Problem: Garantiproblem gällande mobil hos DustinHome! Råd önskas

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av FuckVlingo, 30 maj 2013.

  1. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag ska testa det där nu, tack:)
     
  2. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    För er som ville veta så är dem på Dustin riktigt envisa gällande "ägarbyte" så det gick inte, men om det är någon som är sugen på att göra ett försök med Dustin får väldigt gärna köpa min motorola razr i som är i relativt nyskick med i princip död batteri(håller 10-40min/per10min ladd) och garanti kvar till 2013-12-2x får väldigt gärna ge ett bud ifall någon är sugen!:)
     
  3. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag kan lägga ett bud på 100 kr fast en fråga kan man byta batteriet? förisåfall kan jag skaffa ett nytt batteri.
     
  4. tohe

    tohe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    vet inte om garantin skiljer sig mellan tv och mobil men detta står på konsumentverke

    Garanti vid köp i andra hand

    Fråga:

    Jag har köpt en begagnad teve av en privatperson. Med teven fick jag ett garantibevis. Gäller garantin som följer med en vara som är köpt i andra hand?

    Svar:

    Nej, det gör den inte. En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin.

    http://www.konsumentverket.se/Vagle...fragor-och-svar/Garanti-vid-kop-i-andra-hand/
     
  5. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Budar 200:- :)

    Skickat från min Nexus 5 E985 via Tapatalk 4
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Snääääällla för Guds skull..... Inga illa ment mot dig personligen utan jag är så less på alla inlägg här på SweDroid där folk hävdar att garantin inte gäller för någon annan än ursprungsköparen, om jag tar på mig att skriva ett inlägg om vad som gäller på riktigt finns det möjlighet för att den läggs ut här på sidan eller iallafall klistras i någon forumsdel?

    Garanti på mobila enheter gäller i andra hand, oavsett vad butiker, privatpersoner eller till och med konsumentverket säger. En garanti är något som ej lämnas av ÅF utan lämnas utav tillverkare, och när det kommer till mobila enheter så följer garantin alltid med enheten och är inte knuten till ursprungsköparen. Sen att vissa ÅF kan bråka om detta är både rätt och fel, de har fel i när de säger att garantin ej gäller för det gör den även om du är den 100e ägaren av en telefon(förutsatt att den är inom garantiperioden så att säga) men de har rätt i att de inte har något lagligt krav på sig att ta emot enheten då det du gör när du lämnar in telefonen i en butik för att den går sönder så gör du egentligen en reklamation, och en reklamation är något som endast ursprungsköparen har rätt till, således är de inte tvungna att ta in telefonen men de bör göra det i ren goodwill.

    Har även skickat ett PM till denna som säljer RazR:n och hoppas denna svarar på detta.

    Skickat från min Transformer Prime TF201 med Tapatalk 4 Beta
     
    ASR gillar detta.
  7. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bud 220 kr plus frakt står jag själv för
     
  8. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Garanti är ju något som säljaren ELLER tillverkaren kan utfärda ganska godtyckligt, med knappt någon reglering alls i lagen, så det är troligen inte så rätt att uttala sig så där hårt. Eller gällde ditt uttalande specifikt för Motorola som jag tror tråden handlar om?
    Konsumentköplagen är faktiskt en lag så det är en annan sak.

    Men kan du reda ut det så tror jag alla uppskattar det.
     
    Last edited: 16 jul 2013
  9. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    ok jag budar 500 kr! om jag vinner buden hur ska du skicka den? för jag är under 15 år. kan jag ändå hämta den?
     
  10. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag skulle helst vilja ha pengarna på mitt bankkonto, annars kan jag möta upp köpare i Örebro.
     
  11. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Chrippe har erbjudit 350+frakt.
     
  12. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att jag kan köpa längre för att jag ska resa iväg snart. Och jag kommer nog inte ha så pengar kvar

    Skickat från min XT910 med Tapatalk 4 Beta