Sandlådan 7.0/Gifflar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hänglås, 30 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    leolulzleolulz; Kan inte få Play Music att synka några låtar alls.

    Har låtar på mobilen, men de synkas inte med Play Music så att jag kan spela upp dem på t.ex. plattan. :/

    Edit: Om någon annan vet svaret på min fråga så får ni gärna hjälpa till. ;)

    Vill ha det så att så fort jag lägger till en låt på datorn, så synkas den automatiskt till mobilen och plattan.
    Just för att jag ska slippa ladda upp låten till t.ex. Dropbox och sedan ladda ner den på både mobilen och plattan.

    Ungefär sån synk som finns i Spotify, att så fort man lägger till en låt i spellistan så dyker den upp i mobilappen också. ^^
     
    Last edited: 4 jul 2013
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du får installera klienten på datorn först, själva uppladdnings programmet alltså. Sen kan du ju skapa en mapp på datorn som heter "Musik" och så lägger du alla dina musik filer där och ställer in så programmet hämtar musiken från den mappen. Du kan ladda upp max 20 000 låtar.
    (Från mobilen finns det ingen upload funktion.)

    Sen skapar du bara precis som i Spotify playlists och ställer in dessa på att syncas på de enheter du vill. Det är som en liten nål i appen. Om allt är rätt inställt så går det till såhär

    1. Du lägger in albumet/filen på X:\Musik
    2. Google Music Uploadern känner att en fil har lagts till och laddar då upp den till Google Play Music
    3. Du går in på google.play.com/music eller på appen på någon av dina enheter
    4. Söker efter låten/albumet och lägger till den till din playlist som redan är inställd på att synkas
    5. Låten laddas ner till de enheter du ställt in ska synca playlisten
     
  3. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jahaa, jag visste inte att den fanns någon klient. Tack!! :D

    Edit: När jag startar programmet står det "The Google Play music player is currently available in select territories."
    Hur gör jag för att få det att funka ändå? :P
     
    Last edited: 4 jul 2013
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fast det är fan bra Magnus. Jag har oftast fått det jag pekat på. Jag har visserligen inte varit så girig men när inte morsan haft råd har jag haft släktingar och annat som ryckt in. Typiskt mellanklassensambarn typ.

    Resultatet blir att respekten, eller förståelsen, för pengar inte fanns. Jag förstod inte att saker var värda pegnar tills jag var typ 27 och började plugga. Först nu förstår jag vad pengar verkligen är.

    Jag hade flyt och fick ett bra jobb efter lumpen och arbetade på som säljare och fick mer och mer pengar på kontot varje månad. Jag visste självklart att det inte alltid kunde vara så (ifall jag inte ville dö av stress vill säga) men jag kan ärligt säga att jag inte alls hade förståelse för pengarnas värde för tre år sedan jämfört med nu.

    Säg nej till ungarna så lär de sig att kämpa själva istället för att vänta in morsan eller farsan. Det lär skära i ryggmärgen att tacka nej för att man inte har cash men ärligt talat så har dina barn det SJUKT fint jämfört med den STORA majoriteten här i världen.

    Kärlek > pengar i alla lägen.
     
  5. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jo det är klart att kärleken är större än pengar.

    Men det är så svårt att säga nej till en glass eller liknande till barnen. Dem får veckopeng och vill dem köpa en tidning så får dom köpa för egna pengar, tror att dom vet lite hur det funkar.

    Men jag klagar inte för mycket.

    Sent from holodeck on Enterprise ncc-1701-E
     
  6. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Du måste hacka systemet. Finns tråd på forumet.

    Sent from holodeck on Enterprise ncc-1701-E
     
  7. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jo jag vet att du vet. Skatteåterbäringen kunde du haft för en månad sedan. ;-)

    Fast behöver du en "ny" bil? Vet folk som köper nya skrothögar när den gamla rasar. Dom köper en för typ 2-5 tusen.

    Sent from holodeck on Enterprise ncc-1701-E
     
  8. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    När mina kids, iallafall den stora börjar tjata liiite för mycket om saker hon vill ha, så brukar jag säga "Ja men har du pengar då?" vilket hon inte har (på sig, hon är 5). Det brukar tysta henne en del :).

    Sen när hon hade fyllt år och fått en 500ing i present, så fick hon möjligheten att shoppa upp den, på alla leksaker hon ville ha... Tog inte lång stund innan hon hade förbrukat 500ingen och inte kunde köpa mer leksaker, och då fick hon en lite tankeställning, då började hon resonera i vad hon kunde undvara och vad hon ville ha mest :)
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bra :)

    Visst suger det. Har inte egna barn än men kan ändå tänka mig hur taskig man kan känna sig över en jäkla glass eller liknande. Men de mår i alla fall inte illa av det.

    Det är bättre att de får förstå att man inte alltid har råd än att den som betalar löser det till varje pris. Jag kommer ihåg när jag var liten och morsan inte hade det så fett. Min farsa gick bort när jag var tre och lämnade henne med mig, två resturanger och ett hus. Hon gjorde sig av med allt, fick inga miljoner direkt, och började plugga. Levde på CSN osv. Då skickade hon ut mig med våran advokat/familjevän så fick han skämma bort mig lite. Inte för att jag såg skillnad på det men nu i backspegeln kan jag lätt säga "I see what you did there!" till morsan ;) Jag hade nog haft en sundare inställning till pengar ifall hon bara hade sagt "Nej, vi har inte råd till en jävla lastbil för 500:- på BR, sluta tjata!".
     
  10. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 014
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    När jag var en liten skit så fick jag alltid spara ihop till minst hälften av större saker jag ville ha men inte nödvändigtvis behövde. Det fanns naturligtvis gränser, men det var saker som var hyggligt nyttiga, som en fräckare cykel, en keyboard när jag trodde jag ville bli synthare etc.
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Gillar inte att jag inte kan ta 45m till en timmes lunch varje dag. Gör jag det hinner jag inte tömma allt jag ska tömma :/

    Kan heller inte göra det mycket snabbare heller men det kommer väl med tiden.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Haha, det kommer jag ihåg. Alla faser man gick igenom. Jag trodde jag skulle bli en jävla massa. Allt förutom bonne (inte bonde utan Lindome-raggar-i-stor-rostig-ful-bil-bonne) eller punkare.

    Hiphoppare trodde jag nog mest på. Lyssnade bara på svensk hiphop och bara sådant som inte var kommersiellt. Jävligt udda.

    Jag blev ändå rätt normal sen. Blev du synthare eller? :)
     
  13. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fick inget när jag var barn. :bitter:
    Fast å andra sidan fanns det inte så mycket man kunde få på stenåldern.. :gammalsomgatan:
     
  14. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Skatteåterbäringen hade varit mycket mindre om jag hade tagit den då, iofs nytt för iår var att man kunde göra avdrag online, men det visste inte jag när jag skickade in pappersblanketten . Så jag får vänta.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Kottar och barr var jävligt roligt kommer jag själv ihåg. Gjorde hela bonngårdar av det när vi var i sommarstugan.
     
  16. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Eller hur:D:D
    Bruka sitta och uppfinna allt möjligt..
    Var helt galen i att plocka isär väckarklockor, ni vet den gamla modellen med två stora öron och en pinne emellan som slog av bara f-n
    Lyckades aldrig montera ihop någon igen till föräldrarnas förtret :o
    Men roligt hade man
    :D:D:D
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Plocka sönder saker ja jesus kristus. Det var det bästa jag visste. Kommer ihåg när jag fick nån gammal sketen radio av morfar som jag fick skruva sönder. Till slut var den så sönderplockad att jag självfallet inte hade en aning om hur jag skulle få ihop den igen.

    Då gick jag ut och byggde lite kossor med kottarna igen :P

    Sen pennorna i skolan...
     
  18. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 014
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Nopes. Bitter hårdrockare :cool:
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Musiken föräldrarna älskar...

    Lyssnade mycket på Hendrix när jag var runt 15. Det var jävligt poppis hemma kan jag säga! Du skulle sett nostalgitripparna morsan och min plastfarsa fick när jag drog på along the watchtower :P
     
  20. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Gräva sandslott med tillhörande vallgravar...
    Bygga en stad i sandlådan, göra garage, hus och vägar, och sen köra med bilar!


    Inte en språjjlans ny, men gärna något för 12-15000
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.