Rippln – Bygg upp ett nätverk och tjäna pengar

Diskussion i 'Off Topic' startad av mabzor, 21 apr 2013.

  1. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Pyramidspel är väl olagliga?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Ja, det har stått tidigare i tråden.
     
  3. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    På vilket sätt framstår jag som naiv menar du?

    Nej, jag tänker absolut inte lära någon något, man bör ju göra sina egna misstag. Jag vädrar bara mina åsikter. Något som jag i mitt stilla sinne trodde att diskussionsforum var till för.

    Jag respekterar faktiskt ditt val, det betyder inte att jag inte tycker att det är ett korkat och blåögt val. Jag anser att om man postar en tråd, så ber man om att få åsikter - det är liksom det som är hela grejen med diskussionsforum, annars får man skaffa en blogg utan kommentarsfunktion eller liknande. Fint att du talar för alla för övrigt.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Edit, Vet du vad? Jag lägger inte mer tid på dig. Du förstår inte skriven svenska (ett exempel är att jag aldrig kallade dig naiv), är otrevlig och har inte förstått skillnaden på "vädra" och "provocera". Precis som Connecting och plun. Något jag lärt mig av de två är att helt enkelt skita i det eftersom kraften det tar att försöka få dem att förstå är så mycket större än vad belöningen är.

    Gör som du vill! Jag bryr mig inte.
     
    Last edited: 23 maj 2013
  5. machuca0

    machuca0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2011
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har några invites, någon som vill ha. PM:a
     
  6. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ripple

    Vem som vill ha lite mer info kan bara skicka till [email protected] om ni redan vet det ni behöver så skickar jag gärna invites.
     
  7. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag frågade för någon vecka sedan när det hela skulle "dra igång", men fick inget svar då. Vet du/någon när?
     
  8. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De kommer släppa appen i juni och då kommer man börja tjäna pengar. Därför är det bra att man börjar redan nu och hittar folk så att när det blir att man måste betala en liten summan för att bli en player då kan man få direkt mer än det en har redan betalat. Alltså börja tjäna direkt.
     
  9. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag ska försöka hålla det här så neutralt laddat som möjligt:
    Hur vet du att du kommer få en inkomst större än din egna insats direkt vid start? Hur pumpas pengar in i systemet? Det måste finnas någon extern pengakälla, alternativt så innebär det att alltihopa är ett sätt att transportera insatspengar högre upp i hierarkin.

    Är det klargjort varifrån alla pengar ska komma i ett inledande skede, för att folk sedan ska kunna tjäna pengar direkt?
     
  10. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det finns en video som förklarar hur och hur mycket man kommer få betalt. Iden bakom rippln är att man kommer kunna göra allt genom appen köpa alla möjliga produkter som till exempel mobiler,tv,lifsmedel osv alltså allt möjligt och allt som sälj genom din rippln så får du en liten del av pengarna. Rippln har just nu nästan 700000 användare och det har de lyckats på en månad typ. Det tog facebook ett år att få en miljon användare. Har du fått en invitation?
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tar du en titt i tråden så ser du att stefan har varit aktiv före dig och mer kritiskt inställd. Så om han nu vill ha en antar jag redan det är fixat.

    Jag har sett flera videor och du kommer inte bli oändligt rik. Pengarna flödar uppåt för folk kommer betala och aldrig nå upp till värvningsnivåerna som krävs att få poäng. Pengarna kommer givetvis alltid i slutändan trilla in på ägarnas konto.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  12. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    För vi skeptiker har ingen rätt till vår åsikt eller??
     
  13. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här är inget pyramid spel. Det är network marketing. Men modellen liknar ett pyramidspel som också alla andra företag i världen, CEO är toppen och sen finns det chefer och vanliga arbetare osv. Pyramidspel är när man försöker sälja en dröm som inte finns alltså när det inte finns något att sälja i det företaget. Man hitar bara folk under och under och under en men man säljer ingen riktig produkt.
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Så länge du inte kallar folk för "idiot" eller liknande får du uttrycka dig hur mycket du vill.

    Eller vad menar du? Jag skriver t.o.m ordagrant "Det jag är "putt" för är ditt sätt att se på mig och mina beslut." och inte att man inte får uttrycka det man tycker.
     
  15. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja och jag har sett alla videos som rippln har släpt. Om du såg den första av alla ''how do i get paid'' hade du förstått att om det är som riplln påstår så kan man tjäna massor av pengar. Men man kan inte vara säker på nåt tills de har släppt appen.
     
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Ja, jag har sett den videon tillsammans med en drös andra. Det har jag redan nämnt. Och jag är fortfarande skeptisk och min förra text är baserad på videon. Att lovorda något som inte finns och i stor grad ser ut som kommande (skriver kommande då det inte ät släppt) pyramidspel. Det är ganska naivt att tro att detta kommer bli större än facebook och du kommer bli stenrik. Du får för all del hoppas men var realistiska.

    Det handlar om en tjänst gjord för att du ska tjäna pengar på ditt sociala nätverk, för att göra detta behöver fu betala. Wtf?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  17. anderssons91

    anderssons91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    pengarna ska alltid tas någon stans ifrån och att den som är långt ner i hierarkin lär bara få smulor, om ens något. Och 700 000 användare är inte speciellt många i min mening och det lär sjunka om det inte genererar enkla pengar, vilket skulle förvåna i alla fall mig om det gjorde. Finns inget som heter enkla pengar.

    Vidare så bär en organisation snarare liknas vid ett samhälle där var man har sin specifika uppgift Som skall utföras. Detta dock, verkar i mina ögon vara en pyramid (säg vad ni vill om detta), med en strikt hierarki där den som värvar flest,får mest. så fungerar inte den generella organisationen även om det finns en hierarki där också, om än annorlunda sådan.
    jag hoppas att jag blir motbevisad, funkar det så önskar jag er lycka till.



    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  18. nickkriti

    nickkriti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag sagt tidigare så liknar alla företag pyramid modellen och pyramid schema är när det inte finns nån produkt att sälja. I ripplns fall så är det inte så det finns en produkt och det finns en service. De längst ner får inte smulor så länge det finns fortfarande folk som inte är medlemmar. Rippln är ingen säker sak men jag känner människor som håller på med ett annat liknande företag som inte är på toppen och de tjänar mer än 60000 i månaden. Det företaget har funnits sen 80 talet. Som sagt är det inte enkla pengar det är ett jobb som alla andra och de som kämpar och anstränger sig får de vad de förtjänar.
     
  19. mabzor

    mabzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan bara instämma.

    Den som inte vill behöver inte, det nämnde jag redan från början.

    Man ska inte hoppa på andra om man inte vill bli hoppas på själv.
     
  20. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Så hur många blev rika på detta?