Fråga: Positivt och negativt med mini

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av Vipan, 28 jul 2013.

  1. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Håller inte med alls.
    Jag har stängt 4G, mobil data, gps, wifi. Jag startar dessa när de behövs. Det blir en hel del spel och surf. Räcker en dag utan minsta problem!
     
  2. Byggsmén

    Byggsmén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har min i jobbet och avläser både mail och sms frekvent. Har även ett transportprogram som är igång mellan 07.00-16.00 med GPS. Jag laddar inte denna mer än varannan dag. Jag e skitnöjd. Så din dam har nog ett problem med batteriet eller får ni kolla över vad för appar hon har igång.
     
  3. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skit bakom spakarna! - min spontana tanke.

    Min håller lätt 1,5-2 dagar om man inte surfar en hel dag i sträck eller spelar spel under flera timmar.

    Exempel; Din brud kanske facebookar 12 av 24 timmar på uppåt max ljusstyrka på skärmen. Drar ström som satan.

    Lära sig hantera vad som drar ström och justera detta är halva grejen när man lär sig en ny telefon idag och tillsvidare, tills batteriproffsen når ett genomslag i batteriutvecklingen.

    Mvh
     
  4. flierman

    flierman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sen är det väl så att batteriet blir bättre efter ett antal dagar när det laddats ur och upp. Hur är upplevelsen med programvaran och prestandan, upplever ni lagg? Hur upplever ni kameran so far?
     
  5. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag funderar på det där du skrev om fördröjning vid tryck på hemknappen. Om det är som på S3 så väntar luren på om du skall trycka en gång till på knappen för att starta S-Voice. Om man går in i inställningarna och tar bort bocken vid "Starta S-Voice med dubbeltryck på hemknappen" så blir den mycket rappare.

    Power-knappen på sidan har alla Galaxy-lurar. Det är naturligtvis inte så att du måste gilla det (jag gör det inte heller), men det är inte direkt exotiskt.

    Oskyddad 3,5mm-kontakt på ovansidan är ett ickeproblem. Har haft det sedan 2010 utan problem.

    Har du provat att böja på bakstycket? Alltså inte bara ett par mm utan verkligen böjt det? Polykarbonaten tål *väldigt* mycket så om du inte lyckats spräcka det själv tycker jag det är lite taskigt att sprida infon att det är ömtåligt.

    Nej, moderna batterier fungerar inte så.
     
    kalleboston gillar detta.
  6. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Inget jag hann upptäcka eller testa under min tid med S4 Mini. Hemknappens fördröjning var dock ett marginellt problem. Power-knappen på sidan finns på diverse mobiler, men innan jag stötte på det på minin hade jag inte sett det tidigare. Också något av ett icke-problem, bara vanesak. Har nu en Xperia P, som har power-knappen på samma ställe.

    Oskyddad kontakt på ovansidan av mobilen är och förblir ganska korkat. Använd mobilen i regn och det är stor risk att fukt kommer in i mobilen via kontakten på ovansidan. Korkat, helt enkelt.

    Mitt intryck av det tunna och plastiga bakstycket var just det; ett intryck. Nej, jag testade inte skalets tålighet. Mobilen gav bara ett bräckligt intryck.

    Har för övrigt postat en regelrätt recension om mobilen nu, läs den gärna.


    Limpa: Jag hade också riktigt dåligt batteritid på min S4 Mini och i mitt fall var det knappast "skit bakom spakarna". Visst kan det vara ett felaktigt batteri eller någon app som är igång och drar mycket batteri, och Facebook är verkligen en stor bov i dramat (generellt alltså, för själv använder jag knappt FB). Har hört att någon uppdatering nyligen förbättrade batteritiden avsevärt. Inget jag kunde testa förstås, eftersom jag sålde min mini för länge sen.
     
  7. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Imorgon är det dags för mig att byta ut min SGS3 mot en SGS4 eller SGS4Mini. Har även en SGS3Mini men tyckte den var på tog för klen i prestandan jämfört med SGS3. Kan man förvänta samma om man väljer SGS4Mini framför SGS4?

