Nu har jag råkat ut för samma sak och tyckte det var bättre att väcka en gammal tråd än att starta en ny.
Köpte en telefon med
Halebop Rubbet på The Phone House. Försäkrade mig där om att det inte kostade mer än månadsavgiften. Hittade inte heller något på kontraktet innan jag skrev på. Nu fick jag så min första faktura med en engångsavgift på 249:-.
Mailade först
Halebop och skrev att jag känner mig lurad, fick till svar: "Då detta vart upplagt av Phone House så är de dem ni ska ångra detta hos.".
Gick ner till The Phone House och pratade med säljaren jag köpte telefonen av. Han var helt säker på att jag blivit informerad muntligen och jag har ju inga bevis för något annat, mer än att jag bara inte hört han säga det. Han kunde inte heller göra så mycket, men höll med om att det är lite fult av
Halebop att som enda operatör inte ha med avgiften på kontraktet.
Hörde då av mig till Halebops chatt och beskrev problemet igen. Utan några frågor fick jag avgiften krediterad. Jag är klart glad att slippa betala, men det är inte pengarna som stör mig utan deras försöka att blåsa mig. Jag hade ju kanske valt en annan operatör om jag känt till avgiften, men nu är jag fast i deras klor.
En ÅF vill ju sälja och tjänar ju inget på att informera om avgiften även om dom måste. Tycker Halebop borde göra det enda rätta och skriva ut den istället för att bara länka till sina villkor.
Click to expand...