
  5. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jo jag får väl testa det :ehm: Men jag undrar att ifall jag skulle säga att glömt bort lösenord och hotmail till mitt förra konto och därmed på något sätt kunna få över köpet av mobilen till mitt eget konto eller något liknande, skulle det vara något som man kan bli anmäld för? Eftersom jag äger mobilen nu och jag har kvitto och allt. o_O
     
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Garanti är aldrig bundet till första ägaren, du har all rätt i världen att få skicka in den på garanti, du ska stå på dig och kräva att dem skickar en retursedel till dig, annars kan du prova att kontakta http://www.telecareservice.se/ dem är auktoriserade att laga Motorola mobiler som garanti ärende, tror man kan fylla i ett ärende på deras hemsida.
     
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Prova att kontakta Motorola direkt så skickar dem dig till en auktoriserad som har avtal med Motorola i Sverige
     
  8. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Garanti är en helt valfri tjänst ÅF kan erbjuda och konstruera regler för bla. att första köpare äger garantin och går ej att överföras vid andrahandaförsäljning.

    Skickat från verkligheten.
     
  9. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Jo det e sant att det är ett frivilligt åtagande men det måste då stå på deras hemsida att dem inte lämnar garanti vilket det inte gör, sen står det inte heller att garantin är personlig.
     
  10. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    För er som vill veta så vägrar Dustin ta emot mobilen och vill att jag ska ta kontakt med den förra ägaren för att kunna ändra "leveransadress", något som jag inte kan då den förra ägaren verkar bytt både mobilnummer och email. Kanske någon av er har nå tips på hur jag kan "lösa" det här om det nu ens går att "lösas".
     
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Kontakta motorola direkt.

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  12. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Låter iof mest som att det är ett batteriproblem du har. Vet inte om täckningsproblemen kan åsamkas av att batteriet förlorar spänning men omöjligt är det inte men då du bara har 6 mån garanti på batteriet är det väl lika bra att köpa ett nytt batteri o testa.
     
  13. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Se min länk högre upp till Telecareservice, skicka mobilen till dem så tar dem hand om den, dem är auktoriserade att laga Motorola mobiler under garantitiden, du hittar på deras sida hur du ska registrera ditt service ärende.
     
  14. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag skulle också testa kontakta Motorola direkt.
     
  15. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har haft mobilen i ca 1,5 år, täcks detta fortfarande då?
     
  16. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Du har reklamationsrätt i tre år

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  17. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jo det vet jag men det är i princip omöjligt för mig nu att hävda att jag har rätt då jag haft mobilen så länge, men hur som helst så köpte jag S4 idag som jag hoppas på ska göra mig mer "stolt" över android något som mina förra android mobiler ej gjort och fick mig att svära och lova att jag aldrig skulle köpa en android mobil igen.:mad: Så S4 får en sista chans om det inte funkar går jag över till iOS eller WP oberoende på hur "låsta" de nu än är.
     
  18. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Som sagt, kontakta motorola och du har reklamationsrätt i 3 år. Motorola kommer inte neka dig reparation eftersom de ser din garantitid på imei numret.

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  19. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Du ber om råd, du får råd, du ignorerar råden och du köper en ny telefon. För att sedan framföra ditt missnöje över din Android-upplevelse? Du är underlig. :D

    SGS4 är en bra telefon och jag är övertygad om att du kommer bli mycket nöjd!

    ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
     
    jnsson, wenom666 och ASR gillar detta.
  20. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Haha, jag tackar er alla för era råd! Och jag har testat de flesta, men tyvärr så funkade inga av era råd i mitt fall.

    Jag hoppas verkligen på det och tack än en gång till er alla!:)