Novum Icons [Allmän PSD]

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av MatDiggy, 29 jan 2013.

  1. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Grymt, då behöver vi bara lite folk som kan skapa ikoner, ska själv ge det ett försök m jag kan. TobbyTobby; är du med fortfarande?
    xciterxciter; om du tar på dig att bygga om appen som du tänkte dig till att börja med? Finns säkert någon som klarar resten!

    Är det någon som vet om zip filen och spreadsheet är uppdaterade med de senaste ikonerna som skapats?

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta
     
  2. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    I stort sätt så. Finns jobb att göra då en hel del ikoner i början blev mindre bra. Skicka PM för åtkomst till Dropbox och spreadsheet, då båda ligger under mitt konto för tillfället.

    Sent from my HTC One X
     
  3. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, jag kollar på det imorgon och försöker få det klart så snart som möjligt. Tar nog en liten stund att kommande vad det var jag tänkte osv.

    Tapatalkat från Nexus 4.
     
  4. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Nej. Detta projektet har jag gett upp. Blev lite trött på att vissa inte kunde följa riktlinjerna. Är även slutfasen av en renovering som tar upp en hel del tid.

    Men fortsätt ni. Det var ju hela poängen, att andra skulle kunna fortsätta även efter att jag lagt av. :)
     
  5. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Tjo, jag kan tänka mig att försöka hålla spreadsheetet i ordning och skapa lite fler ikoner när jag har tid. Kanske någon gång i veckan eller så.

    Men jag behöver tillgång till projmappen på dropbox.
     
    Last edited: 23 jul 2013
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Inboxa din mail så lägger jag till dig.

    Finns mycket som behöver åtgärdas i paketet. Kollade lite igår och försökte strukta upp lite. Håller med TobbyTobby; att det är lite spretigt, och en hel del ikoner behöver göras om för att få en bättre helhet.
     
  7. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Mmm, jag skall kolla upp vad som ser spretigt ut och kolla ifall jag kan göra något åt det. Det bästa vore ju feedback på vilka ikoner som bör ändras också om det finns vissa som inte är å självklara.

    Jag håller även på att kolla xciters github om jag kan hjälpa honom där också. Jag tror att man kanske skall fokusera på att få alla ikoner till att ha rätt paketnamn först och sedan uppdatera hans xml-filer efter det. Som det är nu har många ikoner aktivitetsnamn.

    Edit: Såg att ni skriver att ikonerna skall vara döpta efter aktivitetsnamnet. Borde vi inte gå över till att använda paketnamn?
     
    Last edited: 23 jul 2013
  8. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det som spetar är att för många ikoner har omotiverade ramar, och sedan finns det ju två olika effekter som använts lite väl flitigt.. mer än vad det var tänkt.

    Sedan går ju åsikterna isär om vad som är snyggt eller inte, men det är ju upp till oss att bestämma hur det visuellt ska hållas ihop.

    Exempel omotiverade ramar samt linjer:
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Exempel på gloweffekter och lines:
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Det är väl mest det jag tänker på, sedan kommer det alltid vara de som inte är nöjda med en ikon, och då ska den nya läggas till i paketet med ett nytt namn/prefix tex ikon_swedroid_2.png, där tvåan visar att det är en ny eller alternativ version, sedan får vi bestämma vilken som ska vara "huvudikon".. typ.

    Alla ska känna sig fria att göra om/uppdatera ikoner som man inte är nöjd med eller inte håller måttet.

    Ok?
     
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    En fråga för xciterxciter; Alla ikoner hade paketnamn från början, men vi ändrade för att det skulle fungera i appen. Vet inte om det var för att vi var nya på det här.

    Ingen skulle vara gladare än jag om vi kunde hålla oss till paketnamn ;)
     
  10. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Mmm, vad jag har sett i xciters git och enligt spreadsheetet så verkar det som att han vill ha det i paketnamnsformat. Jag avvaktar med att döpa om alla ikoner tills han kommer med input.

    När man väl får "rätt" namn på ikonerna så är det ju ganska lätt att skapa iconpack.xml och drawable.xml i appen automatiskt, vilket borde spara en del jobb.
     
  11. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det var jag som trodde det var lättare med aktivitetsnamn på filerna i början. Det visade sig att det blev många kopior av alla ikoner och mycket jobbigare att skapa xml-filer till apkn. Det som står i filen "guide" på github är det som jag håller på att ändra till, vilket alltså är ett paketnamn för varje .png och bara en ikon per app.
    Jag ändrar så att det ser bra ut i koden på github under kvällen idag och meddelar er när det är klart så ni kan döpa om alla filer på Dropbox.


    Tapatalkat från Nexus 4.
     
    MatDiggy gillar detta.
  12. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Länk till din github?
     
  13. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har den inte nu då jag inte är hemma men den finns i app-tråden. Antar i första inlägget

    Tapatalkat från Nexus 4.
     
  14. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Got it, tackar!
     
  15. xciter

    xciter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag håller på att åtgärda detta nu, paketnamn gäller fast "_" istället för "."
    Det tog längre tid än väntat, men det blir klart imorgon!

    Ja precis, när väl filerna har rätt namn går allting väldigt fort.


    Om man vill får man sätta igång med att byta namn på filerna och ta bort alla dubletter. Jag såg på dropboxen att vissa av filerna som ligger i "fel namn" mappen numera har rätt namn, eller så såg det ut när jag kollade snabbt.

    Återkommer imorgon när jag fixat det sista och testat på min telefon.
     
  16. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Grymt, såg också att det låg massa ikoner i "fel namn" som såg rätt ut. Det är lite av ett hästjobb att byta alla namn, men fokus tycker jag bör vara på att få ordning på det vi har nu.. annars blir det aldrig gjort :-\

    Bra om det rensas så att alla dubbletter försvinner. Ska se om jag hinner titta på det ikväll.

    Sent from my HTC One X
     
  17. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Jag gjorde så att jag bytte ut alla punkter mot _ i filnamnen i katalogen med ofullständiga namn. Därav blev många rätt automatiskt, dock bör vi göra en genomgång och kolla så att alla fått korrekta namn ändå.
     
  18. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag funderar på om vi ska skapa en mapp som heter "ny katalog" eller något sådant, dit vi flyttar alla ikoner som är "rätt" benämnda för att få någon struktur bland mapparna? På så sätt kanske vi inte behöver göra samma sak två ggr, dvs att jag går igenom ikoner som någon annan kanske redan rättat, eller så kanske vi ska göra en markering i spreadsheet istället?
     
  19. Rixard

    Rixard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5x, HTC 1+
    Mmm jag tycker vi flyttar till en ny katalog temprorärt och sedan när alla är kollade så delar vi upp de i två kataloger, en för ok och en för åtgärder (grafiskt). Sedan kan vi ha en katalog till för obehandlade filer som skall bedömmas och ev. läggas in i appen.
     
    Last edited: 24 jul 2013
  20. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Låter bra, kommer inte hinna göra det idag, men om du vill får du gärna ordna med detta. Viktigt att vi stämmer av varje ikon/packagenamn med spreadsheet så att det stämmer överens, när det sedan är ok så flyttar man till "ny katalog".

    Vad tror du om det?