Problem: Sponta omstarter

Diskussion i 'Optimus G - Allmänt' startad av Cap_a, 14 aug 2013.

  1. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Haft min Optimus G i drygt 2 månader. Är väldigt nöjd med den förutom några små saker.
    Ett större problem är att den startar om sig ibland.
    I början var den någon gång varannan veckan eller inte ens så ofta. På senare tid startar den om sig var och varannan dag. Ibland 2 ggr per dag.
    Har avinstallerat appar som installerats senaste månaden men det har inte hjälpt.

    Några tips?

    Vill helst slippa lämna in då det historiskt (med 2 olika Sony mobiler) tagit 2 veckor per inlämning och de bara blåst om mjukvaran de två första gångerna.
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag tror faktiskt aldrig min har startat om sig någonsin. Du verkar ha något problem om det är så ofta. Har du testat att fabriksåterställa? Om inte det funkar så är det nog att skicka in som gäller, för det är inget fel som är vanligt.
     
  3. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag får prova återställning och hoppas på det. Annars blir det inlämning.
    Bra att jag är ensamn om problemet ;-)
     
  4. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Uppdatera telefonen till senaste firmwaren efter du återställt den (förutsatt att du inte redan kör nyaste såklart).
     
  5. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställde den och kör senaste fw men den envosas med att starta om sig ibland. Som mest 3-4 ggr på en dag men nu har den funkat klockrent i 10 dagar. Mysko.. I övrigt jäkligt nöjd med den. Verkligen prisvärd och jag ser inga direkta brister med den.
     
  6. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Undrar om det inte är något strul med SIM kortet (alternativt telefonen) för nu när jag kom tillbaka till Sverige från en utlandsresa startade telefonen om sig i tid och otid. Såg att det stod något om att telefonen startar om automatiskt för att giltigt SiM saknades eller om det skulle registreras. Efter 4-5 omstarter på några timmar stängde jag av telefonen, tog ur SIM kortet och satte i det igen. Efter det har den inte startat om. Gjorde samma sak för några veckor sedan.
     
  7. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det kan tänkas, vet att jag satte i mitt simkort när telefonen var igång och då startade den om. Så är det glapp eller något så startar den ju om i så fall. Hur nytt är simkortet annars, det kanske bara är lite skitigt som kan göra det? I värsta fall så ta dig tid att skicka in den för lagning, den ska ju inte starta om alls.
     
  8. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Som tidigare ägare av Sony Ericsson och Sony mobiler drar jag mig för att lämna in på service. Lagas först vid 3:e inlämningen då de verkar ha policyn att bara mjukvaruåterställa de två första gångerna oavsett fel och beskrivning. Kanske LG har en vettigare policy där man får den lagad på kortare tid än ca 6 veckor?
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det tog dem två veckor att byta moderkort på min när gpsen lade av, och det var för att det inte fanns delar för att den var så ny just då. Det var delta service jag skickade till då.
     
  10. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är klass det ;-)