Problem: [Hjälp]HTC One Defekter och Dålig support!

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av sopaj96, 24 sept 2013.

  1. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Okej så när jag fick min mobil första gången jag köpte den så märkte jag att jag hade en sån dar glipa uppe på mobilen, den var väldigt stor och det störde mig...senare upptäckte jag även att både kamerorna var defekta, den främre kameran tar alltid bilder som är orange/röd aktiga...har jämfört med tre olika HTC One och det är inte samma på dem...Bak kameran får lila inslag så fort det blir lite mörkt ute/ i ett rum ... Ju mörkare, desto mer lila blir det...och jag skoja inte när jag säger att hela bilden blir lila...Det går inte att ta bilder alls i lågt ljus...vilket var anledningen till att jag köpte mobilen då HTC skröt så mycket om det...

    Okej så jag åkte iväg till tre och lämnade in min mobil, dem skrev att glipan skulle fixas samt det där med kamera problemet...
    Efter drygt 3 veckor så fick jag min mobil tillbaka, så jag åkte in till 3 (50min bil för att komma dit)...Jag såg då att dem limmat ihop glipan, det såg inte fint ut...såg slitet ut... Lås knappen hade blivit "nertryckt" så det gick knappt att trycka på den, fick typ trycka med nageln uppifrån :/ Inte nog med det men simkorts "lucka" grejen gick inte att trycka in, den stack upp och det såg jätte konstigt ut och man kunde känna kanterna på den :/
    Och nu blev jag väldigt besviken...MEN... Jag startade mobilen i butiken och prövade kameran... INTE FIXAT! Exakt samma problem... Blev då riktigt besviken och frågade vad som kunde göras åt detta...jag hade varit utan mobil i 3 veckor (fick ingen lånemobil och abonnemanget rullade på)... Tyckte jag borde få en ny eftersom alla dessa problem har varit där ända sen jag fick mobilen, fabrikations fel alltså... Han som jobbade där förklarde att HTC inte ger ut nya mobiler förrän man har skickat in mobilen 3 Gånger...Så fjärde problemet/gången så får man en ny... Detta är bedrövligt!! Min mobil såg helt ful och begagnad ut och det är HTC´s fel men jag ska få lida...

    Även om kameran nu skulle funka när jag får tillbaka den för andra gången så vill jag inte ha en mobil som ser 3 år gammal ut och ihop limmad...
    Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill ha den fina mobilen med bra kamera som HTC Skröt så j**la mycket om... inte någon ihop limmad mobil som inte gör det den ska :(

    Öppen för förslag då jag inte är bra på sånt här
    Tack på förhand alla, uppskattas verkligen om ni kan hjälpa mig med mitt problem!:)
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Bilder?

    Om det är som du säger låter det sjukt oseriöst av de du köpt luren av. Jag skulle gå batshit crazy om det var min lur.

    Skickat från min HTC One med Tapatalk 4
     
  3. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Bild på hur springan kan se ut(min fortsatte hela vägen till kanterna!): http://goo.gl/yLxAS9
    Hittade en bild på hur min va, kombinera denna med den andra o ni förstår hur illa det var: http://goo.gl/vGFzTP

    Bild på hur bilderna ser ut i lågt ljus (det lila): http://goo.gl/cjTaiS
    Hur det ser ut när man håller kameran själv och ska ta kort: http://goo.gl/uX8L15

    Köpte den från TRE med abonnemang
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Oh. My. God.

    Jag vet inte vad du ska göra, det har ju gått tre månader. Jag skulle trycka på Tre!
     
    sopaj96 gillar detta.
  5. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Men tre månader är väll inte mycket om man har 2 års garanti?
     
  6. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Om DOA tiden gått ut kan han fortfarande hävda defekt proudukt och kräva att de fixar den, dock måste man då gå igenom vändan med 3 reparationsförsök.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  7. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Men glipan går inte att reparera, så då är det fokus på det som inte fungerar rätt, typ gps och kamera.

    Skickat från min HTC One med Tapatalk 4
     
  8. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    En något lila ton i fåtal vissa lägen under dåligt ljusförhållande verkar ganska vanligt för mer eller mindre alla Ones? Men din kamera är ju något utöver det vanliga.
     
  9. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Det räcker med att jag fokuserar på tex en svart väska som tar upp ganska mycket plats på bilden så blir det så, även om det är ljust i rummet eller ute! :/
     
  10. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    håller helt med, i min värld, och de flestas förutom kanske återförsäljarnas... innebörden "fixa" borde ju betyda att antingen ställa produkt i det skick den är menad att vara eller byta ut. I TS fall låter det onekligen som ny telefon som gäller. Även om de har rätt att försöka "laga" den. Med lite bättre vetande så förstår man ju att hans telefon är dåligt monterad och sedemera taffligt "lagad".

    Efter 3 försök har man ju rätt att häva köpet om inte annat har jag för mig.
     
  11. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Jag hoppas att dem kan fixa allt, för jag har väl rätt att vara missnöjd så länge mobilen inte är som den ska vara...de som finns i butiken :)
     
  12. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Du har haft oturen att få en dålig lur, kan hända alla, men ditt stora problem är ju teleoperatören Tre, tryck på!
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är sant och då gäller det att ta fram papper o penna inkl snigelpost och kräva svar !!

    Sen finns det här:

    http://telekomradgivarna.se/Dina-rattigheter2/Fel--ersattning/Reklamation/

    Med just Tre och deras fasoner så är nog snigelpost det bästa alternativet och direkt göra en vink om att ARN finns....:P (utifrån egen erfarenhet, då blir det mer fart på sunknissarna på Tre)
     
  14. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kontakta din kommuns konsumentvägledare.
    Det har konkreta råd att ge.
    Mig veterligen så har du rätt att häva hela köpet (inkl. abbonemang) eftersom varan inte fungerar som utlovat.
     
    sopaj96 gillar detta.
  15. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    tack, Ska definitivt göra det men ska vänta på att andra reparationen är klar först då mobilen redan är skickad men om det inte är en fixad mobil som kommer tillbaka så ska jag göra som du sa :)
     
  16. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    nu är mobilen klar hos verkstan, den har skickats till tre nu så borde komma onsdag eller torsdag senast fredag, återkommer med ifall dem har fixat den denna gång