Problem: Samtalen avslutas av sig själv.

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Likor, 21 jun 2013.

  1. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Har problem med min S4:a när man pratar i telefonen så bryts samtalen efter ett tag och det går inte att ringa upp under någon minut. Så fungerar det igen efter ett tag. har även märkt att täckningen hoppar upp och ner när detta händer.

    är det någon mer som har liknande problem med sin s4a?
     
  2. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Inga problem här, men händer detta oavsett var du är? Jag tänkte på om din operatör har någon driftstörning i ditt område. Fråga annars om nytt sim-kort och hjälper inte du får du ju ha en ny telefon på garantin :)


    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  3. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Har det inte med handovern mellan olika nät att göra då? Alltså när den växlar mellan 2g & 3g

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    Last edited: 23 jun 2013
  4. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    testade att göra en återställning och än så länge har jag inte haft några problem under samtal. Men det har tidigare inte spelat någon roll vart jag är. Jag har haft full täckning hela tiden. har även beställt nytt simkort för säkerhetsskull.
     
  5. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    och nu har det kommit tillbaka igen. dock inte i samma omfattning som tidigare. suck!
     
  6. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    För sakens skull. Ställ om så att du enbart använder GSM en dag eller liknande för att se om det har med handovern att göra. Det har/är ett känt fenomen som gör så att samtalen bryts

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  7. badhus

    badhus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    har köpt en olåst/obrandat telefon från phonehouse med operatören tre. Har betydligt sämre täckning än min gamla s2'a. Jämför med min systers brandade S4 och hon har mycket bättre på exakt samma platser, har även testat byta simkort osv.

    Lämnar in min telefon nu så får vi se om just min är dålig.
     
  8. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    skickade in min på service då det inte blev bättre att byta simkort. nu är den påväg tillbaka till mig. får den på måndag eller tisdag. De har bytt kretskort i den bytt antenn och hela bakstycket. hoppas den fungerar som den ska nu
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om det inte blir bättre, lås din telefon på endast 3G för att se om det hjälper.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  10. badhus

    badhus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nope. Ingen förbättring efter den kom tillbaks.. inne på fjärde simkortet nu så knappast de. Lämnar in igen.

    Låsa till 3g hjälper inte heller.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 11 jul 2013
  11. badhus

    badhus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ungefär 10 dbm högre vilket inte är ok enligt samsung service jag pratade med.

    Bör dock tilläggas att de var samsung service själva som skulle fixa den och den hade fått ok på deras tester...

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 11 jul 2013
  12. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Nu har min telefon börjat krångla igen... samma fel när man pratar i telefonen oavsett om det är högtalare eller headset eller vanligt så kan samtalet helt utan vidare avslutas. om man trycker grön lur och ska ringa upp igen så går det inte det står bara samtalet avslutas. och så blir det så några gånger så kan man tillslut ringa igen. Så kan telefonen funka igen i några timmar eller dag och så plötsligt blir det lika igen. har testat allt. har stängt av wifi har stängt av 4g o 3g och allt vad det heter, har gjort fullständig återställning bytt sim kort och den har varit in hos deltaservice på lagning då de bytt bakstycket kretskort och antennen men det har inte blivit bättre. Någon mer som har varit med om samma eller har tips på vad mer man kan göra?
    Cdon svarade mig idag att jag kan skicka in den på service eller reklamera den. men om jag reklamerar den säger de att de antingen lagar telefonen eller så byter de ut den. Problemet är bara att jag nästa vecka på fredag åker utomlands och blir borta ett bra tag. försökte få dem att förstå min situation men de brydde sig föga. Så nu sitter jag och väntar på svar från någon ansvarig för reklamationer på cdon. Jag vägrar skicka iväg min telefon innan de kan garantera att jag får en telefon med mig när jag åker iväg. i annat fall får jag ta med min trasiga. problemet är bara att när jag kommer hem har det gått 6 månader och då kan jag inte reklamera den för då är det enligt lag jag själv som ska bevisa att felet fanns i telefonen från början.
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Att det är fel på telefonen kan du ju bevisa genom att den varit inne på rep. Dom kan aldrig avvisa en reklamation om telefonen är inom garanti tiden och om dom inte kan påvisa yttre skada eller liknande, tex fuktskada. Felet bör ju även gå att återskapa men det verkar ju inte vara några problem att göra.

    Skickat med Tapatalk
     
  14. Konstfackspapa

    Konstfackspapa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem med att samtalen avslutas. Vanligtvis avbryts tidigast efter 4 - 5 minuter. Vad som är störande är att detta enbart sker ibland, det kan gå veckor utan att mobilen avbryter samtalet och under vissa veckor avbryter den vartannat samtal.

    Köpte mobilen på SIBA och har varit där och snackat med dom. Enligt SIBA (samt av Samsung) skall mobilen undersökas av deras tekniker och hittar inte dom något fel skickas den tillbaka och jag får betala 869 kr.

    Är det någon som har erfarenhet av SIBA och deras tekniker? Är detta ett sätt för dom att pungslå mig på de cashen dom inte fick när jag tackade nej till trygghetsförsäkringen?