Gymnasiearbete?!

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Rojjz, 30 sept 2013.

  1. Rojjz

    Rojjz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Tänkte kolla lite mer er här vad man ska använda sig utav för program för att göra en app till android! och även om ni har några förslag på en rolig app man kan göra som gymnasiearbete!

    så vad säger ni? :)
     
  2. GuiceU

    GuiceU Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har du erfarenhet utav Java/Android SDK? :)
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Handlar det om projektarbetet i trean? Borde det inte vara kopplat till någon kurs för att uppnå kursens läromål och läroplanen? Eller vill du bara göra en app som du sedan vill sälja till t.ex gymnastikläraren?
     
  4. Rojjz

    Rojjz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, men det är lite det som är meningen att jag ska lära mig ett program och skapa någonting av det, det är alltså projektarbete i trean och det måste vara kopplat till teknikprogrammet så då tänkte jag att en app inte kunde vara helt fel!
     
  5. Rojjz

    Rojjz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, det är projektarbete i trean och jag går teknik! Så då passar det ju med att göra en app av något slag men jag vet inte vad..
     
  6. DavidD.

    DavidD. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Går själv sista året på teknik. Jag kör ett mobilanpassat system i php på Projektarbete samt att jag läser Programmering 2 i projektform där jag gör en app!
    Jag använder eclipse för att utveckla appar. Kul att höra! Skriv gärna hur det gick för dig osv sedan:-)
     
  7. GuiceU

    GuiceU Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Okej! Jag skulle satsa på att följa denna guide, som är gjort av Google, så kommer ni lära er vad ni behöver för en simplare app! :)
     
  8. Shebsa

    Shebsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Håller med här. Den guiden är riktigt bra för utvecklare.
    Glöm inte bort att googla eventuella felmeddelanden ni får och kolla på Stack Overflow, oftast väldigt bra och utförliga svar på vad man kan ha gjort för fel och hur man rättar till det.

    Innan ni börjar skriva koden för projektet kan det vara bra att sätta sig ned och bara rita hur man vill att appen ska se ut och vad den ska gå ut på, tänk på hur man ska navigera i appen och liknande.
    Googles design guidelines är bra läsning och ger mycket inspiration för hur man ska tänka när man designar appar för android.
     
    Rojjz och GuiceU gillar detta.
  9. Rojjz

    Rojjz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man ska ju lägga ner "100" timmar eller vad det nu var på arbetet, men jag har lite idé brist på vad jag ska göra för någon slags app, och projektplan osv skulle ha varit inlämnat för 2 veckor sedan. Jag hade dock en tanke på att göra en Alarm klocka med någon slags extra funktion, vad säger du om det? Har du eller ni andra några förslag på vad man kan göra för app som då ska vara lite rolig ändå!
     
  10. Shebsa

    Shebsa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Försök komma på något som du kanske kan ha användning för i skolan eller hemma.
    Har ni schema på internet kanske det hade varit kul att kunna få ner det i en app om det inte redan finns.
    Annars brukar spel vara ganska roligt att göra i skolprojekt om man är intresserad av sånt.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4