Fråga: rekommendera minin?

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av Bufflan, 20 sept 2013.

  1. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter just nu med en gammal Ace som batteriet är extremt dåligt på. Just därför funderar jag att över till en mini. Men jag vill veta om ni rekommenderar den eller inte?

    Använder min nuvarande tele mest till en och liknande appar och fotar då och då.

    Så hur är kameran?
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Jag har haft min i en vecka och är totalt sett mkt nöjd. Batteritiden och formatet är mina favoriter.
    Kameran är helt okej. Lite sämre än Nexus 4 enligt mig.
    Helheten känns rapp och bra. En väldigt bra mobil skulle jag vilja säga :)

    Jag har bara ett problem med den och det är att den rebootar sig själv ibland utan att man rör den. Det har den gjort med både original rom och cyanogenmod. :( kanske är bara min.

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  3. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar :)

    reboot problemet har jag på min ace får jag erkänna x) så det kanske är vissa telefoner som är knäppa? :)
     
  4. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Postade nyss en recension:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=100771
     
  5. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sedan början av augusti. Tagit många foton och är mycket nöjd med kameran. Tycker att den presterar bättre än i min Galaxy s3. Bytte till en mindre mobil eftersom jag ville ha plats för den i mina fickor.
    Köpte snabbt ett snyggt blått flipcase och det har en mattare baksida än originalbaksidan. Halkar alltså inte så mycket och samlar varken damm,djurhår eller fingeravtryck.
    Nackdelen med telefonen är att den inte har så mycket internminne. Jag har snart fyllt det och inser att det blir Root snart.
    Batteriet räcker rätt bra men det är troligt att jag köper ett kraftigare batteri från Mugen power. Det har jag gjort till alla mina mobiler hittills. Det förlänger tiden mellan laddningar till det dubbla. Visserligen får man en tjockare och tyngre telefon men en ny baksida. Tyvärr inget flipcase.
    Jag är i alla fall nöjd. Kommer inte att ha någon stor telefon igen. Hemma blir det surfplatta och dator.
    Högtalarna bekymrar mig inte eftersom jag använder Bluetooth eller headset.
     
  6. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Tror inte interminnet tar slut så snabbt för mig, har knappt haft 300 mb internminne nu i 2 år :)
     
  7. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Attans, jag såg nu att jag inte hade skrivit nånting alls om kameran (hur jag kunde glömma bort det förstår jag inte, måste ha råkat ta bort lite för mycket text i recensionen och sen glömt att komplettera).

    I korthet kan jag säga att jag tyckte kameran var snabb och hade bra respons, den gav väldigt bra bilder som jag verkligen inte hade anledning att klaga på, de åtta megapixlarna gjorde sitt jobb och likaså optiken. Jag märkte inget negativt alls på den punkten. De extra funktionerna, såsom serietagning på 20 bilder var helt underbart att ha. Det enda negativa som finns att säga om kameran var att det inte fanns en fysisk kameraknapp och att zoom-knapparna hamnade under mobilen när man fotade i horisontellt läge. Visst går det att vinkla mobilen åt andra hållet istället men då hamnar zoomen istället på höger sida. Inget av alternativen kändes bra, jag är van att ha en fysisk avtryckare på höger sida och zoomen på vänster, som de flesta andra mobiler har haft hittills. Men som sagt, det är petitesser. Jag tycker absolut att kameran kan vara värd betyg 9 av 10.
     
  8. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är sånt som händer :)

    Tänker jag efter så har inte ens min ace en knapp för kameran så jag misstänker att jag borde överleva utan en sådan i värsta fall x)
     
  9. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Skiljer sig mer mellan tillverkarna än mellan modellerna. Samsung verkar ogilla fysisk kameraknapp, Sony verkar gilla det. Vet inte hur resterande tillverkare gör. Själv gillar jag fysisk kameraknapp, kan ibland underlätta att ta ett kort, särskilt om man ska använda huvudkameran för att ta ett självporträtt. Är man då hänvisad till att försöka pricka rätt på någon punkt på skärmen, samtidigt som man inte ser densamma så är det något knepigt att lyckas. Då hjälper det väldigt mycket att ha en kameraknapp.
     
  10. Deygix

    Deygix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan stolt rekommendera den, passar min smak bra och kameran gillar jag. Två bilder jag fotat :
    [​IMG]
    [​IMG]
    Är nu 13 så yah.. :D

    -Deygix Studios.
     
  11. Deygix

    Deygix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Obs såg att de inte kom i bra kvalité för att tapatalk la sin vatten stämpel..

    -Deygix Studios.