Fråga: Hur påverkar Region Lock den vanliga Operatörs Låsning

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Bilal, 23 okt 2013.

  1. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag har en Note 3 som är låst till Telia/Halebop.

    Telefonen är ny och är fortfarande inte uppackad från kartongen, alltså är den aldrig startad.

    Jag kör med operatören "tre" idag.

    Måste jag aktivera/använda mobilen först med ett Halebop sim kort innan jag låser upp den till andra operatörer?

    Hur påverkar Regions låsningen den vanliga operatörs låsningen?

    På en hemsida som säljer upplåsningskoder står det såhär:

    "PLEASE READ THIS DISCLAIMER: If you have a Samsung Galaxy S3, S4, Note 2, Note 3 or your Android version is Android 4.4 (KITKAT)

    All SAMSUNG devices manufactured after the date of JULY 2013 and Samsung devices running on Android version is Android 4.4 (KITKAT) are subject to REGION LOCKING

    If your phone has been used previously with the original carrier, this will not apply to you. However, if your device is BRAND NEW, your must activate it with the original carrier.

    If your Samsung device becomes Region locked, you will not be able to fully factory Unlock your Samsung devices so it can be used internationally. Even the correct code will not work anymore.

    In order for your Samsung device NOT to be region locked, you MUST activate (FIRST USE) your S3, S4, NOTE 2, NOTE 3 with your ORIGINAL carrier at least ONCE to take your region lock OFF. After your Region lock is off, you can Sim Unlock your device via Unlock Code
    ."

    Här är hemsidan: http://www.cellunlocker.net/samsung-unlock.php


    Vad menar dom egentligen?
     
    Last edited: 23 okt 2013
  2. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER



    Kan även skicka att jag fick detta meddelande när jag försökte gå vidare med köpet av upplåsningskoden
     

    Bifogade filer:

  3. Huxflux

    Huxflux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är du säker på att den är operatörslåst till halebop? Jag frågade dem förut och då sa de att note 3 skulle vara olåsta till dem, men regionslåsta.

    Har du någon klisterlapp på sidan som säger att telefonen bara kan användas i eu?
     
  4. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Ja, jag har ett klistermärke som säger att den är regionslåst. Men jag är inte 100 på om den är låst till Telia/Halebop. Köpte den på blocket och säljaren sa att den är låst.

    Kanske är det så att han inte visste bättre...

    Jag vill gärna veta om regionslåsningen kan påverka operatörslåsningen på ngt sätt...
     
  5. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Detta är inget problem längre, då jag märkte att telefonen inte var Operatöslåst. Talade med både Halebop och Telias kundtjänst, och även de konstaterade att de inte låser sina telefoner, om det inte är en iPhone.