Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

  1. BuddyRunner

    21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

    202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

    88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

    295 röst(er)
    48,7%
  1. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ingen aning, med sportypal går det iaf stänga ned skärmen men det har väl ingen betydelse, du har väl dina skäl för att använda cardiotrainer. :)
     
  2. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Min Cardiorunner funkar fin-fint med skärmen släckt, den jobbar ibakgrunden med full funktionalitet. Kör det på en Nexus One och en X10.
     
  3. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Testade Cardio Trainer på Desiren idag och det fungerar klockrent. Skärmen kan vara av eller på det spelar ingen roll. Hade dessutom telefonen i fickan hela tiden förutom vid ett par tillfällen när jycken stod och nosade i buskarna och den har likväl ritat upp en väldigt trevlig bild på kartan trots att den omöjligt kan ha haft kontakt med satelliterna hela tiden. Därmed försvinner behovet av att ha telefonen i armband eller liknande. Visst på ett ställe ser det ut som om jag genat lite över grannens trädgård :)
    Tycker att både musikfunktionen och Voice feedback fungerar bra. Rösten hördes klart och tydligt trots musiken.
    Det enda som jag inte gillade var autopausen som inte satte igång efter ett stopp. Men det finns massvis av inställningar att gå igenom så det går säkert att ställa in känslighet för detta också.
    Har inte testat de övriga som rekommenderats här, men Cardio Trainer duger gott för mig.
     
  4. sal

    sal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har gått från Cardio Trainer, som jag var hyggligt nöjd med, till My Tracks (efter att jag fattade att man skulle ställa om till engelska för att det inte skulle krascha), för att till slut landa på SportsTrackLive. Jag tycker det är överlägset bäst. Jag kunde importera alla rundorna från Cardio Trainer och My Tracks via gpx filer utan att betala ett öre. Förutom de vanliga graferna (hastighet, höjd, osv) finns de bästa statistikfunktionerna jag sett, den håller t.ex. koll på hur snabbt man sprungit 500 m, 1 km, 3 km, osv. och så får man ett trevligt mail om man förbättrat sig på någon sträcka. Den visar också vilken del av hela löpsträckan man gjorde prestationen. Man måste alltså inte slå igång inspelningen precis när man börjar springa max utan man kan lugnt göra lite uppvärmning och nedvarvning utan att detta påverkar resultatet. Man kan även jämföra sig inom grupper, t.ex. är jag medlem i "Running in Sweden". Dessutom har den stöd för Zephyrs bluetooth-puls- och stegmätare (på väg med FedEx just nu). Nackdelar tycker jag är att websiten är en gnutta långsam ibland och att android-appen inte har alla fina statistikfunktioner inbyggt, men den är utan tvekan värd de 70 pix som krävs för att slippa strula med import av gpx filer för varje runda. Testa själva vetja!
     
  5. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla med er som cyklar och springer med er mobil. Hur förvarar ni den? Någon som vet ett bra "armcase" till HTC Desire?
     
  6. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Om jag cyklar har jag den i en plastpåse nedstoppad bak i tröjan, om jag springer hittills i fickan på löparjackan, när det blir varmare får det nog bli midjeväska.
     
  7. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kör med Sportypal idag o det funkar klockrent. Men nu när jag va på gymmet idag så fick jag se att alla polare med Iphones hade riktigt smidiga program där man kunde mata in egna övningar och sen hur många repetitioner, sets och vikter man kör på varje. Det fanns även en massa övningar inlagda från början. Ett sådant program till android vore grymt. Tyvärr har jag glömt bort vad iphoneappen hette.
     
  8. Carling

    Carling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns inte vad jag vet någon bra sådan för Android än, tyvärr. Det bästa jag hittat är WorkItOut, men den verkar utvecklaren ha droppat support för och dessutom är den rätt buggig.
     
