Låsa upp ZTE Blade 3

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av ASR, 14 jul 2013.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hej

    Undrar om det går att låsa upp ZTE Blade III? Jag funderar nämligen på att beställa en med comviqs och wrapps erbjudande men vill använda min telenor kort som hotspot (ska endast användas som hotspot). Har sökt frenetiskt på nätet men inte kunnat hitta något adekvat sätt att låsa upp den.

    Någon som har lite mer info kring ämnet? Jag hade en den gamla Blade (1) som kunde låsas upp väldigt enkelt men vet inte hur det är med 3:an
     
  2. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Borde väl vara upplåst om du byter recovery till CWM och en custom rom. Blad3 är hyfsat enkel att låsa upp och flasha. Oftast drivrutiner till windows som spökar mest.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Erbjudandet är över och tyvärr är det inte lika lätt som du beskriver det. Än idag går det inte att ta bort operatörslåset (jag kanske var otydligt i OP)

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  4. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ok, trodde att operatörlåset också försvann om man bytte bootloader och la in en neutral rom. Finns ju inte mycket kvar av den ursprungliga programvaran då.
    Har aldrig köpt en låst telefon, köpte min på maxi med telia kontant just för at den var olåst, använde teliakortet så länge att jag kunde regga mitt år med spotify, sen kastade jag bort det. bytte bootloader och la in CM 10.1
     
  5. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Någon som hört något om några framsteg på denna front?