Problem: Överhettad telefon

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Bo_B, 16 okt 2013.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Min S2:a med Jellybean 4.1.2 beter sig konstigt ibland då den blir jättevarm. Det känns tydligt på baksidan någon cm under kameralinsen där den blir glödhet.
    Samtidigt blir den jätteseg, tex om jag skall navigera på webben (med Firefox) så går allt i slöfart.
    Det enda jag hittat som hjälper är att stänga av telefonen en stund och sen starta den igen.
    I helgen tror jag mig ha hittat ett samband, men jag vet inte säkert hur det är.
    I vart fall tycker jag att det verkar som om värmeproblemet kommer en stund efter att jag öppnat Dagens Nyheters mobilsite. Den brukade jag använda frekvent men nu har jag slutat och sedan dess har telefonen inte blivit sådär varm mera.
    Är det någon som kan verifiera att detta är orsaken?
    - Firefox webbläsare
    - mobil.dn.se och sen lite rundsurfning
    - Tillbaka till home-screen och gör annat
    Blir den varm efter ett tag då?

    Jag har haft en glödhet telefon när jag vaknat också efter en natt på laddaren...
     
  2. Xbaser

    Xbaser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sedan en tid två st S2or inom familjen som komplement och jag har även jag erfarit plötslig värmeutveckling strax under kamerapaketet på båda. Alltså under sim-kortshållaren. Metallbygeln blir nästan kokande het.

    Den ena telefonen låste sig totalt varje gång detta inträffade och jag har i en tråd nedanför fått rådet att spruta in silikon-olja där man kommer åt i området och peppar, peppar...men hittills verkar det ha hjälpt.
    Den andra telefonen blev sådär glödhet senast igår men jag kan inte påstå att telefonen blev segare och inte heller låser den sig. Däremot lakas batteriet ur i rask takt, ungefär en procent i minuten utan att man använder telefonen. Trots att jag har tpu-skal på så var det på gränsen att jag inte längre kunde hålla i telefonen och luktade man på tpu-skalet började det lukta småbränt. Men idag har den hållit sig kylig och inga tendenser alls.

    Firefox har jag installerat på den senare telefonen men tror inte att det har med den att göra.

    Jag undrar liksom du vad detta kan bero på och hoppas på mer input i din tråd. Kanske ska jag prova att skjutsa in olja även i denna telefon men i och med att den inte fryst fast (låst sig) har jag inte känt behovet som skriande ännu.

    Mvh Xbaser
     
  3. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    För att prova hur det är så har jag nyss surfat in på DN:s mobilsite med Firefox.
    DN har helt förstört sin mobilsite nu, förut var den anpassad till mobiler med kortare sidor och med färre och mindre bilder, mest text, så att den laddas upp någorlunda bra även med sämre täckning.
    Men nu har de dammat på med MASSOR av stora bilder, gigantiska annonser som man dessutom inte kan scrolla förbi förrän de visats i 10-15 sekunder! Och sidan är jättehög, precis som DN:s vanliga webbsida, så den tar lång tid att ladda.

    Nu väntar jag bara på att telefonen skall vara överhettad när jag vaknar i morgon, den har hållit sig kall hela veckan då jag inte varit på DN över huvud taget....

    RESULTAT:
    Kall telefon. Så det var inte DN + FireFox.
     
    Last edited: 17 okt 2013
  4. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Låter som att en app loopar, har vart med om det 2 ggr på 2 år, ena gången var det HD widgets och andra gången var det Beutiful Widgets, vet ej varför dock.

    Tanka ned Android assistent och se vilken process som använder CPU mest, är det någon som ligger på typ 90% är något galet med den appen.

    Jag avinstallerade mina appar som loopade och har inte haft problemet igen
     
  5. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Ska prova.
    Jag antar att man väntar tills det är hett och då startar man appen för att se vad som pågår?
     
  6. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Japp, det är ju en app som gör att processorn ballar ur på nått sett,,,så kolla vilken app det är när det blir så varmt