Problem: Varnar alla betr. att den vita antenndelen suger åt sig färg

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av robinofstockholm, 9 jun 2013.

  1. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Varnar alla användare av HTC One den silveraktiga modellen...

    Idag hade jag mina röda shorts på mig och upptäckte att själva antenndelen färgades av shortens röda färg då innerfickorna är röda oxå.

    Nu är den själva antenndelen dvs den där vita remsan delvis färgad av en rosa färg...

    Tycker att det är mer än sjukt att den vita remsan suger åt sig färg. Har försökt ta bort färgen av ett speciellt putsmedel som används till plastrengöring för min Mac. Men har inte lyckats få väck det.

    Så alla Ni som har mörka jeans, mörka byxor och speciellt mörka innerfickor.. var försiktig och inte lägg din telefon i dom.. som jag gjorde.

    Jag ska skicka ett mail till HTC Support och fråga dom hur de ser på detta. För sånt ska väl inte hända i en "premium" mobil som de hårt går ut med.

    Korten som jag tog är ej rättvisa.. men det ser för j-ligt ut. Man kan tro att det är nån LED panel som finns i Sonys gamla modeller

    Vad har Ni för förslag för medel som tar bort färg på plast ??

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 10 jun 2013
  2. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Har sett liknande på andra One också. Håller med om att det är riktigt uselt. Den plastremsen skulle vara lackad eller i ett annat plastmaterial och inte så porös som den är, detta kommer nog se flesta som har en silverfärgad One att råka ut för.
     
    robinofstockholm gillar detta.
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag har bara vita innerfickor i mina byxor, har aldrig haft färgade innefickor men tack ändå för varningen. :)
     
  4. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag mailade precis till HTC och undrar med stor nyfikenhet vad de kommer att säga mig.. att det är typ mitt fel (handhavande fel) att jag lägger min telefon i byxfickan :)) och får liksom skylla mig själv. Eller så tar dom in telefonen och byter ut bakstycket.

    Jag anser att jag inte har gjort något fel.. bara använt telefonen på rätt sätt och haft den vilade i byxfickan.

    Men som sagt jag VARNAR alla att undervika lägga sin silvriga modell i byxan om Ni vet med fickorna är färgade. Jag har kollat upp att många av mina byxfickor är faktiskt färgade.. inte många som jag har innanfodret vitt
     
    Last edited: 9 jun 2013
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag slår vad om att de kommer säga att det är ditt fel och att mobilen inte ska ligga i fickan. Jag läste om en på XDA (tror jag, minns inte riktigt) vars skärm hade pajat när mobilen var i fickan och HTC hade svarat att det inte täcks av garantin och att han får skylla sig själv att han hade mobilen i fickan.

    Jaha, ska man inte ha mobiler i fickorna nuförtiden, då eller? :neutral:
     
  6. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER



    Ja, då undrar vad man ska lägga sin telefon?
    Man kanske inte alls ska köpa den för då slipper man bli "idiot förklarad" av deras support...

    Tror med tidens hjälp kommer många få detta problem med den silvriga modellen. Det är jag övertygad om. Folk kommer bli förbannade.. för det är just sånt som gör en så förbannad. Hur provar de telefoner.. testar dom inte tåligheten så att de slipper få "irriterade" kunder.

    Det var det sista jag skulle gissa som kunde hända en HTC One.. Repor kunde jag förstå... men detta att "vita linjerna" suger åt sig färg från byxor.. lite skrattretande faktiskt

    Sen finns det folk som köper skal, skinnfodral... sånt kan ju färga av sig oxå
     
    Last edited: 9 jun 2013
  7. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    tyckte det blev snyggt ..men smaken är som baken..
     
  8. mrazster

    mrazster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Alltså jag vet inte vad ni har för kläder, eller så har ni maximal otur på något sätt.
    Jag hade en Alu färgad One innan jag fick den utbytt av andra anleningar. Men den hade jag i gula, gröna orange shorts(med samma färg i innerfickorna)...inte en tillstymmelse till färgning på plasten eller någon anna del av telefonen.
     
  9. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Är nog förmodligen nya kläder som inte blivit tvättade så många gånger som färgar av sig.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  10. fugl12

    fugl12 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Fick ungefär samma svar när jag kontaktade SL för att få ut ersättning efter att en av deras spärrar felande, vilket gjorde att jag spräckte displayen på min lur.

