Har fortf inte skickat in mobilen då jag haft mailkontakt med Telecare.
När jag skulle skapa ett service-ärende såg jag att de tar 350 kr om de inte lyckas hitta något fel. Oavsett om det ryms inom garanti eller ej. Eftersom omstarterna sker ologiskt påtalade jag att det känns lite osäkert att skicka in den då inom lagen om alltings jävlighet kan det ju hända att den fungerar felfritt där även om den fortf är helt oanvändbar hemma. Jag undrade också om jag fortf kommer få betala 350kr om de inte hittar något fel på den men den fortsätter krångla när jag får tillbaka den. Så var det och jag undrade över rimligheten i detta, att jag ska behöva betala om de inte kan göra rätt i att felsöka den från början... men nej, tydligen ska jag få betala för deras slarv då. Vanligtvis brukar man ju få stå sitt kast mot kunden och göra ett nytt försök utan kostnad...
Efter att dessutom ha läst på nätet om hur en massa folk får tillbaka sina telefoner från dem med "orsak fuktproblem" där det inte ens funnits någon fukt överhuvudtaget känns det som att bara be om att bli lurad...
Känner mig helt villrådig över hur jag ska göra nu. Har någon nåt förslag? Ska jag skicka in den ändå och hoppas på det bästa?
Last edited: 23 sept 2013