Aviate, diskussionstråd (Ej Invites!)

Diskussion i 'Applikationer' startad av froid, 17 okt 2013.

  1. froid

    froid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Startar en egen tråd för tips&trix&frågor relaterade till Aviate.
    Invites hittar du HÄR

    Hur ändrar man temperaturvisingen från F till C ????
     
  2. Chrille

    Chrille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Long press på väder widget, kommer upp ett "C/F" då som gör att du kan byta :)
     
    Khayman och froid gillar detta.
  3. froid

    froid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Så enkelt så jag skäms :o

    Tack!
     
  4. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Tycker allt är för rörigt.
     
  5. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    är säkert en vane sak, jag haft likande system fast då på olika skärmar... :teeth: så detta är smidigt specilet om det ändrar sig själv (inte hunnit testa det)

    Enda saken jag stör mig på att det inte går välja fasta ställen för vädret, ex nu vissar den värdret för lidingö, skulle vilja ha vädret i nacka :neutral:
     
  6. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Går det på något sätt att bli av med den förinstallerade widgeten som visar "next event "/"no more events today"?

    Alternativet skulle vara om den går att styra om till någon annan app, eftersom jag kör en annan app för kalendern än Androids standard.

    Just nu löser jag problemen genom att lägga widgeten längst ner så den syns så lite som möjligt, och istället klämma in en egen kalenderwidget ovanför. Inte optimalt med andra ord.

    ---
    Angående att hemskärmen ska ändras automatiskt tror jag kan bli riktigt trevligt om den bara "lär sig" som utlovat. Imorse grejade den att gå från Night till Going Somewhere när jag stack hemifrån. När jag kom till jobbet ändrade jag manuellt till Work (lite hjälp måste den ju få i början), men efter en kvart tyckte den att Morning Routine var vad som gällde. :P
     
    Last edited: 18 okt 2013
  7. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Går det att stänga av "spaces"? Är inte ett dugg intresserad utav att launchern ska ändra sig efter vart jag är. Bor ett stenkast från ICA så det dyker upp en shoppingvagn konstant. Den tror väl att jag vill handla lr så :P Går detta att stänga av?
     
  8. Lolflakes

    Lolflakes Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick en invite idag och gillar launchern väldigt mycket! Tycker den är riktigt smidig i flera avseenden. Finns lite saker som de kan förbättra. Tex. att man borde kunna skapa egna kategorier i katalogen så man kan ha svenska namn på grupperna.

    Men annars...tummen upp för denna launchern! :)
     
  9. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Hehe ja den tror jag är på ICA nästan hela tiden... Trevlig launcher annars :)

    Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk
     
  10. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Sjukt störande! Hade vart gött att kunna stänga av detta. Denna funktion lär ju dessutom dra en massa batteri med pga positionering. Men men får se vad som händer i kommande uppdateringar :)
     
  11. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Till er som har synpunkter säger jag mejla dom! Jag har mejlat massor med åsikter och synpunkter genom månaderna jag använt Aviate. Dom är väldigt bra på att ta till sig det och lyssna. Dom frågar hur och var man vill ha det och hur det skulle se ut osv.

    Inte alls som andra man mejlat som säger ungefär "Okey".
     
  12. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    okey låter bra får sätta mig och sicka in lite synpunkter...

    skulle vara perfa med stöd för tasker (typ att när man är på visst wifi så vissas viss "skräm")
     
  13. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har kört denna luncher några timmar nu och måste säga att den överaskar, enkel att använda.
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    snygg och lite kul men som alla andra nyare launchers försöker den mest vara snygg och kul ist för funktionell och bra.. en laucnher ska inte vara som att läsa igenom en dagstidning för att göra det med man vill det ska gå fort och smidigt.. ingenting är fort och smidigt i aviate, ingenting. dock fortfarande ett trevligt avbrott mot standarden ;)
     
  15. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Gillar verkligen denna launcher, har tidigare testat Nova och Themer på min HTC One men fastnade aldrig och gick tillbaks till sense. Aviate känns dock jäkligt annorlunda jämfört med allt som finns därute, har kört i över en vecka och är riktigt nöjd! Skulle dock vilja se lite mer inställningar, exempelvis att kunna ha mappar i fältet för favoritappar, kunna lägga in widgets på hemskärmen (utan att behöva scrolla ner) samt kunna namnge kategorierna på Collections.
     
  16. Lolflakes

    Lolflakes Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det något Aviate är så är det att den är smidig enligt mig! Gillar konceptet starkt, att man har 10 appar på framsidan, sedan sina favoritkategorier med ett swipe till höger. Och sedan alla appar med ett ytterligare swipe.

    Är det något jag hatar är det när man har 4x5 ikoner på skärmen med mappar och total oordning.

    Med Aviate når man alla sina appar smidigt, även de man inte använder så ofta..
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tur att man kan gilla olika ;)
    för mig räcker inte 10 appar.. och att man inte kan ha mappar ist sabbar konceptet.. sen att ha en kategoridel på en skärm som ser helt handikappad ut samt en lika ful och klumpig del på slutet sorterad på bokstavsordning hade helt enkelt gått att göra mycket smidigare.

    för mig känns det som en ungdomsapp och inte för oss gamlingar som vill ha ordning på torpet helt enkelt ;)
     
  18. clamitas

    clamitas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det går att ha widgets på hemskärmen utan att behöva scrolla. Jag kör Google Search, väder, Spotify och en kontaktwidget.
    Du kanske behöver uppdatera till nyare version?

    Att kunna namnge kategorierna själv kommer nog i den skarpa versionen. Är ju trots allt bara en beta nu.
     
  19. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Aha, vad schysst! Ett önskemål mindre från min sida då :)
     
  20. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Måste bara ge dom kreds för att dom lyckats skapa en ordentlig hype kring sin Launcher.

    Jag har testat den i 3 dagar nu och jag känner mig begränsad i mitt användande.
    Svårt att förklara närmare men tror att jag hoppar tillbaka till Nova igen tills nästa uppdatering.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk