Problem: Strulande digitizer

Diskussion i 'Optimus G - Allmänt' startad av iasion, 8 jul 2013.

  1. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem med min telefon som helt plötsligt uppstått. Jag har inte tappat telefonen i marken eller stött i den.

    Digitizern i touch skärmen har börjat börjar strula. Den registrerar inte en lång svepning längre utan tycker det är flera stycken. Dvs, då och då tycker den inte att fingret rör skärmen längre. Detta gör tyvärr att det inte går att skriva med swipe-tangentbord då "elefant" blir "elk gegga" osv.

    Dessutom så är det nästan omöjligt att svepa mellan hemskärmarna då den numera sveper två skärmar istället för en om jag inte är så snabb att den hinner balla ur. Om jag försöker svepa i listan med appar så startar den ibland en app eftersom skärmen tycker att jag har touchat istället för svept skärmen.

    Problemet är större vid svepning i sidled än i höjdled.

    Är det någon som upplevt något liknande på sin telefon? Jag inser att jag nog måste lämna in den, och känner viss frustration för att det kommer att ta tid att laga den och under vilken tid jag måste använda en halvt fungerande gammal mobil.
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Min verkar vara perfekt i registreringen när jag trycker. Du har inte fått någon liten spricka i skärmen?
     
  3. krilla37

    krilla37 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ta o pröva en fabriksåterställning innan du skickar in den.. jag har haft min i 2 veckor o har aldrig haft en bättre mobil..
    Sedan kan du kalibrera sensorerna i den hemliga menyn, som jag tyvärr inte har koden till.. tror att den är: 3845#*880#...
     
    iasion gillar detta.
  4. Flaide Laise

    Flaide Laise Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det verkar skumt. Jag har haft min i drygt fyra månader, sedan den släpptes, och aldrig haft den här typen av problem..

    Som krilla skrev, testa farbiksåterställning. Hemliga menyn kommer du till genom 3845#*975#.
    "880" som krilla skrev är för 4X HD. De sista tre är alltså siffrorna i modellnamnet (990 för O2X osv).
     
    iasion och krilla37 gillar detta.
  5. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visade sig vara ett hårdvarufel. Som tur är var det snabbt lagat, var tillbaka på en dryg vecka inklusive transporter (tydligen har LG ingen serviceverkstad i Sthlm som man får gå till).
     
  6. Flaide Laise

    Flaide Laise Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad bra att det löste sig, i alla fall!