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk
     
  8. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ja, definitivt. Väljer du S4 Mini istället för S4 så tappar du väldigt mycket prestanda. S3 Mini blir förvisso utklassad av S4 Mini (som presterar väldigt bra) men S4 Mini blir å andra sidan rejält utklassad av S4. Det finns bara en enda anledning att välja S4 Mini framför S4 och det är om du verkligen vill att mobilen att mobilen ska ha ett mindre format men eftersom du kört med S3 ett tag kan jag inte tänka mig att formatet är något du bekymrar dig över? S4 är till och med någon millimeter mindre än S3, som synes här:

    http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4238&idPhone2=5125
     
  9. Juggelfors

    Juggelfors Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Moto E20 2/32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto E20 2/32GB
    Har läst lite i tråden och tänkte posta en liten recension. Har gått från GS2 till GS4 Mini.

    Fick hem min Galaxy S4 mini idag och nu har jag pillat med den ett par timmar. Tänker ge er en kort recension för att om en vecka uppdatdera den.

    Har pillat på morsans Galaxy S4+ och det är ju en ÄNNU bättre telefon. Känns inte rätt att jämnföra GS4 mini med GS4+ med tanke på den ganska enorma prestandaskillnaden.
    Läste mycket om telefonen innan jag klickade hem den för 1790:- på netonnet.se och det många klagade på var batteritiden. Detta återkommer jag till i den uppdaterade recensionen då jag fått mer känsla för det.

    En annan sak som många nämner är den plastiga känslan. Jag kan inte annat än hålla med. Den är väldigt plastig, dock inget jag stör mig på alls. Liten och smidig. Kanske något för lätt, saknar robust känsla.

    Skärmen är klar och bra färger. En liten skillnad på upplösningen från GS2 som märks betydligt mer än jag kunde tro! Väldigt händigt format. 4,3" är nog för min del det klart ultimata. Enkel att hantera med både en och två händer.

    Kameran på 8 megapixel är helt OK. Ingen skillnad mot GS2 förutom färgerna men det är ju skärmen som gör sitt. Filma i HD funkar klockrent.

    Internminnet var jag aldrig oroad över då jag inte är "appsamlare". Måste ändå säga att 16gb hade ju inte vart för mycket begärt. Lägger man foton och videos på SD-kortet så räcker dessa 8gb "rätt länge".

    Dual core processorn gör stor skillnad mot GS2. Hela telefonen flyter på förvånansvärt bra. Ramminnet på 1,5gb hjälper mycket!

    4G är ju den bästa uppgraderingen från GS2. Det var i princip det enda kravet jag hade på min nästa mobil.

    Från positivt till negativt.
    -Plastig, hade kunnat vara betydligt mer robust. Full förståelse för att folk stör sig på det även om jag själv inte bryr mig.
    -Jag skulle vilja ha 3,5mm kontakten på undersidan. Kan bli lite irriterad iblan när sladden dinglar. Något av ett icke-problem men hade ändå föredragit det på undersidan.

    Kan inte komma på nåt mer "negativt" just nu. Såhär efter ca 5-6h flitigt pillande har jag 78% battri kvar. Det blir som sagt en uppdatering senare i veckan om batteritiden och eventuella + eller - som dyker upp. Allt som allt så är jag väldigt nöjd. En klart godkänd telefon för angivet pris.
     
  10. Juggelfors

    Juggelfors Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Moto E20 2/32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto E20 2/32GB
    ------------UPPDATERING AV TIDIGARE RECENSION------------

    Efter snart en veckas användning har jag fått lite mer känsla för telefonen.

    Jag har köpt ett heltäckande skal och ett härdat glasskydd till displayen.
    Skalet gjorde telefonen mer robust och den plastiga känslan (som jag visserligen inte stör mig på) försvann.

    Batteritiden har jag svårt att klanka ner på. Snittar ca 5h Spotify (offline) på en arbetsdag. Surfar väl ca 30-40 minuter och tar kanske 5 foton med högsta kvalitet och en video med full HD. Snapchattar ca 5-10ggr om dagen. Har ingen synkning igång förutom den som ligger inbyggd i Facebookappen. Använder inga onödiga funktioner och har inaktiverat appar och program som jag vet att jag aldrig kommer att använda. Ljusstyrkan är på auto men nerdragen till lägsta nivån.
    100% batteri på morgonen och när jag kommer hem från jobbet så ligger jag runt 50-60% och framåt kvällen på ca 30%. Jag förstår om folk som använder sin mobil HELA tiden kan tömma batteriet eller om man har något program som synkar ofta eller kanske streamar musiken online på Spotify, vad vet jag. Eller så är det helt enkelt måndagsexemplar ni fått!?

    Jag ger inte mer feedback än ovanstående och håller fortfarande fast vid att det är en prisvärd telefon. Man får vad man betalar för och i det här fallet så känner jag spontant att jag fick lite extra ;)