Problem: Magnet fodral stör skärmen

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av jfhallberg, 5 aug 2013.

  1. jfhallberg

    jfhallberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag har haft ett skinnfodral med magnetlås ett tag och har nu upptäckt att jag inte kan använda note-pennan i den delen som magneten ligger när fodralet är stängt.
    Går jag in i t.ex SNote och drar svarta streck med pennan lodrätt över skärmen blir det inga sträck där magneten brukar ligga.
    Är det någon annan som råkat ut för detta?

    Mitt skinnfodral har även tre plaster för typ visa-kort men är det inte så att det är risk att dessa kan bli avmagnetiserade om magneten ligger på fel ställe?

    Jag tänker beställa ett nytt fodral utan magnet och hoppas på att "känseln" kommer tillbaka i skärmen.
     
    Last edited: 5 aug 2013
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    låter som något tillverkaren av skyddet borde bli ersättningskyldig för eg...
     
  3. jfhallberg

    jfhallberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg nu att den fungerade när jag tog ur telefonen ur fodralet, kollade vidare och såg att det satt magneter både i ryggen på fodralet och i flärpen man låser med. Jag trodde bara att det var magnet i flärpen och en plåtbit i ryggen som magneten fastnar mot.
    Det är den i ryggen som orsakar störningen så allt är ok, bara att beställa ett nytt fodral.

    Men ingen som fått sina kort skadade av magneten från fodralen?
     
    Last edited: 5 aug 2013
  4. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är inte säker, men tror att det krävs en kraftigare magnet för att skada/påverka korten. Annars skulle folk råka ut för såna problem lite då och då. Det finns ju helt analoga kalendrar med plats för kort som använder sig av magnetlås...