    "Oansvarigt att ha icke-stöttålig utrustning i framfickorna" hette det då.


    Sent from my LG-E975 using Tapatalk 2
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Idioti är vad det är. Mobiler och fickor går ihop lika bra som pizza och ost.
     
  12. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    När jag fick min HTC Magic satt det en stor varningslapp som sa att man inte skulle ha mobilen i tighta fickor då det lätt kunde skada skärmen. Även min LG Optimus 2X hade samma varning men på ett lite snällare sätt.
     
  13. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag tycker givetvis det är trist speciellt när man själv har blivit drabbad. Vågar inte ge mig på att rengöra den med sprit/parfym.

    Vilket fall som helst.. hade telefonen ett antal minuter i min ena byxficka.. max 30min faktiskt sen jag gick hemifrån. Omöjligt att man skulle bli svettig då man promenerade lugnt på stan. Upptäckte detta förskräckliga ting i tunnelbanan. Trodde att jag skulle ramla av sätet när jag såg detta... och tänkte att inte Nu igen att man ska ha en krånglade telefon.

    Jag kunde köpa infot om det stod i bruksanvisningen att man ska inte stoppa ner den typ i mörka jeans eller färgglada byxor. Men detta är ju inte en vit soffa vi pratar om. Skulle undervika sitta på en sådan om jag visste att jag har nya kläder som är otvättade.

    Jag undrar vad HTC kommer säga imorgon... eller den närmaste dagarna. För jag misstänker att nån av er här på forumet kommer bli drabbad av detta förr eller senare. Jag hade turen/oturen att drabbas ganska snabbt sen jag köpte luren.

    .. och skal vill jag inte ha till en metalltelefon.. detta är ju inte en iPhone eller en S4 vi pratar om.
     
  14. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Testa tvätta med alkohol, du kan nästan doppa hela telefonen utan att orsaka skada, såvida inte den silvriga färgen lossnar...

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  15. Linus82

    Linus82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testa med ett sudd, såg på nån video på tuben om att reta vita blivit missfärgat och det löstes med att sudda lite :D

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  16. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Sudda är faktiskt inte alls dumt, har ofta gått fått bort fläckar och skit med hjälp av sudd.

    Trist och skumt som fan att det suger åt sig färg på det viset..
     
  17. BlondieGbg

    BlondieGbg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Fick blod på min första dagen vilket fortfarande syns. Ska testa sudd men har inga höga förhoppningar, känns dumt att ta till starka medel också :/
     
  18. Claes B

    Claes B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Den silvriga färgen lär inte lossna... Det är en naturanodiserad aluminiumyta och således ingen färg, den får du inte bort med mindre än att du bearbetar bort det översta aluminumlagret.
    Däremot skulle jag vara väldigt försiktig med sprit, det är aggressivt mot vissa plaster och trots att det inte är en Samsung så finns det ju plast här och var i telefonen som eventuellt kan ta skada av sprit.
     
  19. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fick 2 olika svar från HTC support idag..


    Ja, man får liksom skylla sig själv att den vita antenndelen suger åt sig färg. Jag har lyckats få väck en stor del av den rosa färgen med parfym. Att sudda väck det med suddgummi fungerade inte..

    Men i fortsättningen kommer jag vara noggrann vilka kläder har mörka innefickor. Sen tror jag att butiken, i det fallet en kedja kommer garanterat inte ersätta att byxorna färgade av sig på min HTC one. Tror att tom. att de inte skulle tro på mig.

    Sen är det ingen ide att svara på HTC's svar.. för De har ju mer eller mindre avsagt sig att det är deras fel.. och en annan har sagt att man ska göra en DOA ifall tfn är 14 dagar gammal. Den är inköpt för 3v sedan.. så Osis där.
     
    Last edited: 10 jun 2013
  20. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Generellt är ju innerfickor vita eftersom det generellt färgar av sig. Alla som har haft vita skor i kombination med nyköpta denims vet att skiten färgar av sig. Färg färgar av sig. Jag tror knappast det är något HTC ska lastas för, snarare de som du köpt byxorna av.