  9. milo

    milo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder ett program som heter Body Fitness, tycker det låter som det kan allt det du vill. Man kan kolla färdiga program eller övningar för varje muskelgrupp och även lägga in favoriter, tex bröst/måndag rygg/tisdag mm
     
  10. sal

    sal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte teknikmagasinets iPhone armband (http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265703), desiren verkar vara några millimeter högre/längre än iPhone så den går inte i perfekt på längden. Inga problem att använda men det ser inte helt 100% ut. Sprang en mil med denna direkt på armen och det funkade bra förutom att tyget förstås sög i sig en hel del svett, så det blev ju inte direkt torr miljö för min stackars telefon efter ett tag. Har också kört med löparjacka under och då blev det i alla fall lite bättre. Varmare för mig dock... Några tips?
     
  11. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    För er som har problem med att mytracks krashar så är en workaround att ändra systemspråk till engelska. Välj English (UK) så ska det fungera bra.
     
  12. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Köpte en http://intersport.se/Produkter/Utrustning/Accessoarer/Ovrigt/LOPARPLANBOK/ och jag tycker den funkar rätt bra faktiskt. Lite tight kanske men går in utan problem. Enda är väl att du måste göra ett litet hål för 3.5 kabel om du ska lyssna på musik ;) Men den sitter riktigt skönt på armen, sen kostar den ju 150 kr bara så.
     
  13. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har problem att höra rösten, kan det vara så att jag har för hög musik?
    Förstår inte...och som den "statistiknörd" man är så är detta mycket störande...
    Har satt "hans" röst till 100, testat den inbyggda spelaren (hero, rootad, rom: sense hero 1.6 (dvs. os 1.5))
    "3" spelaren, men icke.
    Skatt musiken dämpas medans han "pratar" eller låter det bara över?

    //Ontrose
     
  14. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Ny uppdatering av CT idag. Kul när utvecklarna anstränger sig så klart, men nu är appen uppe i 7,2mB. Det är redan lite för stort, växer det ytterligare avinstallerar jag och går över till SP, trots att jag trivs bäst med CT.
     
  15. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Angående CardioTrainer, den version som kom i förrgår var på över 9 MB. Jag skrev ett långt och inte vidare muntert mail till dem. Så det var med glädje jag precis laddade in den nya som kom nu. Men för mig visas den som 6,68 MB.
    Tyvärr hade de inte tagit bort Move Your Bot saken på startsidan.
    Men håller med att det är skönt att de fortsätter att jobba på apparna.
     
  16. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ni som provat både sportypal och med cardiotrainer, vilket är " bäst " ? :)
     
  17. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @Ontrose

    Har precis varit ute en runda. Nej musiken tonas inte ned medan han snackar. Men jag tycker att hans röst är riktigt hög och tydlig. Testade att spela riktigt högt med musiken, men även där hörs han tydligt trots att hans röst är satt på standard 75.
    Har ett par AKG in-ear lurar när jag är ute med den om det kan spela roll.
     
  18. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Testade att köra ljudet över blåtand, då funkade allt som det skulle...men när jag pluggade in lurarna i telefonen så blev det "skit" igen, drog ner en volymhanterings app och drog i diverse reglage men utan framgång...så vette tusan.
    Har inte testat med andra pluggar (har koss spark in-ear) men tycker inte det ska spela någon roll...men men blir att köra över BT för orkar inte vela mer :)
     
  19. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    CT har fler funktioner och ett (för mig) ovärderligt instick - Race your self.
    SP är något enklare, men har å andra sidan suveräna webfunktioner.
    Jag har haft problem med GPS-en på båda, en gång cyklade jag 9,5 mil men enligt ct hade jag kört 12,5, de sista fem milen i en rak linje över skog, sjöar och samhällen ändå till Hässleholm (befann mig i Älmhult, fem mil norr om).
    Med sp har jag återkommande att appen ''hoppar'' när jag stannar. Dvs, den ritar in punkter hej vilt, som om jag hade kört/sprungit fram och tillbaka de sista hundra meterna.
     
  20. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jaha okej, jag är ju inte sådär jätteseriös. Den infon man får upp i sportypal är nog för mig iaf, det jag egentligen vill komma åt längd och tid, det andra är ögongodis :P